Web Analytics Made Easy - Statcounter

دزفول - رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با انتقاد از بی توجهی آبفای خوزستان نسبت به حذف تبصره ۳ از قبوض آب شهروندان دزفولی، بر تلاش این شورا برای لغو کامل این مصوبه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم سرافراز ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: به علت نارضایتی مردم، شورای پنجم ۲ بار لغو این لایحه را تصویب کرد و تاکنون ۲ بار با اداره کل آب و فاضلاب استان خوزستان در این رابطه مکاتبه شده ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بی توجهی آب وفاضلاب استان به نامه های شورای  شهر دزفول را توهین به مردم این شهر و شورا دانست و گفت: در ۲ نوبت قرار بود نشست مشترک شورای حل اختلاف استانداری جهت بررسی موضوع و تطبیق مصوبات برگزار شود ولی نشست های مرتبط با این موضوع لغو شده و به مطالبه مردم و شورای این شهر توجه نشد.

سرافراز اضافه کرد: شورای چهارم خردادماه ۹۶، برای بار سوم این لایحه را لغو و تحویل فرمانداری داد و نامه به استانداری ابلاغ شد ولی هیچ جوابی داده نشد.

رئیس شورای شهر دزفول ادامه داد: در چندین نوبت نیز به آب وفاضلاب استان نامه دادیم که آخرین بار آن نهم آبانماه بود ولی بازهم کسی پاسخگو نیست، اگر شورای دزفول توانایی تصویب یک لایحه را دارد چرا لغو همان لایحه اجرایی نمی شود.

سرافراز عنوان کرد: به طورکلی با وجود پیگیری شورای این شهر از دوره چهارم تاکنون برای حذف تبصره ۳ از قبض آب بهای مردم دزفول، ‌اداره کل آب و فاضلاب خوزستان حاضر به حذف این تبصره نبوده و همچنان مبلغ اضافی از مردم این شهر بابت آب بها دریافت می شود.

وی تاکید کرد: اگر تا چهارشنبه همین هفته آب وفاضلاب استان خوزستان پاسخی به نامه شورای شهر ندهد و در نشست رسمی شورای شهر شرکت نکند موضوع را از طریق وزارت نیرو پیگیری خواهیم کرد.

وی گفت: کارگروه ویژه ای برای بررسی این موضوع در شورای شهر تشکیل شده است تا مشخص شود درآمد حاصل از افزایش آب بها بابت اعمال تبصره ۳ کجا هزینه شده است.

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر دزفول نیز دراین نشست گفت: شورای چهارم با آگاهی کامل اقدام به تصویب این لایحه کرده بود و الان هم به علت نارضایتی مردم به اشتباه خود اعتراف کرده و عدم اجرای لغو این لایحه ظلم در حق مردم است.

فرهاد جاموسی افزود:اگر تا روز چهارشنبه اداره کل آب و فاضلاب استان خوزستان پاسخگوی اعضای شورای شهر دزفول نباشد شورا از مردم دزفول خواهد خواست تا قبض آب خود را به سطل زباله بیاندازند.

به گزارش مهر، بر اساس این تبصره که از آن به عنوان ماده واحده قانونی نام برده می شود به مبلغ قبض هر مشترک دزفولی بر اساس میزان مصرف آب در هر ماه مبلغی از ۱۰ هزار ریال تا ارقام بالاتر اضافه می شود.

درواقع این تبصره ۳ مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص پیشنهاد مشارکت مالی مردم برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه آب و فاضلاب بود که مقرر شده بود از کلیه مشترکان آب در بخش خانگی، مبلغی به تناسب میزان مصرف آب به صورت ماهانه به عنوان تبصره ۳ ماده واحده قانونی دریافت شود.

پس از اجرایی شدن طرح مذکور صدای اعتراض شهروندان دزفولی بلند شد و نوک پیکان هجمه هابه سمت شورای شهر بعنوان مصوب کننده طرح نشانه رفت. شورای شهر نیز از اواخر دوره چهارم تا کنون که ۳ ماه از آغاز پنجمین دوره اش می گذرد به شکل های مختلف در پی لغو کامل تبصره ۳ است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: حاجیه خانم فاطمه زارعیان پور مادر شهید احمد آسوده به علت کهولت سن دارفانی را وداع و به فرزند شهیدش پیوست.

حسن نورانی افزود:فرزند این مادر صبور احمد آسوده متولد ۱۳۵۲ که در ۲۲ آذر ماه ۱۳۵۹ در اثر اصابت ترکش بمباران مزدوران رژیم بعث عراق به دزفول به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای بهشت علی دزفول به خاک سپرده شد. 

وی ادامه داد:پیکر پاک این مادر گرانقدر عصر امروز با حضور مردم قدرشناس در گلزار شهدای بهشت علی دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ٣۰ ساله دزفولی در رودخانه دز
  • جوان ۳۰ ساله در رودخانه دز غرق شد
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • شورای نگهبان نسبت به مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ایرادی نداشت
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • زیر آب رفتن بوستان‌های ساحلی دزفول با پر شدن سد دز (فیلم)
  • تصاویر | رودخانه دز پس از بارش شدید باران
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • پس از پر شدن سد دز؛ بوستان‌های دزفول زیر آب رفتند | ویدئو