Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از برگزاری برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در بیش از هزار باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: هزار و ۸۰۰ جلد کتاب در این هفته بین کتابخانه های مخزن دار مساجد توزیع می شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، هزار و 800 جلد کتاب بین کتابخانه های مخزن دار مساجد هرمزگان توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از شناسایی روستاهای دوستدار کتاب و معرفی آنها جهت شرکت در جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب به عنوان یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و افزود: اجرای طرح سیر مطالعاتی ویژه رابطین خواهر کانون ها با بهره گیری از کتاب پنج جلدی «نقش و رسالت زن» برگرفته از سخنان گهربار مقام معظم رهبری(حفظه الله) از دیگر برنامه های شاخص است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در تشریح این طرح بیان کرد: «عفاف و حجاب»، «الگوی زن»، «زن و خانواده»، «جایگاه زن در فرهنگ اسلام و تجدد» و «حضور اجتماعی زنان» ازجمله کتاب های پنج گانه طرح سیر مطالعاتی است.

 

وی با اشاره به اینکه کتاب ها توسط دبیرخانه کانون های مساجد تهیه و در اختیار رابطین خواهران کانون های فرهنگی هنری قرار گرفته است، اظهار داشت: این طرح از ابتدای هفته کتاب و کتابخوانی آغاز شده و تا 18 اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و در پایان طرح آزمون برگزار می شود و از نفرات برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

حجت الاسلام پهلوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی با استفاده از کتاب «سیری در سیره نبوی» اثر شهید متفکر استاد مرتضی مطهری را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت: علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی برای دانلود این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی  sajjadeh.com مراجعه کنند.

 

وی افزود: پس از برگزاری آزمون به برترین های این مسابقه نیز هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

 

این مقام مسئول همچنین از اجرای طرح «کتاب بخوانیم» به عنوان یکی دیگر از برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد ویژه هفته کتاب یاد و اضافه کرد: در این طرح کتاب هایی نظیر «آفتاب خراسان»، «بر مدار آفتاب»، «مثل امام رضا(ع) باش» و ... جهت مطالعه علاقه مندان بر روی سایت سجاده به نشانی اینترنتی  sajjadeh.com بارگذاری می شود.

 

وی راه اندازی بخش کتاب در سایت سجاده ویژه هسته های پژوهش کانون های فرهنگی هنری را از دیگر برنامه ها معرفی کرد و یادآور شد: در گام نخست، چکیده 20 کتاب تربیتی در این بخش قرار داده خواهد شد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی