Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد نشست کاری بعدی با ظریف در قالب کمیته اقتصادی به موضوع بازارچه های دوکوهانه، یزدان و گلورده بپردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روز گذشته مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و همچنین سیستان و بلوچستان نشست و صبحانه کاری با حضور وزیر امور خارجه و در دفتر وی داشتند که هدف از این نشست بررسی نتیجه سفر معاونان وزیر امور خارجه به افغانستان و پیگیری حقابه ایران از رودخانه هریررود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اظهارکرد: نتیجه این صبحانه کاری تشکیل پنج کمیته کاری شامل امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی، مرزی و آب به دلیل اهمیت مرزهای شرقی کشور بود و در این نشست مسائل مربوط به رودخانه های مرزی ایران با کشور افغانستان از جمله هریررود و حوضه های آبریز خراسان جنوبی به این کشور مطرح شد.

 

وی افزود: به علاوه در این زمینه دو مسئله شامل  قرارداد ایران با افغانستان در مورد تامین 820 میلیون متر مکعب آب توسط افغانستان و همچنین موضوع محیط زیست تالاب های واقع در مرز دو کشور مطرح شد  که به دلیل تغییرات اقلیمی اگر به این تالاب ها توجه نشود به طورحتم مسائل زیست محیطی از جمله وقوع ریزگردها و توفان های سهمگین را برای استان های همسایه این کشور و خود آن در پی خواهد داشت.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله دیگری که مورد بحث قرار گرفت این بود که به همان نسبت  آبی که برای حفاظت تالاب های  موجود و شرب در اختیار ایران قرار می گیرد  ایران هم انرژی های مورد نیاز این کشور همانند برق و گاز را تامین کند.

 

افضلی ادامه داد: همچنین با توجه به مبادی مرزی ایران با کشور افغانستان به طورحتم باید  مسائلی چون ترانزیت و کشت های فراسرزمینی برای بهره مندی بیشتر استان های همسایه با کشور افغانستان مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت مسائل مرزی ازدیگر مباحث مطرح شده دراین صبحانه کاری بود  گفت:  یکی از موضوعاتی که باید در مورد شهرستان های نهبندان و سربیشه هم مورد توجه باشد این است که حدود یک دوم روان آب های ناشی از سیلاب و بارندگی این شهرستان ها به حوضه آبریز افغانستان می ریزد که باید  به طور حتم این شهرستان ها از قراردادی که برای در اختیار گذاشتن آب با افغانستان منعقد شده، سهم ببرند.

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان خراسان جنوبی همچنین درمورد بازگشایی سه بازارچه مرزی تعطیل شده استان با وزیر امور خارجه به طرح مسئله پرداختند که قرار شد نشست کاری بعدی در قالب کمیته اقتصادی به موضوع بازارچه های دوکوهانه، یزدان و گلورده بپردازد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، یوسف نوری بر لزوم اقامه نمازجماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی تاکیدو تصریح کرد: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند

وی با اشاره به ورود بیش از ۲۰ میلیون گردشگر به مازندران افزود: باید در تلاش باشیم تا توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی بهبود یابد

وی با بیان اینکه نشست شورای اقامه نماز هم از لحاظ فردی و هم از لحاظ اجتماعی جزو برنامه‌های اولویت دار استان است گفت: این نشست‌ها در شهرستان‌ها هم باید بصورت منظم برگزار شود.

حجت الاسلام ابراهیمی دبیر شورای اقامه نماز استان در این نشست با اشاره به اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود گفت: همه دستگاه و نهاد‌ها باید در اجرای مصوبات شورای اقامه بسیج شوند

وی با اشاره به اینکه اماکن بین راهی برای اقامه نماز باید برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شوند افزود: مازندران قطب گردشگریست، اما متاسفانه اکثر مساجد بین راهی در هنگام نماز صبح بسته است

دیگر خبرها

  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • لحظه واژگونی تریلی درحال حرکت بر اثر طوفان+ فیلم
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند