Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از روابط عمومی فرماندرای سمنان، عباس دانایی در سومین کارگروه دانشجویی سمنان به میزبانی فرمانداری، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل های دانشگاه ها و قشر نخبه جامعه برای آگاهی بخشی مردم در امر مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، بیان کرد: تحصیل بیش از ۳۱ هزار دانشجو در ۱۴ مرکز آموش عالی سمنان، یک فرصت خوب برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه حضور مشاوران و مددکاران اجتماعی آگاه و فرهیخته در توانمندسازی دانشجویان برای ارتقا سطح آگاهی در خصوص آسیب‌های مواد مخدر بسیار تاثیرگذار است، افزود: فراهم کردن محیطی با نشاط، شاداب و آرامش در دانشگاه برای دانشجویان ضرورت دارد.

فرماندار سمنان گفت: در زمان حاضر بحث اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح و در این راستا سمنان در بخش آموزش، شغل، حرفه و مهارت زندگی گام های موثری با همکاری مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های خدماتی در این مسیر برداشته است.

نیمی از خانواده ها از خطر اعتیاد آگاه نیستند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان نیز در ادامه این نشست از عدم آگاهی ۵۰ درصد خانواده ها با این بلای خانمان سوز خبر داد و افزود ۲۰ درصد مصرف کننده مواد مخدر در کشور از سطح تحصیلات بالای فوق دیپلم برخوردار هستند.

محمد همتی به روز رسانی اطلاعات و بسته های فرهنگی در خصوص مواد مخدر را از اولویت های دستگاه های متولی عنوان کرد و از تشکیل همیاران سلامت دانشجویان در مراکز آموزش عالی در شهرستان سمنان خبر داد.

وی افزود: برگزاری کارگاه ها، نشست ها و دوره های آموزشی بامحوریت ارتقا سطح آگاهی دانشجویان در خصوص مواد مخدر، برگزاری تورهای گردشگری برای بازدید دانشجویان از مراکز گردشگری سمنان، ساماندهی پانسیون ها و خوابگاه های دانشجویی مجاز و غیر مجاز در سطح شهر و … در زمره دیگر مسائلی است که باید به آن عنایت ویژه داشت.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال

مظفر رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هماهنگی و صدور دستورات قضایی لازم از سوی دادستانی خلخال و رصد اطلاعاتی از سوی مراجع نظامی و امنیتی از دو نفر آقا و خانم در مسیر سرچم به اردبیل 10 کیلو موادمخدر از نوع شیشه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان موادمخدر در یک خودروی سواری جاسازی شده بود، خاطرنشان کرد: ماموران نظامی و امنیتی موفق به کشف و ضبط این موادمخدر شدند.

دادستان شهرستان خلخال گفت: متهمان دستگیر و با دستور قضایی روانه زندان شدند و پرونده نیز برای انجام تحقیقات مقدماتی بیشتر در حال رسیدگی و تکمیل شدن است.

کد خبر 6094760

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم