Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سید حسین میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ ها گفت: در راستای رویکرد متفاوت و خلاقانه در احداث آزادراه¬های کشور و مطابق با استانداردهای بین‌المللی، بسیاری از روش‌های احداث برای اولین بار در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شد که بعد از این در تمامی طرح‌های آزادراهی کشور به اجرا در می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع ضمن اعلام این خبر گفت:‌ طرح‌های آزادراهی اولویت‌دار کشور در قالب هفت پروژه به طول ۲۳۷ کیلومتر تعریف شده که سعی شده است در اجرای این طرح‌ها رویکردهای نوینی مطابق استانداردها تعریف شود.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها افزود:‌ مدیریت منابع مالی با توجه به تنوع و محدودیت‌های قانونی منابع یکی از روش‌های اصلی در این ساختار است که بهره‌مندی از اوراق مشارکت، مصالح تهاتری و موارد مشابه از این دست است.

میرشفیع پیاده‌سازی ساختار مدیریت و کنترل کیفیت در پروژه‌ها را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و عنوان کرد: کنترل کیفیت Q.A و مدیریت کیفیت Q.C دو مقوله مهمی است که به ویژه در آزادراه‌ جنوبی تهران و آزادراه اراک- خرم‌آباد به کار گفته شده است.

وی توجه به ایمنی پروژه را همزمان با شروع مطالعات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد و پیاده سازی ساختار ممیزی ایمنی در پروژه‌ها همزمان با تکمیل مطالعات و در زمان احداث از دیگر مواردی است که در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به آن توجه ویژه شده است و آزادراه جنوبی تهران یکی از نمونه‌ها است.

تحول پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ناهمواری

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است تا تحویل پروژه‌ها بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ناهمواری (iri) صورت گیرد و این موضوع در زمان تحویل موقت تمامی پروژه‌ها اعمال می‌شود.

وی با تاکید بر اخذ عوارض الکترونیک خاطرنشان کرد: اقداماتی صورت گرفته است که در این پروژه‌ها اخذ عوارض و نظارت بر عملکرد اخذ عوارض به صورت الکترونیک انجام شود و به ترتیب تمامی آزادراه‌های کشور به این سیستم هوشمند مجهز می شوند.

میرشفیع استفاده از توانمندی‌های بومی در ساخت وتامین مصالح و نیروی انسانی را یکی دیگر از برنامه‌ها در این راستا معرفی کرد و گفت: به طور متوسط به منظور احداث هر کیلومتر از آزادراه ۱۰ تا ۱۲ نفر مشغول به کار هستند و بدین ترتیب با بهره‌مندی از نیرو و توان تخصصی بومی در پروژه‌ها ایجاد اشتغال مستقیم در استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها پیاده‌سازی نظام مدیریت پروژه‌ها، توجه به معماری و منظر راه، تکمیل و بازنگری مطالعات در طرح‌های اجرایی حین ساخت و بهره‌مندی از مهندسی ارزش را از دیگر اقدامات در این راستا برشمرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان سمنان سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز استان سمنان برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه سردار فدوی و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سردار زهرایی مهمانان و سخنرانان اصلی این مراسم هستند.

محل برگزاری این همایش بزرگ جنب اداره کل گمرک استان سمنان محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی سمنان اعلام شده است.

بسیج سازندگی استان سمنان برگزار کننده این مراسم خواهد بود.

موضوع تولید و جهش تولید و تحقق شعار سال، نقش آفرینی بسیجیان در این زمینه، رفع موانع تولید، حمایت از کالای ایرانی استاندارد و… در زمره محورهای این همایش اعلام شده است.

کد خبر 6096835

دیگر خبرها

  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی