Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@04:41:04 GMT

عذرخواهی میرسلیم از زلزله زدگان غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۹۷۵۳

عذرخواهی میرسلیم از زلزله زدگان غرب کشور

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره زلزله غرب کشور گفت: سیاست‌های کلی مقابله با سوانح طبیعی به ویژه زلزله در ١٣٨٤ تدوین و ابلاغ شد، اما تاکنون قدم شایسته‌ای برای عملیاتی شدن آن انجام نگرفته است. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطلبی را درباره زلزله غرب کشور نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میرسلیم در این پیام آورده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله هموطنان متعهد، دولتمردان و نیروهای مسلح و سازمان‌های امدادی به کمک زلزله زدگان شتافته اند و تاکنون قدم‌های مؤثری برداشته اند که امیدوارم به کاهش فوری آلام مصیبت زدگان بینجامد.

من شخصا خود را موظف می‌دانم از هم میهنان عزیز به ویژه زلزله زدگان عذر خواهی کنم چراکه سیاست‌های کلی مقابله با سوانح طبیعی بویژه زلزله در ١٣٨٤ تدوین و ابلاغ شده است و اکنون دوازده سال از آن تاریخ می‌گذرد و قدم شایسته‌ای برای عملیاتی کردن آن مصوبه انجام نگرفته است.

عذرخواهی من به مناسبت عضویتم در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام است که هشدار لازم را به موقع درباره عدم اهتمام مجریان نسبت به این موضوع اساسی، نداده ام و امروز باید فقط ابراز تأسف و تسلیت و شرمندگی کنیم از بلایی که بر سرمان آمده است.

کشور ما در نوار زلزله‌خیز قرارگرفته و آنچه در غرب کشور با زلزله اخیر رخ داد، نه اولین مورد بوده و نه آخرین مورد خواهد بود. البته پیش‌بینی زلزله هنوز روش قاطع و مطمئنی ندارد، اما پهنه بندی کشور از نظر خطر زلزله میسر است تا بر آن مبنا، متناسب با حساسیت هر منطقه، قواعد ساخت و ساز و مقاوم سازی تدوین و از اجرای آن با همیاری مردم حمایت شود. هزینه آن قطعا از خسارت هایی جانی و مالی که به ویژه مردم با هر سانحه متحمل می‌شوند کمتر است.

برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درباره اقداماتی که باید قبل از سوانح طبیعی و بعد از وقوع آن انجام گیرد تا خسارات و ضایعات به کمترین مقدار برسد و امداد رسانی و بازسازی به سریعترین و مؤثرترین وجه صورت پذیرد، علی رغم تأکیدات مصوبه بر پیشبرد اهداف تعیین شده در مدت ده سال و دستیابی به نتایج مشخص در برنامه پنجم توسعه، اقدام ثمربخشی نشده است.

اداره کشور صرفاً با ابراز تأسف و عاطفه انجام نمی‌گیرد. اهتمام بر اجرای داهیانه و هوشمندانه و دلسوزانه و به موقع مصوبات و تصمیمات ناشی از اسناد بالادستی نظیر سیاست‌های کلی لازم است. برای دولت دوازدهم آرزوی موفقیت می‌کنم»

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فیلم/عذرخواهی هوادار سپاهان ازبانوان پرسپولیسی
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • مدیررسانه‌ای پرسپولیس: سپاهان به جای شکایت بیجا، عذرخواهی کند
  • اعطای تسهیلات و کمک بلاعوض به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟