Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@15:15:03 GMT

فعالیت‌های رادیو هوسا در سالگرد حمله به شیخ الزکزکی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۳۳۹۲

فعالیت‌های رادیو هوسا در سالگرد حمله به شیخ الزکزکی

با توجه به نزدیک شدن به سومین سالگرد دستگیری شیخ الزکزکی، رادیو هوسا با تهیه برنامه های خبری، گزارش و مصاحبه با کارشناسان در حوزهای مختلف از جمله حقوقی ، سیاسی و .. به بررسی ابعاد مختلف دستگیری شیخ الزکزکی پرداخته است.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا،‌ شیخ الزکزکی رهبر شیعیان نیجریه در حمله سال 2015 (مصادف با ایام پایانی ماه صفر) نظامیان ارتش این کشور به حسینیه‌ ای در شهر زاریا در استان کادونا به همراه همسرش دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله جمع زیادی از شیعیان این کشور از جمله پسران شیخ الزکزکی شهید شدند.

از آن زمان تاکنون شیخ الزکزکی و همسرش در بازداشت به سر می‌برند. دستگیری شیخ الزکزکی همواره مورد اعتراض مسلمانان این کشور بوده است و آنان با برگزاری تجمعات مختلف آزادی رهبرشان را خواستار شده اند.

با توجه به نزدیک شدن به سومین سالگرد دستگیری شیخ الزکزکی، تظاهرات و نارضایتی مردم نیجریه گسترده تر شده است. از آنجایی که رسالت شبکه های معاونت برونمرزی در ارائه و پوشش اخبار و رویدادها بر اصل صحت و شفاف سازی متمرکز است این بار نیز با روشنگری و افشای حقایق و همچنین حمایت از جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، وظیفه خود را به درستی انجام داده است.

رادیو هوسا در این مدت در کنار مردم مسلمان نیجریه با تهیه و پخش برنامه‌های خود از جنبش اسلامی این کشور همواره حمایت کرده و این پشتیبانی موجب شده است مردم نیجریه روحیه مقاومت و پایداری خود را در مقابل زورگویی های دولت و ارتش این کشور حفظ کنند و لحظه‌ای از حمایت از رهبر شیعیان کشورشان دلسرد نشوند.

رادیو هوسای معاونت برون مرزی همچنین با تهیه ساعتها برنامه های خبری، گزارش و مصاحبه با کارشناسان در حوزهای مختلف از جمله حقوقی ، سیاسی و .. به بررسی ابعاد مختلف دستگیری شیخ الزکزکی و ارعاب و سرکوب مسلمانان نیجریه ای توسط ارتش این کشور پرداخته است.

همچنین موضوعاتی از جمله لزوم آزادی رهبر شیعیان جنبش اسلامی نیجریه، درخواست برگزاری جلسه علنی دادگاه و فرصت دفاع به شیخ الزکزکی، بررسی حقوقی حادثه کشتار مسلمانان در زاریا ، آزادی عمل اقلیت ها در نیجریه و... برنامه هایی تهیه و تولید کرده است.

روشنگری رادیو هوسای معاونت برونمرزی ، همچنین باعث شد همراه با درخواستهای مردم و فشار گروههای حقوق بشری، دولت نیجریه بعد از سه سال یک کمیته بررسی و تحقیقی درباره درگیری ایالت زاریا و کشته شدن شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ الزکزکی و پیروانشان تشکیل دهد. این کمیته مدتی است از شاهدان عینی و آسیب دیدگان تحقیق می کند.

همچنین در اربعین حسینی امسال ، گزارشگر رادیو هوسا "عمر ثانی ابوبکر" از ایالت آبوجا با شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع)؛ گزارش های خود را از میان سیل عظیم جمعیت عزاداران حسینی (ع) ارسال کرد و با شیخ ثامینو از اعضای برجسته جنبش حرکت اسلامی نیجریه گفت وگو کرد.

شیخ ثامینو در مصاحبه ای که با گزارشگر رادیو هوسا داشت، تاکید کرد : هدف اصلی از برگزاری این راهپیمایی علاوه بر عزاداری اربعین حسینی، درخواست آزادی شیخ الزکزکی از دولت نیجریه بود و مردم در این راهپیمایی اعلام کردند تا آزادی رهبرشان به تظاهرات خود در شهرهای نیجریه ادامه خواهند داد.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو

دریافت 12 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر را در این ویدئو ببینید.

کد خبر 849551 منبع: مهر برچسب‌ها کشتی فرنگی ویژه ورزشی ورزش تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • فیلم/ ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر
  • (ویدیو) ماجرای ترور محمدرضا طالقانی در سالگرد ۱۱ سپتامبر
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • اصفهانی ها عزادار شهادت امام ششم شیعیان
  • عزاداری در سوگ امام ششم شیعیان در گوشه وکنار استان