Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-03@22:33:46 GMT

صدور ۴۳۲ «گواهی فوت» در مناطق زلزله

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۴۲۰۱

دکتر اَرتین کمالی ، با بیان اینکه پیش بینی دفن 100 تا 150 جسد بدون گواهی فوت در مناطق زلزله تنها بر اساس حدس و گمان و غیرکارشناسانه بوده، گفت: اینکه جسدی بدون گواهی فوت در مناطق زلزله زده شده دفن شده باشد بعید نیست، اما در مورد تعداد دقیق آن نمی‌توان آمار داد.به گزارش بلاغ، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 432 گواهی فوت برای فوت شدگان زلزله اخیر استان صادر شده، اظهار کرد: پیش بینی این است که تعداد معدودی در مناطق زلزله زده بدون گواهی فوت دفن شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر اَرتین کمالی ، با بیان اینکه پیش بینی دفن 100 تا 150 جسد بدون گواهی فوت در مناطق زلزله تنها بر اساس حدس و گمان و غیرکارشناسانه بوده، گفت: اینکه جسدی بدون گواهی فوت در مناطق زلزله زده شده دفن شده باشد بعید نیست، اما در مورد تعداد دقیق آن نمی‌توان آمار داد.

وی افزود: در روستاهای مناطق زلزله زده برحسب شرایط قومی و دوری راه و سایر مشکلات احتمال اینکه جسدی بدون گواهی فوت دفن شود وجود دارد، اما اینکه آماری در این زمینه داده شود علمی نیست و صحت ندارد.

کمالی تصریح کرد: آنچه به نظر می رسد تنها تعداد معدودی جسد بدون گواهی فوت دفن شده و نمی‌توان به طور 100 درصد این موضوع را تکذیب کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با بیان اینکه ترافیک جسد در مراکز پزشکی قانونی مستقر در مناطق زلزله زده وجود ندارد، گفت: هم اکنون ظرف کمتر از 20 دقیقه گواهی فوت در این مناطق صادر می شود.

وی افزود: کار پزشکی قانونی دقیق است و اجساد به طور دقیق بررسی می شود که علت فوت آنها زلزله باشد، زیرا ممکن است در این زمان برخی بخواهند افرادی که به مرگ طبیعی فوت کرده و یا بر اثر تصادف جان باخته‌اند را جان باختگان زلزله نشان دهند.

کمالی تصریح کرد: در همین راستا بررسی دقیق صورت می گیرد تا جان باختگان زلزله به طور دقیق شناسایی شوند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از حضور 25 تا 30 نیروی پزشکی قانونی در مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: در این مناطق کار به خوبی در حال انجام است.

وی در خصوص بیشترین علت فوت در زلزله اخیر گفت: بیشتر جان باختگان زلزله بر اثر نارسایی تنفسی در اثر ماندن زیر آوار و ضربه به سر جان خود را از دست داده‌اند.


   

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، گفت: مرغداران برای جوجه ریزی در واحد‌های خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی و ضدعفونی سالن‌های پرورش  را بایدزیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند.

دکتر محمد سیاح افزود: کسب نکردن گواهی بهداشتی از سوی صاحبان مرغداری‌ها علاوه بر به خطر انداحتن سلامت و بهداشت مرغداری‌ها و باعث اختلال در کنترل میزان تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های استحصالی از مرغداری‌ها در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی‌های و همچنین حمل بهداشتی در مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی است.

 

دیگر خبرها

  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • آتش سوزی شهرک امام زاده ابراهیم بدون خسارت جانی
  • صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای امروز
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد