Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:05:44 GMT

رئيس پليس پايتخت: 15 متهم فراري دستگير شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۶۷۸۰

رئيس پليس پايتخت: 15 متهم فراري دستگير شدند

خبرگزاري آريا - طرح ضربتي 48 ساعت گذشته 28 باند خشن و زورگير که سرقت‌هاي مهم انجام مي‌دادند جدا از سارقين منزل دستگير شده‌اند...
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، رئيس پليس پايتخت با اشاره به دستگيري 28 باند و 110 سارق زورگير و خشن در طرح ضربتي 48 ساعت گذشته گفت: 15 سارق فراري دستگير و اموالي به ارزش تقريبي 7 ميليارد تومان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار حسين رحيمي در حاشيه طرح دستگيري زورگيران خشن پايتخت در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسليت و تعزيت به مناسبت حادثه ناگوار زلزله در استان کرمانشاه اظهار کرد: در راستاي طرح‌هاي ضربتي در کنار پليس آگاهي، پليس پيشگيري و کلانتري‌ها فعاليت‌هاي ارزشمندي انجام مي‌دهند.
وي با بيان اينکه طي طرح ضربتي 48 ساعت گذشته 28 باند خشن و زورگير که سرقت‌هاي مهم انجام مي‌دادند جدا از سارقين منزل دستگير شده‌اند، گفت: در اين طرح بيش از 110 سارق که سرقت‌هاي مهمي از جمله زورگيري، خفت‌گيري انجام مي‌دادند از سوي پليس دستگير شدند.
سابقه دار بودن 65 درصد مجرمان دستگير شده
رئيس پليس پايتخت با بيان اينکه بالغ بر 65 درصد سارقين دستگير شده داراي سابقه تکرار جرم هستند، عنوان کرد: يکي از باندهاي منهدم شده شامل 4 نفر مي‌شود که موتورهاي سرقتي و قاچاق را در يکي از محل‌هاي فروش موتورسيکلت در پايتخت اوراق کرده و موتور جديد تهيه مي‌کردند.
رحيمي ادامه داد: همچنين 5 باند قاچاق کالا که به قاچاق، لباس، کفش و وسايلي از اين دست مبادرت مي‌کردند، دستگير شدند.
به گفته وي ارزش تقريبي اموال کشف شده 7 ميليارد تومان تخمين زده شده است.
محکومين فراري تحت تعقيب پليس
رئيس پليس پايتخت با بيان اينکه محکومين فراري به طور جدي تحت تعقيب پليس هستند، تصريح کرد: برخي از آنها با هماهنگي از زندان خارج مي‌شوند اما برنمي‌گردند که البته تعداد اين افراد زياد است اما در طرح اخير 15 محکوم فراري از سوي پلس دستگير شده‌اند.
به گفته رحيمي طرح‌هاي ضربتي پليس براي برخورد با سارقان، قاچاق‌چيان و مخلان نظم و امنيت جامعه ادامه دارد.
وي تاکيد کرد که تلاش مي‌کنيم تا اجازه ندهيم پايتخت جولان‌گاه و محل امني براي فعاليت مجرمين شود.
در کدام مناطق تهران بيشترين سرقت‌ها رخ مي‌دهد
رئيس پليس پايتخت در پاسخ به اين سوال که در کدام نقاط پايتخت سرقت بيشتري صورت مي‌گيرد، توضيح داد: مجرمان از هر فرصتي براي انجام جرم استفاده مي‌کنند ولي بيشترين جرم در مناطق شمالي پايتخت و در بخش سرقت منازل اتفاق مي‌افتد. البته مجرمان در همه نقاط شهر مترصد فرصت هستند.
رحيمي با بيان اينکه با تمام توان از ظرفيت‌هاي مغفول مانده پليس استفاده مي‌کنيم، تاکيد کرد: مقام معظم رهبري دستوري درباره تحول در کلانتري‌ها داده بودند که ما آن را اجرايي کرديم فلسفه شکل‌گيري پليس پاک کردن جامعه از مجرمان و مخلان امنيت است.
وي خطاب به مجرمان گفت: با تمام اراده و به صورت مصمم براي ايجاد امنيت در پايتخت تلاش مي‌کنيم.
معتادان بيشتري خفت‌گيران پايتخت را تشکيل مي‌دهند
رئيس پليس پايتخت تاکيد کرد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد غالب خفت‌گيري‌ها مربوط به معتادان و خرده فروشان مواد مخدر است از مسئولين و دست‌اندرکاران مربوط خواهش مي‌کنيم تا در اين زمينه به پليس کمک و فضاي لازم براي نگهداري، بازپروري و برخورد با متهمان را ايجاد کنند زيرا غالب نگراني مردم در اين زمينه است.
فعاليت گشت‌هاي پليس در ساعات پاياني شب
وي با تايد بر اينکه غالب خفت‌گيري‌ها در ساعات پاياني شب اتفاق مي‌افتد، عنوان کرد: گشت‌ها در آگاهي، پليس مبارزه با مواد مخدر و يگان‌هاي امداد بيش از پيش فعال شده است و پليس تمام خيابان ها و بزرگراه هاي پايتخت را کنترل مي‌کند.
آنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی دشت آزادگان از دستگیری سارق اماکن دولتی با سه فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جواد مراونه اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن دولتی در روستای بردیه شهرستان دشت آزادگان، موضوع و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از پلیس، وی افزود: ماموران پلیس آگاهی سوسنگرد با کار اطلاعاتی و میدانی، هویت یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در عملیاتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دشت آزادگان بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه کامپیوتر، دو دستگاه پژوکتور و یک عدد کولر گازی کشف شد. متهم نیز در تحقیقات پلیس به سه فقره سرقت اماکن دولتی در سطح شهر اعتراف کرد.

مراونه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس پایتخت به مجرمان هشدار داد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود