Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان عصر سه شنبه در نشستی به منظور برگزاری مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور با یاد آوری زلزله غرب کشور، خسارات به بارآمده را ناشی از عدم توجه به اصول ساخت و ساز و نیز عدم هماهنگی کافی در مقابله با بحران و به ویژه زلزله دانست.
وی اضافه کرد: با توجه به مخاطرات طبیعی کشور، باید روزبه‌روز آمادگی افراد و دستگاه‌ها در این مسائل افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرماندار اردکان، اجرای طرح مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور را در همین راستا دانست و تصریح کرد: در این طرح نقشه سایت‌پلان چند مدرسه آماده شده و به عنوان کانون ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در محلات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پوردهقان برگزاری این مانور را به‌دلیل نوع مصالح ساختمانی استفاده‌شده در ساخت‌وسازها به ویژه در محلات قدیمی اردکان مهم و حیاتی ارزیابی کرد و گفت: استفاده از مدارس به عنوان پایگاهی ایمن در هر محله می‌تواند به مدیریت بحران و کاهش آسیب‌ها و خسارات جانی کمک کند.
وی خاطرنشان کرد: در قدم اول یکی از مدارس نوساز با تأیید اداره کل نوسازی انتخاب و نقشه مدرسه و محله تهیه می‌شود و سپس جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی و اورژانس آموزش‌های لازم را در سطح مدارس به دانش‌آموزان و اهالی محله ارائه می‌دهند.
معاون فرماندار اردکان اظهار امیدواری کرد با اجرای این مانور که روز 8 آذر در یکی از مدارس و پس از آن در تعداد بیشتری از مدارس سطح شهرستان برگزار می‌شود، آمادگی مواجهه با بلایای طبیعی به خصوص زلزله در مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان افزایش یابد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه بعد از بازدید از محل حادثه با حضور در بخشداری نازلو جلسه کمیته بحران تشکیل داد.

عماری فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان پس از بازدید از محل غرق شدن جوان ارومیه ای در رودخانه نازلو چای با تشکیل جلسه ای فوق العاده بحران در محل بخشداری نازلو با حضور معاون عمرانی فرماندار، بخشدار نازلو، رئیس حوزه قضایی نازلو، رئیس منابع آب منطقه ای نازلو و انزل، نیروی انتظامی و نیرو های امدادی و نجات ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مربوطه هماهنگی لازم و دستورات لازم برای  ادامه جستجو داده شد.

در این جلسه مقرر شد، آب منطقه ای نازلو و انزل با استفاده از یک دستگاه پهباد از روز جاری نسبت به بررسی مسیر نازلو برای جستجو فرد مغروق اقدام کنند.

همچنین مقرر شد نیرو های امدادی با همکاری دهیاران و افراد محلی به جستجوی کل مسیر رودخانه از محل حادثه تا پایین ادامه دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد
  • ادامه جستجوی مغروق نازلوچای با پهپاد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار