Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کنگره زینیون» با حضور کونیکو یامامورا؛ بانوی مسلمان شده ژاپنی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا، کونیکو یامامورا اظهار کرد: «در دین اسلام برای تمام لحظه های زندگی انسان برنامه ریزی شده است و یکی از مهم ترین دلایلم برای گرویدن به اسلام، داشتن زندگی اخروی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت: «قبلا یک بودایی بودم و در این دین، زندگی فقط به این دنیا ختم می شود و بعد از مرگ دیگر زندگی در نظر گرفته نمی شود و جسم انسان نیز پس از مرگ سوزانده می شود.»

یامامورا افزود: «58 سال پیش با یک تاجر ایرانی در ژاپن آشنا شدم و پس از مطالعه درباره دین اسلام متوجه شدم در این دین زندگی فقط به این دنیا ختم نمی شود بلکه یک زندگی اخروی در انتظار انسان است.»

این بانوی مسلمان شده با اشاره به اهمیت دین اسلام گفت: «59 سال است که مسلمان شده ام و اسلام، کامل ترین دین برای انسان های روی زمین است.»

یامامورا گفت: «دنیای اخروی جاودان و همیشگی است و خداوند ما را بیهوده و بی جهت خلق نکرده است.»

یامامورا با اشاره به ارادت خاص خود به حضرت زینب (س) گفت: «به اعتقاد من برای تمام جهانیان عالم، حضرت زینب برترین الگو است و زن های جهان باید از رشادت های این حضرت درس بگیرند.»

پیام حضرت زینب(س) پیام جهانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل هم در « کنگره زینبیون» پیام حضرت زینب(س) را پیام جهانی دانست و گفت: « اگر حماسه بی بدیل عاشورا توسط حضرت زینب کبری(س) و در ادامه توسط سایر امامان معصوم جریان سازی فرهنگی نمی شد، شاید امروز جهان سرنوشت دیگری پیدا می کرد.»

دکتر اسحق رسولی از حضرت زینب (س) به عنوان پدید آورنده جریان بزرگ فرهنگی در جهان نام برد و گفت: «وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی های رزمندگان اسلام در سایه الگوبرداری از مکتب عاشورا حاصل شده است.»

وی با بیان اینکه امروز همه سیاستگذاری های دنیا به دنبال ملت سازی است،گفت: «در این میان تنها تعالیم اسلامی به دنبال امت سازی است.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به تبیین اهمیت امت سازی در جهان پرداخت و گفت: «جریان امت سازی علی رغم سنگ اندازی و ممانعت های دنیای سلطه، شکل گرفته است.»

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی پرچمدار نهضت امت‌سازی در جهان است، اظهار کرد: «هر جریان و رویدادی که بخواهد برای آینده ثمربخش شود، باید به جریان فرهنگی تبدیل شود.»

رسولی تصریح کرد: «هر رویداد هر چقدر هم حماسی و ارزشمند باشد، اگر فرهنگ سازی نشود و به جریان فرهنگی تبدیل نشود، هرگر پایدار نخواهد شد.»

تبیین رشادت های حضرت زینب (س)، هدف «همایش زینبیون» است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: «اسلام آوردن یک بانوی ژاپنی نشان دهنده ویژگی رحمت خداوند است و خداوند متعال رحمتش را در روی زمین از هیچکس دریغ نمی کند.»

حجت الاسلام سیف اله مدبر افزود: «خداوند به افرادی بصیرت و تشخیص می دهد و از افرادی این ویژگی را صلب می کند که در این مورد هیچ حد و مرزی روی زمین توسط خداوند در نظر گفته نشده است.»

وی با اشاره به مسلمان شدن خانم یامامورا اظهار کرد: «اگر خداوند انسانی را دوست بدارد قطعا او را از تاریکی ها نجات و به سوی روشنایی هدایت می کند.»

دکتر مدبر اضافه کرد: «خداوند متعال افرادی را که مورد غضب الهی قرار گرفته اند در سیاهی ها به حال خود رها می کند و نور هدایت و روشنایی را از این افراد می گیرد.»

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: «کنگره زینبیون با هدف تبیین رشادت های حضرت زینب (س) برگزار شد تا دانشجویان بیش از پیش با اهداف قهرمان کربلا آشنا شوند.»

وی با اشاره به حضور پرشور دانشجویان در این همایش گفت: «به قید قرعه 5 نفر از اعضای حاضر در این همایش به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است، بنابراین بایدوبیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در آیین نواختن زنگ سپاس معلم که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در مدرسه حکمت اراک برگزار شد، اظهارکرد: نگاه به آموزش و پرورش، نگاه به یک مجموعه دستگاه عظیم زیربنایی است و هزینه کردن برای آموزش و پرورشِ در تراز انقلاب اسلامی با ویژگی پخته بودن، سنجیده کار کردن، همراه بودن با مشاوره و داشتن ملاحظات لازم از مسائل بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان هم چنین رسالتی هستند، بنابراین همه باید قدر زحمات این قشر فرهیخته را بدانند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه معلمان در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند تصریح کرد: باید فرهنگ تکریم معلم در بین همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: انسان‌سازی مهمترین وظیفه معلمان است و بشریت همواره برای رشد و تکامل اخلاقی نیاز به معلم و مربی داشته است.

وی ادامه داد: سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در این وزارتخانه یادگیری خلاق به جای تکیه بر حافظه، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه های موردنیاز جامعه باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: معلمان باید قدر جایگاه خود را بدانند و برای تحقق آرمانهای امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهدا و ملت بزرگوار ایران اسلامی گامهای بلندی بردارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: استاد مطهری با اندیشه والا و درک از شرایط زمان، موفقیت‌هایی را برای نسل کنونی به یادگار باقی گذاشت، این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفت.

معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش‌های معلمان استان در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می تواند بیشترین تاثیر را بر دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ عمومی کشور که شاید تا به حال کمتر به آن توجه شده بسیار است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش معلمان و اساتید دانشگاه بسیار برجسته و تأثیر گذار است تصریح کرد: گذشته غیرقابل تغییر و آینده را می‌شود ساخت، مهم‌ترین کار در همه‌ی جوامع ساخت آینده است و این معلمان هستند که با تربیت نسل‌ها، آینده را رقم می‌زنند و آن را تغییر می‌دهند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: ایران از گذشته‌ای غیرقابل افتخار و ذلت‌بار در زمان کودتایی‌ترین رژیم تاریخ که در هیچ فضیلتی برتری نداشت به نقطه‌ای رسید که در دهه اول انقلاب اسلامی هشت سال در برابر همه‌ی قدرت‌های جهان ایستادگی کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه آموزش بیشتر نقش را در توسعه فرهنگی و در نهایت در پیشرفت جامعه دارد گفت: انسان سازی، تربیت و آموزش از رسالت‌های معلمان است، امروز آموزش و پرورش در تربیت جامعه نقش حیاتی دارد و ما در این راه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین "وعده صادق" گفت: شاهکار همه‌ی موفقیت‌ها و تربیت نسل‌ها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی به نقطه‌ای رسیده است که فرزندان ملت ایران در ماه گذشته ضرب شست جمهوری اسلامی را به رژیم جنایتکار اسرائیل نشان دادند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: ارتش رژیم خبیث اسرائیل در سال ۱۹۶۷ چهار ارتش قدرتمند عربی را ظرف شش روز از پای درآورد اما هم اینک ماه‌ها است در مقابل تربیت‌شدگان مکتب جمهوری اسلامی به خاک سیاه و ذلت نشسته است.

حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: ۱۷ هزار معلم شاغل و ۲۰ هزار معلم بازنشسته در سراسر استان مرکزی داریم و بنا داریم تقدیر شایسته ای از آنها در هفته معلم انجام شود.

کد خبر 749439

دیگر خبرها

  • اساسی‌ترین رکن فعالیت آموزش و پرورش، انسان‌سازی است
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند