Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:41:47 GMT

اینجا قدم ها عاشقی می کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۳۰۴۶

اینجا قدم ها عاشقی می کنند

سبزوار- ایرنا- این روزها، در آخرین روزهای ماه صفر، خیل عظیمی از زائران و دلدادگان هشتمین خورشید امامت، گام در مسیر عاشقی نهاده اند و با پای پیاده برای عرض ارادت و حضور در آیین های سوگواری شهادت آن امام همام رهسپار دیار عشق شده اند.

عاشقانی که قدم هایشان خسته نمی شود و زمین زیر پای دلدادگی هایشان به خود می بالد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا زن و مرد، پیر و جوان یک شوق دارند و آن هم زیارت پیشوایشان علی بن موسی الرضا(ع) است.
اینها عاشقانی هستند که نه با پا، بلکه با دلی شکسته قدم در مسیر عاشقی گذاشته اند و سعی دارند به نحوی شایسته به مهمانی امام مهربانشان بروند و اینگونه ارادت خود را تقدیم پیشگاه مولایشان کنند.
دلسپردگانی که کاروانی و یا مستقل طی مسیر می کنند. ذکر می گویند، سینه می زنند و نوحه خوانی می کنند. گویی که نذر کرده اند تمام مسیر را وقف عزای آن امام رئوف کنند.
اینها همه وصف حال هزاران زائری ست که در آخرین روزهای ماه صفر رنج سفر به جان خریده اند و فرسنگ ها راه را از دور و نزدیک به عشق زیارت مولای خود طی می کنند تا با حضور در بارگاه رضوی در سوگ امام هشتم خود اشک ماتم بریزند.
*نمی توانم به خاطر این لطف سپاسگزار امام هشتم باشم
یکی از زائران پیاده که امسال چهارمین سال متوالی است که پای پیاده قدم در راه زیارت امام رضا (ع) گذاشته در خصوص حال و هوای خود به خبرنگار ایرنا می گوید: گمان نمی کردم بعد از اولین تشرف پیاده، بازهم موفق به انجام این کار بشوم.
ابولفضل عرفانی نسب ادامه داد: انگیزه بالایی برای این چنین شرفیابی به حرم مطهر امام رضا دارم. چه افتخاری بالاتر از این که انسان به آرزویش برسد. نمی توانم به خاطر این لطف سپاسگزار امام هشتم باشم.
با زائر دیگری که به همراه خانواده اش عازم مشهد شده بود، هم سخن شدیم. او در پاسخ به اینکه چگونه سختی راه را تحمل می کند، گفت: مسیر طولانی و سخت است اما زمانی که این سختی برای زیارت امام معصوم است، نه تنها سخت بلکه شیرین و سهل است.
رضا شهرکی افزود: سالهای اول به تنهایی راهی این سفر می شدم اما خانواده ام علاقه زیادی برای همراهی من در این سفر داشتند و از این رو تصمیم گرفتم که آنها را نیز در این سفر همراه خود کنم.
وی گفت: فرزندی 4 ساله دارم که اکنون دومین سال است که در این سفر همراه ما بوده است.
پیرزنی خوشابی که با کمری خمیده این مسیر را طی می کند، ظهور امام زمان (عج) را بزرگترین خواسته خود خوانده و به خبرنگار ایرنا می گوید: خدا را شاکرم که قوت حرکت در این مسیر را به من داده است. وی می افزاید: توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را نداشته ام و آرزو داشتم تا با حضور در این سفر معنوی تسکینی برای خود بیابم.
مرد جوانی که به تنهایی در انتهای کاروان حرکت می کرد و با پرچمی بر دوش و چفیه ای بر صورت نجواهایی عاشقانه را زیر لب زمزمه می کرد، نیز گفت: با اینکه سالی چند بار به مشهد مشرف می شوم اما علاقه زیادی دارم در این ایام پیاده به زیارت آقا بروم.
او که علاقه ای به بیان اسم خود نداشت، اظهار کرد: برای حاجت خاصی پیش آقا نمی روم همین که توفیق داشته ام در خیل عظیم زائرانش قرار بگیرم برایم نعمت بزرگی است.
در این مسیر خادمانی نیز هستند که برای خدمت به زائران پیاده امام هشتم، آستین همت بالا زده و با برپایی ایستگاهای صلواتی خدماتی را به زائران پیاده ارائه می کنند.
یکی از این خادمان که مشغول آماده کردن نان و خرما برای زائران بود درخصوص شور میزبانی از مهمانان علی بن موسی الرضا (ع) به خبرنگار ایرنا گفت: تمام تلاشم این است تا با خدمت رسانی به زائران آقا، سهمی از ثواب آنها داشته باشم.
یکی دیگر از خادمان فعال در ایستگاه صلواتی، خدمت به زائران را عبادت خواند و گفت: سالهاست در این ایام از روستای خود به این محل آمده و با تمام جان خادمی زائران امام رضا (ع) را می کنم. نوکری زائران امام توفیقی بوده که امیدوارم تا پایان عمر نصیبم شود.
هرساله همزمان با دهه آخر ماه صفر و شهادت امام رضا (ع) محور 230 کیلومتری سبزوار به مشهد مملو از زائرانی است که پیاده از شهرستان های سبزوار، خوشاب، جوین و جغتای و بعضا از استان سمنان برای حضور در مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس می شوند.
در این آیین سنتی-مذهبی مردم این شهرستان ها، بخش ها و روستاها با اجتماع در امامزادگان، در یک پیاده روی هماهنگ به سمت مشهد مقدس حرکت می کنند و موکب های مختلف در طول مسیر از آنان پذیرایی می کنند.
این آیین با شکوه که در سالهای اخیر با استقبال چشمگیر مردم روبه رو بوده است به عنوان یکی از باشکوه ترین و طولانی ترین مراسم های پیاده روی کشور شناخته می شود که مردم از قشرهای مختلف در آن شرکت می کنند.
در دهه آخر صفر 9 هزار و 330 زائر پیاده در قالب 47 کاروان از سبزوار و شهرستان های اطراف، برای حضور در آیین های عزاداری این ایام راهی مشهدالرضا (ع) می شوند.
گزارشگر: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7495/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • مسیر میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم مسدود است
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک