Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:36:57 GMT

آزمایش موفقیت آمیز داروی جدید درمان اوتیسم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۳۳۸۶۴

آزمایش موفقیت آمیز داروی جدید درمان اوتیسم

در حالی که پزشکان فعلا از درمان بیماری اوتیسم بازمانده اند، دارویی برای درمان آن در حیوانات با موفقیت آزمایش شده و همین امر امیدواری زیادی را در محافل پزشکی دنیا به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بسیاری از پزشکان برای کنترل این بیماری از طیف گسترده ای از داروهای روانگردان استفاده می کنند تا بتوانند رفتارهای ضداجتماعی مبتلایان به اوتیسم را تحت کنترل درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این کار به خصوص در کودکان ممکن است اثرات سوء دیگری بر جای بگذارد.

به تازگی دارویی با هدف درمان اوتیسم ابداع شده که می تواند ارسال سیگنال های الکتریکی در مغز را به شرایط عادی بازگرداند. این دارو با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده و پژوهشگران امیدوارند این تحول درمان اوتیسم را نیز در آینده ممکن کند.

داروی یادشده برای درمان نوع خاصی از بیماری اوتیسم که MHS (MEF۲C Haploinsufficiency Syndrome) نام دارد، قابل استفاده خواهد بود. مبتلایان به این نوع از اوتیسم با مشکل ارسال بیش از حد سیگنال های تحریک کننده مغز مواجه هستند و همین مساله باعث رفتارهای نامتعارف اجتماعی در چنین افرادی می شود.

داروی تازه ابداع شده NitroSynapsin قادر به کاهش میزان ارسال سیگنال های مغزی است و آزمایش آن به مدت سه ماه بر روی موش ها موفقیت آمیز بوده است. محققان امیدوارند بعد از تکمیل آزمایش های خود بر روی موش ها بتوانند این دارو را بر روی انسان ها نیز آزمایش کنند. نتایج این بررسی در نشریه نیچر منتشر شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ کلثوم همتی رئیس امور پیمان های این شرکت با اعلام خبر فوق، گفت: مؤثرترین مشخصه در تسریع و اجرای به موقع قراردادها، ضوابط و مقررات حاکم بر آن هاست؛ در سال گذشته، ۵ جلسه بازنگری پیمانها (۶۰ نفر ساعت) توسط کمیته بازنگری انجام و تعداد یک تیپ پیمان تهیه، تصویب و منعقد شد.

همتی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، ۱۰۳ تعدیل و اضافه کاری پیمان های اجرایی و ۱۲ تعدیل حقوق و دستمزد مطابق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محاسبه و به نمایندگان کارفرما ارسال شد.

رئیس امور پیمان های شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، در مجموع ۱۵ قرارداد جاری (خدماتی) و ۴۳ قرارداد عمرانی (اجرایی) منعقد شده است، گفت: روش‌های اجرایی مدون معمولاً فعالیت‌هایی را شرح می‌دهند که مربوط به امور مختلف است درحالی‌که دستورالعمل‌های کاری عموماً مربوط به کارهایی است که برای انجام یک وظیفه صورت می‌گیرد.

همتی در ادامه گفت: ساختار تدوین روش اجرایی، باید به‌صورت متن، نمودارهای گردش کار، جداول یا ترکیبی از آن‌ها و یا هر روش دیگری که متناسب با نیازهای سازمان باشد؛ در همین راستا ۵ روش اجرایی تهیه و تخصیص کد ایزو انجام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903118

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • سیگنال مثبت شفافیت؛ عامل رشد چشمگیر قراردادها در سال گذشته
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • شبکه خبر دو هک نشده است/ تکذیب اضافه شدن صوت خارجی به سیگنال
  • جیمی کرگر پس از حضور در دیوار زرد ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک: می‌خواهم بلیت فصل دورتموند را بخرم! (زیرنویس فارسی)
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد