Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدعهدی شرکت نفتی توتال در اجرای قرارداد با ایران اظهارداشت: اخیرا مدیر عامل شرکت توتال گفته است که می خواهد در قرارداد نفتی توتال با ایران بازنگری را انجام دهد و دلیل این امر را هم اعمال تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران ذکر کرده است.

هدایت الله خادمی، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به بدعهدی شرکت نفتی توتال در اجرای قرارداد با ایران اظهارداشت: اخیرا مدیر عامل شرکت توتال گفته است که می خواهد در قرارداد نفتی توتال با ایران بازنگری انجام دهد و دلیل این امر را هم اعمال تحریم های جدید دولت آمریکا علیه ایران ذکر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ایرادات الگوی جدید قراردادهای نفتی در خصوص اعمال تحریم های جدید، گفت: در زمان تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی این موضوع را به وزارت نفت تذکر و هشدار دادیم که باید موضوع تحریم نیز در قرارداد ها اعمال شود؛ یعنی اگر قرارداد بسته شد و تحریم های جدید علیه ایران صورت گرفت باید بندهایی در قرارداد نهاده شود تا حق ایران در این میان ضایع نشود و شرکت پیمانکار نیز اجازه خروج نداشته باشد و اگر از قرارداد خروج کرد جریمه های سنگینی علیه آن شرکت اعمال شود.

 

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر شرکت فرانسوی توتال سیاست های خود را بر اساس سیاست های امریکا منطبق کرده است و هر تحریمی که از سوی ایالات متحده امریکا علیه ایران صادر می شود بهانه برای خروج توتال از قرارداد ایران می شود که اگر این عمل را انجام دهد به قوانین حقوقی و قراردادهای بین المللی بی اعتنایی کرده است.

 

خادمی با اشاره به تذکر های کمیسیون انرژی مجلس به وزیر نفت عنوان کرد: ما مکرر تذکر و هشدار های خود را در این باره به وزیر نفت داده ایم ولی آقای زنگنه در خصوص توتال از روی تسامح و تساهل عمل می کند و اقدام قاطعی در این زمینه انجام نمی دهد تا هر چه زودتر تکلیف کشور در خصوص میدان های واگذار شده به توتال مشخص شود.

 

وی بر همین اساس افزود: اقای زنگنه باید در خصوص بدعهدی های توتال به مجامع بین المللی شکایت کند و تخلف توتال را به آنها گزارش کند همچنین برخی از نهادهای نظارتی داخلی مانند مجلس با قاطعیت به این موضوع ورود کرده است و برای این کار از وزیر نفت دعوت کرده ایم تا هفته اینده با شرکت در جلسه کمیسیون انرژی در خصوص میزان پیشرفت قرارداد توتال و ادامه با انصراف توتال از همکاری با ایران پاسخ دهد.

 

 

گفتی است در حال حاضر تنها ۴ ماه از انعقاد قرارداد ایران با توتال و یک شرکت چینی در زمینه توسعه یکی از میدان های گازی این کشور گذشته است اما در شرایطی که آمریکا به تازگی رویکرد خود را در زمینه توافق هسته ای ایران تغییر داده، شرکت توتال نیز با تردیدهایی در زمینه ادامه همکاری با ایران رو به رو شده است.

در همین راستا مدیرعامل شرکت توتال آقای پاتریک پویانه بار دیگر در مصاحبه ای صریحا اعلام کرده است که رویکرد جدید ترامپ در مورد ایران می تواند به قرارداد این شرکت با ایران پایان دهد.

مدیرعامل شرکت توتال همچنین گفته است این شرکت تنها در صورتی می تواند به همکاری با ایران ادامه دهد که ترامپ مسیری قانونی برای این کار باقی بگذارد. در غیر این صورت و در صورت تغییر رژیم تحریم های ایران، ادامه همکاری میسر نخواهد بود و این شرکت مجبور است در قرارداد خود با ایران تجدیدنظر نماید.

مدیرعامل شرکت توتال همچنین با ابراز تمایل به توسعه فعالیت های خود در آمریکا گفته است «ما دارایی های زیادی در آمریکا داریم که به تازگی به میزان آن اضافه کرده ایم و همچنین در این کشور مشغول به فعالیت هستیم. از این رو مجبوریم با قوانین تحریمی این کشور خود را تطابق دهیم.»

در حال حاضر به گفته مدیرعامل شرکت توتال، این شرکت در انتظار تصمیم کنگره آمریکاست تا از آینده رژیم تحریم های ایران اطمینان حاصل کند. در عین حال این شرکت امیدوار است که کنگره آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند و ترامپ نیز پایبندی ایران به توافق هسته ای را به مانند گذشته تأیید نماید تا این شرکت بتواند مطابق برنامه ریزی انجام شده به قرارداد خود با ایران عمل نماید.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!

جریان اصلاحات در حالی به نقد ساختاری می پردازد که خود بخش اصلی از عاملیت و ترک فعل‌ها بوده است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که خداحافظی با اقتصاد زیر زمینی، تولید زیر تیغ واردات یارانه ای، چالش ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای و یک صندلی و چندین مدعی در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

برخی اصلاح طلبان در اقدامی مزورانه در حالی در رسانه های خود از تبدیل شدن امید در ایران به امری مناقشه آمیز سخن به میان می‌آورند که بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعاهای آنان مبتنی بر پیمایش های دهه ۹۰ یعنی دولت مورد ائتلاف آنان می‌باشد.

آغاز این کنش‌ها با توییت سعید حجاریان تئورسین اصلاحات درباره «امید» در سیاست و جامعه آغاز شده است، روزنامه آرمان امروز نوشته است:

سعید حجاریان، تئوریسین و فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم. این فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیرا توئیتی منتشر کرده و در آن نوشته بود: «دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشته است:

این سخنان وی با واکنشی را به همراه داشت که عنوان کرده بود دیگر بار شیشه‌ای نمانده که بخواهد حفظ شود. حجاریان در پاسخ به این نقد، توئیتی دیگر در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و در آن نوشت: منتقدی مجرب نقدی بر این پست نگاشته و بیان کرده اند: «چیزی باقی نخواهد ماند» گزاره ای آخرالزمانی است؛ یعنی چیزی متصور نیست که برای حفظ اصلاح اش تلاش کنیم. پاسخ اینجانب: به حفظ «امید» و نگه داشتن شعله شمع باور دارم ولی تؤامان «نقد» را شرط لازم هر گشایش و سخن ایجابی می‌دانم.

بررسی‌ها در این رابطه بیانگر آن است که اصلاح طلبان با طرح این ادعا که ساختار جامعه ایران فاقد توان تولید و بازتولید امید شده است، تاکید می کنند، ساختارهای اصلی و مسلط که در جامعه ایران جاری است فرصت عاملیت را از بخش عظیمی از جامعه خصوصا نخبگان سلب نموده و برعکس نومیدی را می‌گستراند.

اصلاح طلبان همچنین با تاکید بر بررسی تغییرات جامعه، ضرورت بررسی سویه ها، مولفه ها، خواسته ها، مطالبات، تصورها و رفتارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن را مورد تاکید قرار داده و می کوشند وضعیت فعلی جامعه را «بی آینده»، «بی افق» و سراسر «تیره و تار» تصویر سازی کرده و از سوی دیگر نظام حکمرانی را مورد هجمه قرار دهند.

روزنامه اعتماد نیز در یادداشتی معنادار به پیمایش امید در جامعه پرداخته و می‌نویسد:

امید در ایران به امری مناقشه‌آمیز و پرابلماتیک و مساله اجتماعی مبدل شده است، امید در ساختار اجتماعی باید تولید ‌و بازتولید شود اکنون ساختار جامعه ایران فاقد توان تولید و بازتولید امید شده است، ساختارهای اصلی و مسلط که در جامعه ایران جاری است فرصت عاملیت را از بخش عظیمی از جامعه خصوصا نخبگان سلب نموده و برعکس نومیدی را می‌گستراند. در دهه اول هزاره سوم شاخص نیکبختی در ایران از صد کشور پنجاه و چهار بوده و اکنون به هفتاد تنزل یافته است.

در ادامه این یادداشت آمده است:

شوربختانه در پیمایش‌های متعدد ملی دیگری نیز تایید شده است، ازجمله در پیمایش ملی سرمایه اجتماعی (۱۳۹۵) که پنداشت‌های مردم در حوزه مولفه‌های سرمایه اجتماعی را ارزیابی نموده است، نشان می‌دهد که ۸۰درصد مردم درخصوص موفقیت نظام در حل مشکلات ارزیابی در حد کم و خیلی کم داشته‌اند و تنها یک درصد در حد زیاد و خیلی زیاد امید به توان نظام در حل مشکلات داشته‌اند. یا در شاخص ارزیابی نسبت به روند آینده جامعه در سه قلمرو رفاه، وحدت و همدلی و فقر یافته‌های امیدبخشی حاصل نشده است.

اصلاح طلبان با تاکید بر بررسی تغییرات جامعه، ضرورت بررسی سویه ها، مولفه ها، خواسته ها، مطالبات، تصورها و رفتارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن را مورد تاکید قرار داده و می کوشند وضعیت فعلی جامعه را «بی آینده»، «بی افق» و سراسر «تیره و تار» تصویر سازی کرده و از سوی دیگر نظام حکمرانی را مورد هجمه قرار دهند.
اصلاح طلبان در حالی مدعی پیمایش ها در خصوص شرایط ناامیدی در جامعه هستند که این پیمایش ها در بازه زمانی ۳ دهه گذشته به ویژه دهه ۹۰ بوده که از قضا جریان اصلاحات خود بخش مهمی از سیاستگذاری و روند اجرایی کشور هم در دولت اصلاحات و هم به انحای دیگر در دولت روحانی بر عهده داشته است.

این موضوع زمانی اهمیت می یابد که در یابیم جریان اصلاحات در حالی به نقد ساختاری می پردازد که خود بخشی از این ساختار و شرایط مورد ادعای آنان در حقیقت بخشی از عاملیت و ترک فعل های آنان بوده است.

اصلاح طلبان همچنین بدون اشاره به کاستی ها و انتقادات وارده به دولت های مختلف در پیگیری برنامه های توسعه، معطل نگاه داشتن کشور به دلیل مذاکرات خارجی و ...بوده اند که حتی عالی ترین مقامات کشور نیز انتقاداتی به عدم پیشرفت در دهه ۹۰ مطرح کرده و نسبت به تعلل ها، کم عملی ها و بی عملی ها انتقاد کرده بودند. این در حالی است که این بخش از اصلاح طلبان تلاش دارند طی یک کنش سیاسی- رسانه ای اقدام به فاکتور کردن کم کاری ها به نام حاکمیت می باشند، هدف از این اقدام فضاسازی خاص برای حضور در عرصه انتخابات پس از تحریم آن است.

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند