Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - ایرنا - سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرعباس گفت: سه روستای این شهرستان برای اجرای طرح روستا تعاون در نظر گرفته شده است.

میثم رجایی نژاد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: اجرای ‌طرح روستا تعاون نقش مهمی در توسعه و توانمندسازی تولید و اشتغال روستایی دارد و مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ایجاد و بهبود فرصت‌های شغل جدید در روستا، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی روستاییان، توسعه پایدار مناطق روستایی، افزایش مشارکت های مردمی، بهبود وضعیت روستایی، توسعه بازار محصولات روستایی، استفاده از منابع و مزیت‌های روستا و افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها از اهداف طرح روستا تعاون است.
سهمیه استان برای اجرای طرح تعاون روستا 59 روستا است که شاخص های مهم انتخاب روستاها برای اجرای این طرح، داشتن بیش از 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجر پذیری پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا می شود.
طرح روستا تعاون در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال، در راستای پیاده ‌سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌ های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می‌ شود.
در این طرح، افراد بیکار در روستا با تشکیل تعاونی تخصصی در زمینه یک حرفه، به کار مشغول می شوند.
با اجرای مرحله نخست طرح روستا تعاون تا خرداد سال آینده بیش از 900 فرصت شغلی در هرمزگان ایجاد می ‌شود.
یک تفاهم نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداران سراسر کشور به منظور رسیدن سهم بخش تعاونی در اقتصاد به 25 درصد، توسعه فرهنگ تعاونی بین مردم، گسترش عدالت اجتماعی با رویکرد تعاونی‌ها از طریق توزیع عادلانه فرصت‌ها، منابع و امکانات و افزایش سطح اشتغال مولد با تأکید بر مالکیت و مدیریت نیروی کار در حوزه تعاونی منعقد شده و اجرای طرح روستا تعاون نیز اقدامی در راستای تحقق چنین اهدافی است.
برای اجرای این طرح در کشور هزار روستا شناسایی شده و قرار است تا 5 سال آینده یک میلیون و 914 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان، مجموع تعاونی های فعال استان حدود سه هزار تعاونی و مجموع اشتغال ایجاد شده توسط آنان 69 هزار نفر می باشد که بیشترین تعاونی ها در زمینه خدمات فعالیت دارند.
3219/6048
تنظیم کننده: عزت اله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی

                                                                           

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حمیدرضا شکری اظهار داشت: ۱۷ هزار تن محصول دانه‌های روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های مردم نهاد، تحت پوشش مدیریت تعاون روستایی استان از کشاورزان شهرستان دهلران و مهران خریداری شده است.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و پای کار آمدن تشکل‌های مردم نهاد، از میزان ۲۰ هزار تن محصول کلزای خریداری شده در حوزه جنوبی استان، مقدار ۱۷ هزار تن این محصول، توسط تشکل‌های تعاونی این مدیریت خریداری از این مقدار میزان ۱۵ هزار تن آن به کارخانه جات تولید روغن کشی کشور حمل شده است.   مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام اضافه کرد: میزان محصول جمع آوری و خریداری شده محصول کلزای امسال تا کنون، نسبت به کل محصول خریداری شده در سال گذشته از کشاورزان، بیش از سه برابر بوده که رکوردی در جهش تولید محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی