Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خبر "پشت پرده افزایش قیمت فولاد چیست؟ " واکنش نشان داد.

متن جوابیه به شرح ذیل است:

عطف به انتشار گزارشی بر روی خروجی آن رسانه با کد خبر 6303065 مورخ 10 آبان ماه امسال و با عنوان «پشت پرده افزایش قیمت فولاد چیست؟» ذیلاً توضیح معاون محترم نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای انعکاس مطلوب و تنویر افکار عمومی ارسال‌می‌شود :

وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، گفت: کشف وتعیین قیمت محصولات فولادی مطابق با مجموعه قوانین و مقررات جاری کشور بر اساس قیمت های پایه جهانی و مکانـیزم عرضـه و تقاضا، در بورس کالای ایران صورت می‌پذیرد و از شمول قیمت گذاری تکلیفی خارج می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حسب بررسی بعمل آمده افزایش قیمت جهانی ناشی از دو عامل اصلی ،افزایش قیمت مواد اولیه نظیرالکترود گرافیتی به دلیل کاهش تولید جهانی و افزایش قیمت شمش فولاد به دلیل کاهش عرضه جهانی و کاهش صادرات کشورهای تولید‌کننده بوده است .

وی افزود: از طرفی همانگونه که در متن خبر نیزبدان اشاره شده از عوامل مهم دیگر در افزایش قیمت فولاد ، تغییرات افزایشی نرخ ریالی ارز، تعرفه واردات و نیزافزایش نرخ نهاده های موثر دربهای تمام شده محصولات فولادی نظیرانرژی، دستمزد و.... می‌باشد که به تبع آن بهای کالا را تحت تاثیر قرار میدهد. این درحالیست که به پشتوانه ظرفیت تولید قابل توجه ایجاد شده دربخشهای مختلف صنعت فولاد طی سالهای اخیر و مطابق با سیاستهای راهبردی تجاری کشور برمیزان صادرات شمش فولادی افزوده شده است .دراین ارتباط صادرات شمش فولادی در نیمه اول سال برابر با 3190 هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته( 1715 هزارتن) افزایش86 درصدی داشته است.

عضو هیأت مدیره سازمان حمایت همچنین در زمینه مقایسه تغییرات قیمتهای جهانی با قیمتهای داخلی خاطر نشان‌ کرد: قیمت جهانی شمش فولاد در مهر ماه سال1395 برابر با 320 دلار/تن بوده که با 58 درصد افزایش به 506 دلار /تن در مهر ماه سال امسال رسیده است که به تبع آن قیمت بازار آزاد این محصول در داخل کشور، طی مدت یاد شده از 12507ریال/کیلوگرم ( مهر ماه1395) به 19140 ریال کیلوگرم در مهر ماه سال جاری افزایش یافته، که با رشد 53درصدی همراه بوده، از این رو بدیهی است افزایش قیمت حادث شده، به میزان 33 درصد برقیمت محصولات تولیدی مرتبط درصنایع پایین دست (تیرآهن ،میلگرد،ورق و ... ) نیز تسری یافته است.

علاوه بر این صادرات محصولات فولادی(تیر آهن ، میلگرد ، ورق فولادی و ...) در نیمه اول سال جاری برابر با 576 هزار تن بوده که نسبت مدت مشابه در سال گذشته(یک میلیون ودویست وسه هزارتن) با کاهش52 درصدی همراه بوده است.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت با تاکید بر اعمال نظارت مستمر بر تغییرات قیمت اقلام کالایی و خدماتی حساس در راستای انجام وظایف نظارتی محوله برای تنظیم بازار گفت :ضمن اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در صورت مواجهه با هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی و... برخورد قانونی لازم را مطابق قوانین جاری کشور معمول خواهد داشت از هموطنان عزیز درخواست می‌شود هرگونه شکایت در این زمینه را از طریق سامانه 124 مطرح نمایندتا تحت رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم