Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:شهاب سنگی که به زمین برخورد کرده است عامل منقرض شدن دایناسورها بود در حالیکه دانشمندان در کشفیات جدید شان این نظریه را رد می کنند.

نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد شهاب سنگی که برخورد آن با زمین تا به حال عامل اصلی انقراض دایناسورها دانسته می شد، در عمل قادر به نابودی تعداد زیادی از این موجودات نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش نیواطلس، دانشمندان تا به امروز معتقد بودند برخورد یک شهاب سنگ به زمین حدود سه چهارم دایناسورهای کره خاکی را نابود کرده است، اما مطالعات تازه دانشگاه توهوکو در ژاپن نشان می دهد برخورد شهاب سنگ یادشده تنها به اندازه ۱۳ درصد می تواند عامل انقراض جمعی دایناسورها تلقی شود و عامل اصلی این تحول مهم را باید مسائل دیگری دانست.بخش عمده دایناسورهای موجود در کره زمین ۶۶ میلیون سال قبل منقرض شدند و دانشمندان هنوز موفق به شناسایی دلیل اصلی این حادثه Incident نشده اند.

بررسی هایی که تا به حال انجام شده نشان می دهد شهاب سنگ یادشده با عرض ۱۰ کیلومتر به شبه جزیره یوکاتان در مکزیک برخورد کرده و اگر چه در محل برخورد خرابی های زیادی به وجود آورده، اما نمی توان انقراض دهها گونه از دایناسورها در سراسر کره زمین را به گردن آن انداخت.با توجه به اینکه بر مبنای مطالعات جدید تغییرات شدید آب و هوایی در کره زمین عامل اصلی انقراض دایناسورها تلقی می شود، دانشمندان در تلاش برای مدل سازی این تغییرات هستند تا عامل اصلی این تحول را شناسایی کنند.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟

ایتنا - شراره خورشیدی یک انفجار قدرتمند از تابش الکترومغناطیسی تولید شده در جو خورشید است.
یک شراره قدرتمند خورشیدی در این هفته در اقیانوس آرام به زمین برخورد کرد. این اتفاق باعث قطع گسترده امواج رادیویی در منطقه شد.

به گزارش ایتنا، شراره خورشیدی یک انفجار قدرتمند از تابش الکترومغناطیسی تولید شده در جو خورشید است.

این فوران خورشیدی به مدت 12 دقیقه در 30 آوریل به طول انجامید، این شراره  خورشیدی به عنوان M9.53 طبقه بندی شد و توسط ماهواره GOES-16 ناسا اندازه‌گیری شد.

اگرچه این یک شراره خورشیدی کلاس M است و کمی پایین‌تر از شراره کلاس X است که شدیدترین در نوع خود است، اما همچنان یک شراره خورشیدی قدرتمند است.

مدیر آزمایشگاه نجوم خورشیدی، سرگئی پوگاچف، در مؤسسه علوم نجومی روسیه، در اظهار نظری، اطمینان داد که محل فوران اجازه نمی‌دهد ماده خورشیدی به زمین برسد.

این کارشناس روسی اظهار داشت که اثرات منفی این برخورد بر روی زمین بسیار محدود است. برای اینکه یک شراره خورشیدی در این مکان روی زمین تاثیر بگذارد، باید از قدرت استثنایی برخوردار باشد.

بر اساس داده‌های موجود در آزمایشگاه ستاره شناسی خورشیدی، ماده خورشیدی پس از شعله‌ور شدن به سمت زمین پرتاب نشد. .

این دانشمند در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «نووستی» اشاره کرد که انتظار هیچ عواقبی از این درخشش را نداریم.

دیگر خبرها

  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • این فناوری زمین را از گزند سیارک ها حفظ می کند
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • دانشمندان جد گاو و گوزن‌ و خوک را یافتند
  • دنباله‌دارها، سیارک‌ها و شهاب‌سنگ‌ها: بازدیدکنندگان فضا
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی