Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اتاق ایران؛ سفیر سنگاپور در ایران با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کرد. در این نشست ظرفیت‌های موجود برای همکاری‌های مشترک اقتصادی مورد بحث قرار گرفت. همچنین بر لزوم تسهیل صدور روادید و فراهم شدن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک تأکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران، با نگاه به رشد اقتصادی قابل توجه در سنگاپور و فضای مناسب کسب‌وکار در این کشور از علاقه فعالان اقتصادی برای همکاری با بخش خصوصی این کشور سخن گفت. به اعتقاد وی پس از اعمال تحریم‌ها علیه ایران روابط ایران و سنگاپور بسیار کم‌رنگ شد.
 
شافعی گفت: اما امروز با توجه به بهتر شدن شرایط می‌توان زمینه را به‌گونه‌ای فراهم کرد تا سطح مناسبات حتی نسبت به گذشته نیز بهتر شود.
 
رئیس اتاق ایران همکاری دو کشور در حوزه‌های نفت، انرژی و خدمات فنی – مهندسی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: پیش از اعمال تحریم‌ها، سنگاپور در پروژه نفتی چاه‌های فروزان همکاری خوبی با ایران داشت.
 
وی پیشنهاد کرد: برای اینکه بتوانیم سطح روابط خود را تقویت کنیم، سرمایه‌گذاری در بخش ترانزیت و حمل‌ونقل می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ با توجه به اینکه کشورهای منطقه در حال احیای جاده ابریشم هستند و ایران نیز در مسیر این جاده قرار دارد، توجه به حوزه حمل‌ونقل می‌تواند برای هر دو کشور حائز اهمیت باشد.
 
شافعی ضمن تأکید بر لزوم حل‌وفصل مسائل بانکی و بیمه‌ای به منظور ارتقای سطح مناسبات دو کشور، خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که هیات های اقتصادی از یک طرف و صاحبان بنگاه‌ها به صورت فردی بتوانند به راحتی بین دو کشور در رفت‌وآمد باشند. در این رابطه دریافت آسان روادید بسیار مهم است.
 
رئیس پارلمان بخش خصوصی در ادامه با اعلام این خبر که طی روزهای آینده قرار است هیاتی از سنگاپور به ایران سفر کند، پیشنهاد برگزاری روز اقتصاد سنگاپور در تهران را مطرح کرد و به دنبال آن خواستار برگزاری روز اقتصاد ایران در کشور سنگاپور شد. به باور وی این حرکت موجب افزایش اطلاعات اقتصادی فعالان بخش خصوصی دو کشور از یکدیگر شده و زمینه را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پربازده و اساسی، فراهم می‌کند.
 
** گسترش روابط دو کشور از طریق صنایع کوچک و متوسط
کنگ یونگ سفیر سنگاپور در ایران از موقعیت‌های قابل‌توجه بین دو کشور برای همکاری مشترک سخن گفت و در خصوص پیگیری‌های لازم به منظور حل مشکلات بانکی، گفت: در تلاش هستیم که هرچه زودتر راه مناسب برای برقراری روابط بانکی بین سنگاپور و ایران را پیدا کنیم.
 
وی از پیشنهادات رئیس اتاق ایران مبنی بر توسعه همکاری‌ها در بخش ترانزیت و پروژه‌های نفتی استقبال کرد و ادامه داد: می‌توانیم برای اینکه هنوز مشکلات بانکی حل نشده‌اند، سطح مناسبات خود را از طریق ارتباط بین بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارتقا دهیم. برای مثال در بخش فرآوری صنایع غذایی، کالاهای مصرفی الکترونیکی ساده و اقلام آرایشی موقعیت‌ خوبی برای همکاری وجود دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ، وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از سفرش  به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از  پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان‌ به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشورهای آفریقایی در برخی عرصه‌ها بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق  تاکید کرد: این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان