Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا اذعان کرد که شماری از تروریست‌های داعش توانسته اند پیش از آزادسازی رقه از این شهر فرار کنند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از النشره، ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا اذعان کرد که تروریست‌های داعش در آستانه آزادسازی شهر رقه این امکان را داشتند که در کنار غیر نظامیان از شهر الرقه فرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت ائتلاف ضد داعش هستند پیش از این اعلام کرده بودند که به موجب توافق میان شورای مدنی در الرقه و عناصر داعش، حدود ۳ هزار غیر نظامی توانستند چند روز پیش از آزادسازی رقه از این شهر خارج شوند.

این ائتلاف اعلام کرد که شدیدا نسبت به اینکه افراد مسلح داعش نتوانند رقه را ترک کنند اهتمام می‌ورزید، اما شبکه بی بی سی گزارش داد که صد‌ها فرد مسلح در ماه اکتبر به همراه ذخایر تسلیحاتی خود از رقه فرار کردند.

«رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف ضد داعش در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ غیر نظامی در این تاریخ از شهر رقه خارج شدند. حدود ۳۰۰ نفر پیش از خروج مورد بازرسی قرار گرفتند و در جریان این بازرسی ۴ فرد مسلح خارجی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه بازداشت شدند.

وی با بیان این مطلب افزود: با نیروهای دموکراتیک سوریه توافق شده بود برای جلوگیری از فرار افراد مسلح معروف، در مورد مردان در سن فعالیت‌های نظامی بازرسی دقیقی صورت گیرد، ولی این امکان به طور صد در صد فراهم نبود و احتمال اینکه برخی افراد مسلح توانسته باشند به عنوان غیر نظامی یا نظامی محلی از رقه خارج شده باشند امری محتمل است.

دیلون در ادامه گفت: هواپیماهای ائتلاف ضد داعش کاروان در حال خروج از رقه را نظارت می‌کردند، اما قرار بود به خاطر حضور غیر نظامیان، حمله‌ای به این کاروان صورت نگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیداد ی سلیمانی در این دیدار  گفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با ولایت مداری  و تکیه بر توان و اقتدار نظامی؛ محبوبیت زیادی  بین مردم ایران اسلامی و سایر  ملتهای  جهان دارد . 
همچنین در نشست فرماندهان سپاه ثارالله استان و قرارگاه منطقه جنوب شرق ارتش اعلام شد هدف نیروهای مسلح حفاظت از نظام، آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم است.
در این نشست سردار نظری گفت عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور ما است.
امیر غلامعلیان هم گفت نیروهای مسلح با اتحاد و فرماندهی حکیمانه رهبر معظم انقلاب به درجه بالایی از بازدارندگی رسیده اند .

دیگر خبرها

  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد