Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تصمیم‌گیری برای دانش‌آموزان در اتاق‌های دربسته بدون حضور دانش‌آموزان مردود است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن قائدی‌ها پیش از ظهر چهارشنبه در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور با اشاره به اینکه نزدیک به ۸۶۰ هزار دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: هزار فرهنگی به این دانش‌آموزان در پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های آموزش و پرورش استان اصفهان طی چهار سال اخیر مناسب بوده و توانسته در سطح ملی و استانی رتبه‌های خوبی را کسب کند، ابراز داشت: آموزش و پرورش استان اصفهان در جشنواره شهید رجایی در بین ۶۸ دستگاه اجرایی استان به عنوان دستگاه شاخص انتخاب شد و همچنین در تابستان سال گذشته نیز از طرف هشت دستگاه بیرونی، آموزش و پرورش استان مورد تجلیل قرار گرفت.

سه هزار و ۲۰۰ معلم ابتدایی در اصفهان کم داشتیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به کمبود سه هزار و ۲۰۰ معلم ابتدایی در ابتدای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ اضافه کرد: با تدابیر اندیشیده شده این نیاز برطرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه جوامع دانش بنیان در بین ملت‌ها، پیشرفت‌های سریع علمی و ... از ویژگی‌های دنیای امروز است که در بین تعلیم و تربیت وجود دارد، گفت: اما باید توجه داشت که چالش‌هایی از جمله تنش میان جوامع محلی، تنش‌ میان سنت و تجدد، تنش میان مادیات و معنویات، توسعه دانش و ظرفیت تطابق بشر برای حرکت به سمت سرعت دانش نیز وجود دارد.

قائدی‌ها با تاکید بر اینکه امروز مشکلات بیکاری، بلایای طبیعی، جنگ و خونریزی، مسائل منابع طبیعی، مشکلات ارتباطی انسان‌ها گسست بین نسل‌ها را به وجودآورده است، اضافه کرد: باید توجه داشت که بهای انسان امروزی به بحث سواد بستگی دارد و توسعه انسان‌ها از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه و گذشتن از بحران‌ها و گرداب‌های چالش برانگیز از مسیر آموزش و مقطع ابتدایی می‌گذرد، تصریح کرد: این در حالی است که باید باور داشته باشیم که تغییر در شیوه گفتار در آموزش و پرورش ضروری است و بر این باوریم که کلاس‌های خشک و کتاب‌های بی‌روح درسی نمی‌تواند دانش آموزان را از گرداب‌های سخت بیرون آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز ضرورت خروج از محدوده زمان و مکان در آموزش و پرورش بر همگان اثبات شده است، گفت: تصمیم‌گیری برای دانش‌آموزان در اتاق‌های دربسته بدون حضور دانش‌آموزان مردود است و اگر اندیشمندان، اولیاء، معلمان به عنوان ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کنار ما قرار نگیرند نمی‌توانیم آموزش و پرورش را اداره کنیم.

باید مرزهای بین دانش‌آموزان و معلمان، مدیران و اولیا و مربیان شکسته شود

وی با تاکید بر اینکه باید مرزهای بین دانش‌آموزان و معلمان، مدیران و اولیا و مربیان شکسته شود، افزود: همه وجود و قلب دانش‌آموزان باید وارد معرکه تعلیم و تربیت شود، در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد.

قائدی‌ها تاکید کرد: اگر به آینده‌نگری و به پدیده جهانی شدن توجه داشته باشیم باید مرزها شکسته شود؛ همچنین باید از تمام ظرفیت‌های انسانی و توانمندی دانش‌آموزان استفاده کنیم و دانش‌آموزان را در فرایند تعلیم و تربیت درگیر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هنر، زیبایی و خلاقیت در مدارس استان اصفهان ابراز داشت: باید اجازه دهیم دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی کودکی کنند و مهارت‌آموزی، تاکید بر ارزش‌های انسانی، عشق ورزیدن و صلح را فرا گیرند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری