Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: زندانیان مشمول قانون الحاقی مبارزه بامواد مخدر از رفعت اسلامی بهره مندمی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نوراله قدرتی در اولین روز اجرای قانون جدید مبارزه بامواد مخدر به همراه دادستان عمومی وانقلاب مرکزاستان، مدیرکل زندانهای استان و رؤسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای تابعه در زندان مرکزی قزوین حضور یافت و با همه زندانیان محکوم ابد و اعدام مواد مخدر دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار اظهار داشت: قرآن کریم کلید هدایت گری انسانهاست تا بتوانیم شأن، جایگاه ومنزلت خود را بدرستی درک کنیم. خداوند در قرآن کریم صحبت از فلسفه خلقت انسانها به میان می آوردواو را اشرف مخلوقات خود معرفی می نماید.

حجت الاسلام قدرتی افزود: خداوند متعال موجودات زیادی مانند فرشتگان، جمادات، گیاهان، حیوانان وجنیان آفریده است. اما دربین همه مخلوقات انسان را فتبارک الله احسن الخالقین معرفی می نماید. این تعبیر عجیب و زیبا هدایت گر همه ما انسانهاست، تا شأن، منزلت وجایگاه خودمان را بدرستی درک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: انسان موجودی است برتر از همه موجودات آفریده شده که ارج، جایگاه وقیمتی بسیار بالا دارد. آنقدر این موجود ارزش پیدا کرد که شایسته آن شد ملائکه وفرشتگان بر او سجده کنند. حکمت خداوند در خلقت همه موجودات دراینست که در خدمت انسان باشند تا انسان بعنوان گل سرسبد این عالم هستی بتواند در مسیر رشد، تعالی وکمال راه یابد.

این مقام مسؤل قضایی  بابیان اینکه جهالت ونادانی مشکل اساسی  بشر برای رسیدن به کمال است متذکر شد:انسانها با همه پیشرفتها وتوسعه و تمدن هنوز جایگاه، موقعیت و ارزش خود را برای رسیدن به رشد و کمال  درک نکرده و در نقطه آغازین این راه باجهالت روبرو هستند. کسی که قیمت وارزش خود رامی داند، کمال وبزرگی خود را به راحتی وبه ارزانی از دست نمی دهد وشدیدا از آن محافظت می کند.

حجت الاسلام قدرتی خطاب به زندانیان گفت:قصه امروز ما قصه آن کودکی است که بها وارزش آنچه در دست دارد را نمی داند. انسان یک گوهر گرانقیمت است که به تعبیر حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام: «گوهری است که قیمتی برای او بجز بهشت نیست».این گوهر را باهرچیزی معامله کنیم باختیم. چراکه اگرکسی حقیقت خود را درک کند و بشناسد، گوهر ناب الهی خود را به هیچ چیز دیگری نخواهد فروخت.

وی با اشاره به آیات مبارک سوره اعراف خاطرنشان کرد:انسانی که از مسیر عبودیت، بندگی، پاکی، طهارت و ارزش ها خود را بفروشد بی قیمت می شود. به تعبیر قرآن کریم انسانهایی که صورت انسانی دارند ولی با سیره حیوانی زندگی می کنند. لذا انسان باهمین جایگاه بالا وبا ارزش اگر خودش، فکرش ورفتارش را اصلاح نکند، سقوط کرده وقرآن این انسانها را بی ارزش نامیده واز حیوان پست تر برمی شمرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه سخنان خود با اشاره به آیه  «نفخت فیه من روحی» بیان داشت:خداوند انسان را خلق کرد واز روح خود براو دمید تا موجودی شود مظهر کمال و محبت نه مظهر قساوت و بی رحمی، موجودی شود که وقتی درد ومصیبتی برمظلومی وارد می شود اشک از دیدگانش سرایز گردد نه اینکه خود مظهر ظلم وستم بر دیگران گردد. انسانی که باید دلش بتپد برای دیگران، خودش منشأ درد ومصیبت واشک دیگران شود. لذا در روز قیامت چهره ها متفاوت و برخی با صور حیوانی محشور خواهند شد.

وی به زندانیان گفت:اگر قدر وارزش خود را نشناسید با عفو، آزادی مشروط، مرخصی وتعلیق مجازت نه تنها هیچ مشکلی حل نخواهد شد بلکه این آغاز یک مشکل بزرگتر خواهد بود. چه بسا کسانی بودند که پس از آزادی با جرم وخطایی بزرگتر وارد زندان گردیده اند. لذا یکی از اموری که در زندان باید به آن توجه کنید توبه وجبران خسارتهای وارده به خود ودیگران است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین به فرمایشات حضرت علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر اشاره کرد وتصریح داشت :نظام اسلامی برای همه انسانها ارزش وحرمت قائل است وشما هم باید به خود ورفتارهای خودتان ارزش واحترام قائل باشید. وقتی کسی در مجلس گناه و خطا، خود را از امیال وخواسته های پست برحذر نمی دارد یعنی برای خود وحرمت انسانی خویش ارزش قائل نیست.

وی ابراز داشت: گاهی اوقات فرصتهایی برای مافراهم می شود تا مسیر زندگیمان را تغییر دهیم. آگاه باشید در طول زندگی خداوند فرصت هایی در اختیار قرار می دهد. سعی کنید خودتان را درمسیر رحمت الهی قرار دهید تا مسیر رشد وکمال رابیابید.

حجت الاسلام قدرتی عنوان داشت:عزت درمسیر بندگی خداست. باید بندگی خدا را بکنیم تا به عزت وسربلندی ابدی نائل آییم. پول وقدرت نه تنها انسان را عزیز نمی کند بلکه او را خوار و ذلیل می شمارد. انتظار مااینست که از سرنوشت خودتان درس عبرت بگیرید. این مسیری که درآن بوده اید بن بست است و باید فکرتان را بکار بیاندازید  وبا روح وجان در مسیر حق قرار بگیرید. هر روز تأکید کنید من می توانم با اصلاح، تغییری در زندگی انجام دهم که در مسیر رشد وتعالی خود وخانواده ام باشد.

وی یادآور شد: امروز فرصتی جدید، حیاتی دوباره وتولدی دیگر برای شما ایجاد گردیده است. به لطف خداوند متعال با الحاقیه جدید قانون مبارزه با موادمخدر، بسیاری از احکام اعدام منتفی وبه حبس وجریمه تبدیل خواهند شد. بر این اساس کسانی که مشمول قانون جدید خواهند بود از رفعت اسلامی برخوردار می گردند. از امروز فضای روحی خودتان و زندان را تغییر دهید. شکر گذار باشید وبااعمال وکردار خود نشان دهید که تغییر یافته اید. تصمیم بگیرید که سالم وبا ارزش زندگی کنید وعبد خدا بشوید. قانع باشید به روزی حلال تا خدا شما را در مسیر زندگی هدایت کند.

در ادامه جلسه رئیس دادگاه انقلاب استان قزوین به تشریح قانون جدید پرداخته وبه سؤالات مددجویان پاسخ گفت.   

      

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز کارگر برای کارگران تعطیل است

کارگران مشمول قانون کار روز کارگر امسال بر اساس قانون کار مانند سال‌های گذشته تعطیل هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ماده 63 قانون کار جمهوری اسلامی ایران روز 11 اردیبهشت ماه هر سال به مناسبت روز کارگر ثبت شده است. امسال روز کارگر در تاریخ جهانی 12 اردیبهشت ماه است که این روز برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی به حساب می‌آید.

طبق ماده 63 قانون کار، کارفرمایان حق به کارگیری کارگران خود را در این روز ندارند، مگر آنکه حضور آنان با توافق کارگر و پرداخت اضافه‌کاری روز تعطیل میسر شود.

بنابراین، هفته جاری روز سه شنبه 11 اردیبهشت مطابق قانون کار جمهوری اسلامی روز کارگر و  چهارشنبه مصادف با 12 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کارگر است که یکی از این دو روز  برای تمام کارگران مشمول قانون کار تعطیل رسمی باید منظور شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد