Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، علی اصغر مطهری  مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، امروز در نشست منطقه یک دانشجویان حامی محیط زیست و منابع طبیعی که در جهاد دانشگاهی خراسان شمالی برگزار شد، گفت: اگر تمامی مدیران کشور در دوران تحصیل درباره حوزه محیط زیست و منابع طبیعی دروسی را می گذراندند، توجه به محیط زیست و منابع طبیعی و اهتمام برای حفاظت از آن بیشتر می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: البته افرادی نیز بوده اند که در رشته های مرتبط با حوزه محیط زیست تحصیل کرده اند اما بعد از آن وارد مشاغلی خارج از محیط زیست شده اند و در حال حاضر توجه چندانی به حفظ آن ندارند.
وی ادامه داد: هم اکنون می توان لیست طولانی از فاجعه های زیست محیطی تهیه کرد که تمامی آن به علت عدم توجه به این موضوع مهم است.
مطهری اظهار کرد: بنابراین نیاز است که کرسی های هم اندیشی در دانشگاه ها برای حفاظت از محیط زیست ایجاد شود که دانشگاه های امیرکبیر و صنعتی شریف در این راستا گام هایی را برداشته اند.

وی با طرح این سوال که چرا باید نباید در کشور تالاب های سرخالی داشته باشیم و چرا باید توده های گرد و غبار را داشته باشیم؟ بیان کرد: در حقیقت محیط زیست یک حوزه فرابخشی است و فقط متعلق به سازمان محیط زیست نیست.
وی تصریح کرد: در حوزه حفاظت از محیط زیست، عمل به وظایف شخصی بسیار مهم است اما متاسفانه در حال حاضر به انجام رفتارهای ناشایست عادت کرده ایم که بسیاری از این رفتارها در جامعه عادی نیز شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه توجه به انجام وظایف عمومی از دیگر مواردی است که می تواند در حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار باشد، توضیح داد: در انجام این وظایف نیز دچار نقص هستیم بطوریکه به عنوان مثال هنوز در انجام و احترام به حقوق شهروندی دچار مشکل هستیم.
به گفته وی برای اینکه به این هدف دست یافت باید بتوانیم به انجام فعالیت ها با مشارکت عمومی دست پیدا کنیم.
وی با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه باید چگونه بتوان این مشکلات را رفع کرد؟ اظهار کرد: درختان، پوشش گیاهی، حیات وحش و ... جزء انفال هستند و همه در حفظ آن ها سهیم هستند.
 مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وجود این همه اسلحه در مقابل این تعداد از حیات وحش موجود در کشور ناعادلانه است و باید به این چراها در کارگاه های دانشجویی در حوزه محیط زیست پاسخ داده شود.
وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی موضوع مهمی است و باید بر روی آن فکر شود، افزود: در حوزه محیط زیست اگر مسئولان به دنبال آن هستند تا بهره برداری اقتصادی کنند، حوزه حیات وحش از بهترین مزیت برخوردار است اما گاها به دنبال ضربه زدن به آن هستیم.
وی ادامه داد: اگر بتوان قرق های اختصاصی را در حوزه حیات وحش ایجاد کرد و گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند می توان به بهترین بهره اقتصادی در این حوزه دست یافت.
مطهری اظهار کرد: متاسفانه برای کسب درآمد برای یک بشکه نفت هزینه های زیادی را خرج می کنیم اما غافل از اینکه گیاهان دارویی، حیات وحش، جنگل ها و ... بهترین فرصت برای کسب درآمد ارزان قیمت است که می توان فقط از طریق حفاظت از آن ها به این هدف نائل شد.
وی خاطرنشان کرد: پرچم دار تحول اساسی در حوزه فرهنگ زیست محیطی، تغییر رفتار و روش در حوزه وظایف شخصی و عمومی است که می توان در تشکل های دانشجویی به آن دست یافت.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است