Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ثامن مشهدگفت: 63 مسجد و حسینیه منطقه ثامن آماده پذیرایی از عزاداران به ویژه زائران پیاده دهه آخر صفر است

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سید مصطفی نعمتی گفت: بر اساس پیش‌ بینی‌ های صورت گرفته، به مناسبت ایام عزاداری دهه آخر صفر بیش از 3 میلیون زائر و عاشق خاندان اهل بیت‌(ع)  در این کلانشهر حضور می‌ یابند و 40هزار نفر نیز در پوشش کاروان‌ های زائر پیاده میهمان مشهد مقدس خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا بیان اینکه منطقه ثامن مشهد بیشترین تعداد حسینیه و مسجد را در بین مناطق دارا است، افزود: مساجد و حسینیه‌ های این منطقه در فضایی بیش از 25 هزار مترمربع در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: حسینیه‌ هایی که به صورت هیات امنایی اداره می‌ شوند، خدمات خود را در این ایام با پایین‌ ترین هزینه در اختیار زائران پیاده قرار خواهند داد و شهرداری منطقه نیز در دو بخش خدمات و فرهنگی، در حد امکان با استفاده از توان اجرایی و نیرو و یا اقلام فرهنگی و نیز در برخی موارد خاص بصورت کمک هزینه های اجرایی اقدام خواهد کرد.

او تصریح کرد: با هدف افزایش رفاه زائران در این ایام، در یک تفاهم نامه بین شهرداری منطقه ثامن وهیئت امنا برخی از مساجدمحوری سطح منطقه، در خصوص ارائه خدمات 24 ساعته، علاوه بر 326 چشمه سرویس بهداشتی فعال در سطح منطقه، امکان استفاده از 93 چشمه سرویس بهداشتی این اماکن نیز برای زائران و مجاوران فراهم است و بیش از 600 میلیون ریال به این امر اختصاص یافته است.

نعمتی گفت: به منظور تامین ایمنی مراسم دهه آخر صفر و تمهیدات اندیشیده شده در شورای تامین استان، پخش نذورات در مبادی ورودی و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی ممنوع است و به همین دلیل ایستگاه صلواتی در این محدوده بر پا نمی‌شود.

او با اشاره به استقرار 2 ایستگاه صلواتی در خیابان‌ های نزدیک به حرم مطهر و خیابان‌ های سطح 2، افزود: یک ایستگاه صلواتی در مجاورت مسجد صاحب‌ الزمان(عج) ابتدای شارستان تقاطع خیابان شهید نواب صفوی و شارستان برپا شده و یک ایستگاه نیز در حاشیه بولوار شهدای حج در محل مسجد و حسینیه گدای علی(ع) ایستگاهی استقرار یافته است.

شهردار منطقه ثامن مشهد خاطر نشان کرد: نذورات این 2 ایستگاه با مشارکت خیران استان فارس و خوزستان تهیه شده که از آن جمله می‌ توان به تهیه 50 تن مرکبات و خرما اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران

شهردار زلنودولسک روسیه در دیدار با سرکنسول ایران در کازان ضمن دعوت از میرزاخانی برای بازدید از این منطقه، آمادگی خود را برای ایجاد مرکز تجاری ایران در این منطقه را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، داود میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان، میزبان آفاناسیف پاولوویچ، شهردار زلنودولسک، بود تا در خصوص همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری به تبادل نظر بپردازند. 

آفاناسیف در این دیدار ضمن دعوت از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان برای بازدید از این منطقه، آمادگی خود را برای ایجاد مرکز تجاری ایران در این منطقه با همکاری سرکنسولگری اعلام نمود و از ایشان جهت بازدید از منطقه زلندولسک و ظرفیت‌های بنادر رودخانه‌ای و به ویژه بندر تازه تاسیس ترکیبی در حاشیه جزیره سیویاژسک دعوت به عمل آورد. 

سرکنسول کشورمان ضمن قبول دعوت به عمل آمده، اجلاس کازان فروم را فرصت مناسبی برای آشنایی تجار و بازرگان ایرانی با امکانات و تسهیلات این منطقه قلمداد نمود.

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • فیلم | تشییع شهید گمنام در ارتفاعات کوهپایه کرمان
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است