Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ ای به تشریح موضوعات مطرح در دیدار همسر «نازنین زاغری» (محکوم امنیتی محبوس در ایران) با وزیر خارجه این کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه دولت انگلیس امروز در بیانیه ای دیدار امروز چهارشنبه همسر «نازنین زاغری راتکلیف» (محکوم امنیتی محبوس در ایران) با «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور را تأئید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادره توسط وزارت خارجه انگلیس در این خصوص آمده است: وزیر خارجه انگلیس همسر «نازنین زاغری» را در جریان آخرین تلاش های این نهاد قرار داد و به وی گفت که سفیر لندن در ایران یک بار دیگر امروز صبح موضوع مذکور را با مقامات ایران در میان گذاشته و درباره مسائل ذیل از تهران درخواست هائی را مطرح کرده است: دسترسی کنسولی، معالجات درمانی مناسب، تصمیم گیری درباره درخواست روادید «ریچارد راتکلیف» و امکان ملاقات وی با همسرش.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: «ریچارد راتکلیف» در ادامه دیدار امروز خود با وزیر خارجه انگلیس پیشنهادی مبنی بر حمایت دیپلماتیک لندن از همسر خود را نیز مطرح کرد. وزیر خارجه و مقامات مسئول به وی تأکید کردند که موضوع مهم در این خصوص این است که آیا حمایت دیپلماتیک می تواند تأثیر مثبتی در این پرونده داشته باشد یا خیر. آن ها سپس توافق کردند که تا دو هفته آینده وکلا درباره این موضوع نشستی خواهند داشت.

لازم به ذکر است، رسانه‌ های انگلیس پیشتر مدعی بودند که «نازنین زاغری» در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شده بود!

این در حالیست که «نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد.

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای در این خصوص  اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.

در همین رابطه، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه ۱۰ آبان ماه سال جاری و در جریان نشست کمیته امور خارجی پارلمان این کشور درباره این محکوم جرائم امنیتی در ایران گفته بود: زمانیکه «نازنین زاغری» بازداشت شد، وی در حال آموزش روزنامه نگاران در ایران بود.

اظهارات جانسون درباره وی موجب شد تا رسانه های این کشور آن را «اشتباهی جدی» توصیف کرده و خواستار تصحیح آن از سوی جانسون شوند.

وزیر خارجه انگلیس دوشنبه ۲۲ آبان ماه سال جاری سخنان پیشین خود درباره فعالیت «نازنین زاغری» حین بازداشت وی در ایران را پس گرفت و از این بابت مجبور به عذرخواهی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا

 حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس‌های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی‌های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون