Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@21:34:05 GMT

همه چیز درباره مزاج سرد و تر

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۷۷۹۴

مزاج‌های سرد و تر، به افراد بسیار صبور معروف هستند و کسانی هستند که تحملشان برای سختی‌ها و استرس‌ها بسیار زیاد است. ناطقان: دکتر سید مهدی میرغضنفری؛ عضو هیات مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران و عضو هیات علمی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش،‌ در مورد خصوصیات مزاج گرم و تر گفت: «افراد با مزاج سرد و تر، استعداد چاقی دارند و چاقی آن‌ها مانند افراد گرم و تر از جنس عضله نیست، بلکه از جنس چربی و اصطلاحاً پف آلودگی است و بنابراین بدن‌ها و گوشت و عضلاتشان حالت پف‌آلوده و سستی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خواب این افراد زیاد است، پوست بسیار سفیدی دارند، موها معمولاً نازک، بور و خرمایی و صاف است.

تحمل و صبر و حوصله بسیار زیادی دارند. این مزاج در خانم‌ها شایع‌تر است. مزاج‌های گرم در آقایان شایع‌تر هستند.

مزاج‌های سرد و تر، به افراد بسیار صبور معروف هستند و کسانی هستند که تحملشان برای سختی‌ها و استرس‌ها بسیار زیاد است.

این افراد استعداد سردی دارند، بدنشان سرد است، از درون احساس سرما دارند. وقتی کسی به بدنشان دست می‌زند، سرما را حس می‌کند.

پوست‌های نرم و لطیفی دارند و جزء افرادی هستند که بهترین پوست‌ها را دارند. یعنی پوستشان سفید است و استعداد جوش زدن و خارش و مشکلات این‌چنینی را اصلاً ندارند. اما باید مراقب باشند.

این افراد در فصول سرد و در اقلیم‌های سردسیری، اذیت می‌شوند و سرمای زیادی در بدنشان ایجاد می‌شود و رسوخ می‌کند و دچار درد عضله و استخوان می‌شوند».

وی افزود: «مصرف سردی‌جات مثل ماست و دوغ، میوه‌ها و سبزیجاتی مثل خیار، کاهو و مصرف آب زیاد و مواد ترش و ملس در این افراد مناسب نیست و باید از آن‌ها پرهیز کنند.

باید از مقداری گرمی‌جات در غذای خود استفاده کنند مثلاً نمک غذا را مقداری بیشتر بریزند و فلفل و ادویه به آن اضافه کنند. ذاتاً هم به این گونه هستند، یعنی به خاطر اینکه حس چشایی و بویایی‌شان یک مقدار ضعیف است، تمایل دارند به غذایشان نمک، ادویه و فلفل بیشتری اضافه کنند

خواب زیاد هم برای این افراد بد است و بر اثر خواب زیاد و سرمای زیاد دچار پف آلودگی و کاهش حافظه می‌شوند. درد مفاصل، نفخ و قولنج در این افراد ایجاد می‌شود.

ورزش کردن برای این افراد بسیار لازم است، چون ورزش بدن را گرم و رطوبت‌های زائد را دفع می‌کند.

بهتر است از ورزش‌های پرتحرک و ترجیحاً زیر نور آفتاب ملایم بهره ببرند، و نه ورزش‌های با تحرک کم و در سالن‌های ورزشی و یا در سایه!»

دکتر میرغضنفری اظهار داشت: «باید از مقداری گرمی‌جات در غذای خود استفاده کنند مثلاً نمک غذا را مقداری بیشتر بریزند و فلفل و ادویه به آن اضافه کنند. ذاتاً هم به این گونه هستند، یعنی به خاطر اینکه حس چشایی و بویایی‌شان یک مقدار ضعیف است، تمایل دارند به غذایشان نمک، ادویه و فلفل بیشتری اضافه کنند.

حتماً باید سعی کنند از شیرینی‌های طبیعی مثل انجیر و مویز بهره‌مند شوند.

متابولیسم بدن این افراد پایین است و با مصرف مواد ذکر شده مقداری متابولیسم بدنشان بالا می‌رود، تحرکشان بیشتر و رطوبت‌های بدنشان کمتر می‌شود.

موادی مثل زنجفیل و دارچین که گرم و تند که شاید گاهی اوقات شور باشند، برای این افراد توصیه می‌شود.

آجیل‌جات مثل پسته، گردو (البته مصرف آن به تنهایی توصیه نمی‌شود)، بادام (جزء بهترین آجیل‌ها) و مویز برای این افراد خوب است.

اگر این افراد مواد رو به شیرین هم مصرف کنند، خیلی برایشان مفید است و باعث می‌شود انرژی بگیرند.

این افراد که معمولاً دچار ضعف بدنی و ضعف قوا هستند، با مصرف مواد ذکر شده می‌توانند همواره حالت خود را به حالت طبیعی نگه دارند و عملکرد طبیعی و خوبی داشته باشند». منبع: میزان برچسب ها: مزاج سرد ، مزاج تر ، استرس

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟