Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@22:54:06 GMT

رشد 23درآمد گمرکات استان یزد در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۰۰۶۸

رشد 23درآمد گمرکات استان یزد در سال جاری

مهرداد پیرحیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح عملکرد تجارت خارجی استان در هفت ماه سال جاری تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 239 هزار و 474 تن کالا به ارزش 10 میلیون و 34 هزار و 553 دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 11 و از حیث ارزش 14 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اصلی ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد و افزود: عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، هلند، اسپانیا و گرجستان عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد است.
پیرحیاتی با بیان اینکه ترکیه، چین، ایتالیا، جمهوری کره ، جمهوری چک و اسپانیا کشورهای اصلی وارد کننده کالا به یزد است، ادامه داد: در این مدت بیش از 18 هزار و 429 تن کالا به ارزش 2 میلیون و 202 هزار و 457 دلار از گمرکات یزد به کشور وارد شده که از نظر وزن سه درصد کاهش و از نظر ارزش 10 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان یزد همچنین تعداد بسته های ورودی و خروجی پستی از این گمرکات در هفت ماه نخست سال جاری را یک هزار و 146 بسته به وزن بیش از 3 هزار و 912 کیلوگرم ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر تعداد بسته 16 و از حیث وزن 39 درصد رشد را نشان می دهد.
پیرحیاتی همچنین خاطرنشان کرد: مجموع مسافران خارجی استان یزد در در این مدت 20 هزار و 141 نفر بوده که از این تعداد 10 هزار و 323 نفر به کشور وارد و 9 هزار و 818 نفر از کشور خارج شده اند.
وی با بیان رشد 23 درصدی درآمدهای گمرکات استان یزد گفت: میزان درآمد وصولی این گمرکات در هفت ماهه نخست سال جاری به 210 میلیارد و 793 میلیون ریال رسیده است.
گمرک یزد در سال1365 به صورت دفترخانه گمرکی با 11پست سازمانی برای انجام امور مربوط به امانات پستی و مبارزه با قاچاق کالا ( که قبلا توسط اداره کل دارایی استان انجام می شد ) شروع به کار کرد و رویه صادارت در آن از سال 1369 اجرا شد.
اداره کل گمرک استان در بین 124 گمرک صادراتی کشور در ردیف 10 گمرک برتر قرار دارد.
کالاهای صادراتی یزد هم اکنون از طریق گمرک استان به 45 کشور صادر می شود.
1968/ 6197 خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : فلاح
@irnayazdd

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۰۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت