Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: به دنبال وقوع زمین لرزه هفت و سه دهم ریشتری غرب کشور، مردم چهارمحال و بختیاری با کمک های انسان دوستانه خود بار دیگر همدلی، همراهی و عشق به هم نوع را ثابت کرده و مهرورزی را معنا بخشیدند.

خبرگزاری شبستانچهارمحال و بختیاری

 

در پی زلزله هفت و سه دهم ریشتری یکشنبه شب، زمین در غرب استان کرمانشاه به شدت لرزید و هرچند وقوع زلزله چند ثانیه بیشتر نپایید و رفت اما فاجعه ای عمیق از خود برجای گذاشت به نحوی که تاکنون 432 کشته و نه هزار و 388 زخمی و مصدوم برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 زلزله در کرمانشاه خسارات جانی و مالی بسیاری به بار آورده و هر بار که اخبار از افزایش تعداد جان باختگان خبر می دهد دل هر ایرانی می لرزد و در غم از دست دادن هموطنان خود سوگوار می شود.

 

مردم نوع دوست چهارمحال و بختیاری نیز همانند سایر مردم کشور از همان ساعات اولیه اعلام نیاز کمک، در تلاش برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی خود به مردم زلزله زده هستند و تاکنون چندین محموله کمک مردمی و دولتی از استان به مناطق زلزله زده غرب ارسال شده است.

 

 

مردم این استان یادشان نرفته است که مردم غیور کرمانشاه سپر بلای مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده اند و شجاعانه در برابر حملات بی امان رژیم بعثی ایستادند، از همین رو با تمام توان خود به کمک مردم غیور این خطه شتافته و قلبشان برای مردم زلزله زده می تپد.

 

کمک رسانی به آسیب دیدگان این حادثه دلخراش با مشارکت دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی از روز دوشنبه تاکنون در حال انجام است.

 

 

اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری با ابراز تالم و تاثر خود از وقوع زلزله سهمگین کرمانشاه، آمادگی کامل این استان را برای خدمات رسانی به زلزله زدگان اعلام و هماهنگی های لازم را بین دستگاه های خدمات رسان اعلام کرد.

 

حجت الاسلام محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز با تسلیت به داغ دیدگاه زلزله کرمانشاه بر ساماندهی کمک های مردمی در استان تاکید کرد و گفت: مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برای جمع آوری کمک های مردمی در نظر گرفته شده است و مردم نیکوکار استان می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را در محل مصلی تحویل دهند.

 

وی تصریح کرد: بی شک آنچه میتواند از اندوه مردم قهرمان کرمانشاه بکاهد رسیدگی هرچه بهتر به وضعیت آنها و همدردی مردم همیشه در صحنه کشور با این عزیزان است.

 

در همان ساعات ابتدایی وقوع زلزله 12 اکیپ امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده است.

 

احمد مرتضوی فرد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری در همین خصوص به خبرنگار شبستان گفت: این اکیپ های امدادی به همراه 11 دستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار، یک دستگاه مینی بوس امداد و نجات، یک فروند بالگرد، تیم تخصصی واکنش سریع و تیم سگ های جست و جوگر زنده یاب از استان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

 

 

وی افزود: همچنین 50 نجاتگر و امدادگر تخصصی جمعیت هلال احمر در قالب هشت تیم آواربرداری و پنج تیم اسکان اضطراری به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شده اند.

 

مرتضوی فرد با اشاره به تلاش این نهاد در جمع آوری کمک های مردمی، تصریح کرد: پنج هزار و 750 قوطی روغن، یک هزار و 750 قوطی انواع کنسرو، 900 کیلوگرم قند و 100 بسته چای در قالب یک محموله از استان ارسال شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چادر، پتو، موکت و آب معدنی از دیگر ملزومات زلزله زدگان است که پس از جمع آوری به کرمانشاه فرستاده شد.

 

 

نعیم امامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز از ارسال یک محموله مواد غذایی به کرمانشاه در سومین روز از وقوع زلزله خبر داد و گفت: این محموله شامل یک هزار قوطی شیر خشک، یک هزار تخته پتو، 750 قوطی کنسرو، یک هزار و 800 شیشه عصاره مالت، کنجد و عسل، 30 هزار بطری آب معدنی، یک هزار و 600 بسته لوازم بهداشتی، 360 بسته رشته، یک تن قند و شکر است.

 

وی، ارزش ریالی محموله کمک های ارسالی را یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: همچنین به همراه محموله مواد غذایی، 50 جفت کفش نیز ارسال شده است.

 

شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری نیز 10 هزار لیتر و مردم خیر و نیکوکار شهرستان کوهرنگ نیز 30 هزار لیتر آب شرب برای رفع نیاز مردم کرمانشاه ارسال کردند.

 

مردم چهارمحال و بختیاری همچنین از همان ساعات ابتدایی روز دوشنبه برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کردند.

 

محمد ملک محمدی، مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال گسترده مردم برای اهدای خون به مردم مصدوم زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به حضور گسترده مردم ساعات کاری مراکز انتقال خون تا ساعت 17 و سی دقیقه عصر افزایش یافت.

 

 

 وی تصریح کرد: خون های اهدایی پس از انجام آزمایشات لازم در زنجیره دمایی مناسب در استان نگهداری می شود تا در صورت اعلام از مرکز، واحدهای خونی را به استان کرمانشاه ارسال کنیم.

 

سرتیپ دوم علی محمد اکبری، فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری نیز از بازسازی 2 روستا از مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: سپاه و بسیج همواره در خدمات رسانی به مردم به ویژه در مواقع ضروری و بحرانی پیشگام بوده است.

 

در کنار کمک های دستگاه های خدمات رسان مردم چهارمحال و بختیاری نیز با ابراز همدردی با مردم حادثه دیده کرمانشاه کمک های غیر نقدی را به محل مصلی امام خمینی (ره) تحویل دادند.

 

محبوبه جعفریان یکی از شهروندان شهرکردی است که برای ارائه کمک خود به مردم زلزله زده در محل مصلی حاضر شده است.

 

وی می گوید: مشاهده تصاویر زلزله زدگان از تلویزیون به حدی دلخراش و ناراحت کننده است که از وصف عمق ناراحتی خود عاجز هستم و در همین رابطه من هم مانند سایر مردم ایران خاستم کمکی هرچند اندک اما در حد توان خودم به هموطنان کرمانشاهی داشته باشم.

 

 

این شهروند شهرکردی ادامه داد: اگر هریک از ما خودمان را در شرایط زلزله زدگان تصور کنیم که در سرمای زمستان و بدون سرپناه در انتظار کمک هستند، برای یاری رسانی لحظه ای درنگ نمی کردیم.

 

جعفریان ارسال هرچه سریع تر کمک های مردمی به مناطق زلزله زده کرمانشاه را خواستار شد و تاکید کرد: از مسئولان می خواهیم که کمک ها را هرچه سریع تر به مردم نیازمند منطقه برسانند و در این امر اهتمام ویژه ای به کار گیرند تا عزیزان کرمانشاهی به جز غم از دست دادن عزیزان خود، دغدغه خوراک و پوشاک و اسکان نداشته باشند.

 

غلامرضا طیبی، یکی دیگر از هم استانی ها نیز که کمک های غیر نقدی خود را به یکی از مراکز جمع آوری کمک های مردمی تحویل داد گفت: از روزی که زلزله در کرمانشاه مردم این استان را داغدار کرد ما نیز متاثر و ناراحت هستیم و می خواهم به مردم کرمانشاه بگویم که ما در کنار شما هستیم.

 

 

وی افزود: ای کاش شرایطی فراهم می شد که بتوانیم در کرمانشاه حضور پیدا کنیم و از نزدیک با مردم غیور و باصلابت این منطقه همدردی و هم نوایی کنیم چراکه مردم داغدار کرمانشاه همانطور که به ملزوماتی از جمله خوراک و پوشاک نیاز دارند به حمایت ها و کمک های معنوی نیز نیاز دارند.

 

این شهروند شهرکردی تصریح کرد: امروز استان و ایران یکپارچه همراه و حامی مردم کرمانشاه است و هر روز که می گذرد حجم کمک ها افزایش می یابد و انتظار است تا مسئولان هم در خصوص خدمات رسانی به مردم زلزله زده سرعت بیشتری بدهند.

 

این روزها مردم چهارمحال و بختیاری همنوا و همدرد با مردم زلزله زده کرمانشاه در سوگ هموطنان از دست رفته در این حادثه تلخ هستند و تلاش دارند با کمک های خود بتوانند هرچه اندک بخشی از نگرانی های مردم این خطه قهرمان پرور و غیور کشور را برطرف کنند.

 

گزارش: سجاد عباسی

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی مراسم کلنگ‌زنی ۶۰ واحد مسکن مددجویی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس بسیج سازندگی کشور و فرمانده سپاه استان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، همزمان با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی مراسم کلنگ‌زنی 60 واحد مسکن مددجویی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور و سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این آیین، اظهار داشت: برخی از عشایر توانسته‌اند با اراده‌های آهنین خود، بر طبیعت سهمگین زاگرس غلبه کنند، در طول سالیانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید مسیرهای اصلی کشور از دل زاگرس عبور کرد که امروز این جاده‌های ارتباطی با تراز بالا در خدمت مردم است.

وی مطرح کرد: برخی از مناطق فرعی در زاگرس وجود دارد که دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و از آنجایی که جاده‌های مناسبی ندارند یا بعضاً فاقد جاده مناسب هستند، سایر امکانات هم کمتر به این مناطق رسیده است. با هم‌افزایی سپاه و بسیج و دستگاه‌های خدمتگزار تلاش بر این است که بسته‌ای از خدمات به این مردم ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: روستای دهدلی واقع در مرز استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان از جمله مناطق هدف برای خدمت‌رسانی به مردم به خصوص جامعه عشایری است. امروز این منطقه به خوبی بررسی می‌شود تا بتوان قابلیت‌های جاده این روستا را افزایش داد.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به صعب العبور بودن راه دسترسی روستای دهدلی احداث راه مناسب از مهمترین راهبردهای بسیج سازندگی است. ایجاد واحدهای خورشیدی خانگی با نصب صفحات خورشیدی با 5 کیلووات، در کل این روستا برای هر خانواده‌ای تامین می‌شود. گروه جهادگران عاشورایی هم اینجا در خدمت مردم هستند و خدمات را برای مردم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد