Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس گفت: توجه به کیفیت برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس «محرم فصل وصل» نی ریز توانایی برگزاری این سوگواره در سطح بین المللی با موضوعیت اربعین را داراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شب گذشته (24 آبان) در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین سوگواره ملی عکس «محرم فصل وصل» در جمع خبرنگاران گفت: حوزه عکس حوزه نوینی است که در پنج سال اخیر به یمن فضای مجازی رشد بسیار زیادی داشته است که به همین منظور برنامه های مختلفی را در حوزه عکس دنبال می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: با توجه به کیفیت برگزاری نخستین سوگواره ملی عکس «محرم فصل وصل» توانایی برگزاری این سوگواره در سطح بین المللی با موضوعیت اربعین را داراست.

 

مریدی ادامه داد: سومین سوگواره عکس تعزیه لامرد دومین دوره جنشواره ملی عکس امید  برگزاری سه دوره جشن روز جهانی عکس و تبدیل آن به هفته گرامیداشت هفته عکاسی از مهمترین برنامه های این اداره کل در توسعه هنر عکاسی در سطح استان فارس بوده و خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: با رویکرد مذهبی که در استان فارس در حوزه عکاسی وجود دارد می طلبد که سوگواره ها و جشنواره ها به صورت تخصصی موضوعیت پیدا کنند بعنوان مثال سوگواره عکس تعزیه لامرد که به دست اندرکاران سوگواره ملی عکس «محرم فصل وصل» پیشنهاد اجرای موضوع اربعین و فعالیت در این حوزه برای سال های آتی داده ایم.

 

مریدی همچنین خاطر نشان کرد: حرکت کردن ناگزیر به سمت ژانر به حدی نیاز است که باید از برگزاری صرف جشنواره با موضوعات آزاد که به دنبال خود جشنواره زدگی را ایجاد می کرد فاصله بگیریم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: باید ژانرها را تقسیم کنیم براساس داشته ای هرشهرستان و منطقه و اجازه بدهیم با انتخاب خود زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر فرهنگ و هنر در استان پهناور فارس باشیم.

 

وی در این باره یادآور شد: من از دست اندرکاران سوگواره ملی عکس «محرم فصل وصل» نی ریز استدعا دارم که موضوعیت سوگواره را به سمت اربعین با توجه به قرابت منطقه ببرند و با تمام عشق و علاقه و استمداد از نام آقا اباعبدالله الحسین (ع) این سوگواره را در سال آینده نیز با قوت برگزار خواهیم کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهارداشت: هرکارگاه آموزشی یک یا دو روزه با هر استاد از سراسر کشور بخواهند در شهرستان نی ریز برگزار کنند تمام هزینه ها توسط اداره کل ارشاد تامین خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: این آمادگی در اداره کل ارشاد برای برگزاری نمایشگاه سوگواره ملی عکس «محرم فصل وصل» نی ریز در شیراز و یا پایتخت کشور وجود دارد امیدواریم شرایط برای استفاده عموم علاقه مندان حوزه هنر به ویژه عکاسی از آثار بسیارخوب راه یافته به پخش نمایشگاه این سوگواره فراهم شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است