Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:26:12 GMT

موقوفه های آستارا مربوط به 30 سال قبل است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۳۲۳۳

موقوفه های آستارا مربوط به 30 سال قبل است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا گفت: بیشتر وقف های انجام شده در این شهرستان به 30 سال پیش بر می گردد و توسعه و ترویج فرهنگ وقف به عزم و همت همگانی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جمشید مهدوی روز پنجشنبه به مناسبت دهه وقف در آئین زنگ وقف در حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا افزود: برای احقاق حقوق موقوفات آستارا پنج پرونده در محاکم قضایی تشکیل و چهار پرونده منجر به صدور رای به نفع اداره اوقاف شده و یک پرونده در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه شناسایی موقوفات جدید در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه آستارا قرار دارد، اضافه کرد: 12موقوفه با 120 رقبه در این شهرستان وجود دارد و از خیران انتظار داریم وقف در زمینه های علمی، پژوهشی و درمانی را جدی بگیرند.
وی با اشاره به اجرای موفق برنامه های فرهنگی اداره اوقاف آستارا در قالب طرح های نشاط معنوی و آرامش بهاری گفت: امسال 586 میلیون ریال برای این طرح ها هزینه شده است.
مهدوی از مشارکت 330 دانش آموز این شهرستان در طرح ملی حفظ قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: این طرح با رویکرد فرهنگی و تربیتی در مساجد، مدارس و آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان در حال اجراست.
او با اشاره به تشکیل 16 کلاس قرآنی در طرح ملی حفظ قرآن افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی با بهره گیری از 13 مربی، مشغول حفظ جزء 30 قرآن کریم هستند و با برگزاری آزمون نهایی در اسفندماه، دانش آموزان با امتیاز بالای 70 از سازمان اوقاف و امور خیریه گواهینامه مهارت دریافت خواهند کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی مساجد آستارا خبر داد و بیان کرد: 38 خادم مسجد تحت پوشش بیمه هستند و برای حقوق ثابت خادمان و نگهبانان مساجد از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، 882 میلیون ریال از سوی اوقاف و امور خیریه هزینه شده است.
25 آبان تا چهار آذرماه دهه وقف است.

** کشف سه فقره سرقت و دستگیری سه سارق در آستارا
فرمانده نیروی انتظامی آستارا از کشف سه فقره سرقت از منزل و دستگیری سه سارق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ رسول عزیزی گفت: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت از منزلش، ماموران انتظامی با تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه، سارق مورد نظر را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: سارق به سه فقره سرقت از منزل با همدستی دو نفر اعتراف کرد و متهمان دیگر در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند و در این رابطه یک دستگاه خودروی سواری پراید و یک دستگاه موتور سیکلت مورد استفاده سارقان، توقیف و اقلام مسروقه نظیر تلویزیون، فرش، آبگرمکن و برنج به ارزش 500 میلیون ریال کشف و ضبط شد.
عزیزی با اعلام معرفی سارقان به محاکم قضایی از مردم خواست جهت ارتقاء سطح امنیت اجتماعی، خانه ها و مغازه های خود را به سیستم های هشدار و دوربین مدار بسته مجهز و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را به پلیس 110 گزارش کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124 / 2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین