Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اینکه حدود ۹ ماه از آغاز عملیات اجرایی طرح جامع امامزاده محمد(ع) تفرش می گذرد اما این طرح به دلیل نبود اعتبارات لازم، مسکوت مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، امامزاده محمد(ع) یکی از امامزادگان شاخص شهر تفرش و محل برگزاری بسیاری از برنامه های فرهنگی و دینی در سطح شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه این امامزاده یکی از اماکن گردشگری شهر تفرش است که براساس آمارها سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر زائر و گردشگر را به خود می بیند، اما فضای داخلی این امامزاده کوچک و حدود ۲۰ متر مربع است.

محوطه روباز این امامزاده دارای مساحتی ۳۰۰ مترمربعی است. به دلیل محدودبودن فضای داخل امامزاده و نبود فضای مسقف دیگر در محوطه، زائران و گردشگران امکان استراحت کردن در این مکان را ندارند.

کمبود اعتبارات مانع اجرای طرح توسعه امامزاده شد

بهمن ماه سال ۹۵ بود طرح جامع توسعه آستان مقدس امامزاده محمد(ع) با تملک و تخریب یکی از منازل اطراف امامزاده آغاز شد. در این طرح مقرر شد منازل مجاور امامزاده تخریب و الحاقاتی جدید به امامزاده اضافه شود. با اینکه در طرح جامع توسعه، تمام نیازهای امامزاده مد نظر قرار گرفته است و ساخت آن می تواند بر تعداد زائران و اجرای برنامه های فرهنگی در سطح شهرستان تاثیر جدی بگذارد، اما نبود اعتبارات لازم، مانع انجام اقدامات جدی تر در این زمینه شده است.

از سویی دیگر تسقیف محوطه روباز امامزاده محمد(ع) طرحی است که اجرای آن اخیرا شنیده می شود تا برنامه های فرهنگی شهرستان در ایام بارندگی نیز استمرار داشته باشد و همچنین گردشگران از این مکان مسقف برای استراحت استفاده کنند.

تسقیف محوطه امامزاده(ع) خللی در اجرای طرح جامع توسعه ایجاد نمی کند

حجت الاسلام حسن دهقان، مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش در گفتگو با ندای تفرش گفت: فاز تغییر بنای امامزاده محمد(ع) از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته که در این راستا طرح جامع توسعه امامزاده محمد(ع) و مسقف کردن محوطه روباز آن مطرح شده است.

دهقان اظهار کرد: طرح توسعه امامزاده به بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید بخشی از این اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان به صورت سالانه مصوب شود و بخشی از اعتبارات نیز از طریق وام توسط صندوق های داخلی سازمان اوقاف تامین شود. همچنین کمک های خیرین نیز می تواند به پیشبرد این طرح کمک کند.

وی در خصوص نظر میراث فرهنگی در خصوص مسقف کردن حیاط امامزاده، افزود: مذاکراتی در سطح استان انجام شده و توافقات اجمالی صورت گرفته است. براساس نظر میراث فرهنگی، با توجه به تاریخی بودن بنا، باید از سازه های سبک و قابل حمل استفاده شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش ادامه داد: در طراحی نقشه طرح مسقف کردن حیاط امامزاده، به این مسئله توجه شده است تا به اصل بنا ضربه وارد نشود و تخریب صورت نگیرد. سازه ای سبک که با رعایت اصول مهندسی بر روی دیوارها های امامزاده قرار گیرد و در مقابل بارندگی و طوفان مقاوم باشد.

دهقان بیان کرد: در حال حاضر نقشه های اولیه تسقیف محوطه روباز امامزاده تهیه شده است که در صورت تایید نقشه، انجام هماهنگی های لازم و تامین اعتبار این طرح اجرایی می شود. اعتبارات این طرح از سوی منابع داخلی امامزاده، مساعدتهای اداره کل اوقاف و کمکهای خیرین تامین می شود.

وی در خصوص میزان اعتبارات لازم برای انجام این طرح گفت: هنوز نظرات کارشناسان و طراحان در این خصوص اعلام نشده است. در صورت تایید نقشه، این برآورد قیمت انجام می شود.

مسئول اوقاف و امور خیریه تفرش با تاکید براینکه اجرای طرح تسقیف محوطه امامزاده(ع) خللی در اجرای طرح جامع توسعه ایجاد نمی کند، خاطر نشان کرد: طرح جامع توسعه به دلیل نیاز به اعتبارات بالا، در دراز مدت اجرایی خواهد شد. اما برای اینکه در ۶ ماهه دوم سال و در ایام بارندگی، برنامه های فرهنگی با تعطیلی مواجه نشوند و همچنین مکانی برای حضور زوار در طول شبانه روز وجود داشته باشد، طرح تسقیف محوطه امامزاده در اولویت قرار گرفته است.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از دهیاران بخش امامزاده حسن مشکلات روستا‌ها را مطرح کردند.
بخشدار بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد گفت: در این شورای اداری مشکلات این بخش در حوزه‌های گاز، آب شرب، اورژانس ۱۱۵، جاده‌های مواصلاتی، مدارس سنگی و تخریبی، کشاورزی، رانش زمین و جاده‌ها و خانه‌های بهداشت بررسی و برای رفع کردن این مشکلات مصوبات خوبی به تصویب رسید.
ابوذر رییسی افزود: از روند گاز رسانی به ۱۶ روستای بخش امامزاده حسن بازدید شد.
کورش فتحی فرماندار شهرستان فلارد گفت: طرح‌ی گازرسانی فعال و در حال انجام کار است و ۳۰ درصد پیشرفت دارد و ان شاءالله تا موعد مقرر، گاز به ۱۶ روستای این بخش خواهد رسید.
محمد فتحی سرپرست طرح گازرسانی هم گفت: مسیر گازرسانی ۲۰ کیلومتر است و ۶ کیلومتر هم اجرای همزمان پلی اتیلن و فلزی داریم.
وی افزود: بافت خاک و وجود سنگ‌های سخت در مسیر، مقداری باعث کندی کار شده است.
مشکلات مجتمع آبرسانی پروز از جمله کدورت آب شرب در ایام بارندگی، توسط فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری بررسی شد.
شورای اداری شهرستان فلارد مشکلات مدارس سنگی و تخریبی بخش امامزاده حسن را هم بررسی کردند.
اسماعیل صالحی رئیس آموزش و پرورش شهرستان فلارد گفت: بیش از ۶۰ درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند که ۹ مدرسه در اولویت ساخت این اداره است و به محض ابلاغ اعتبار، شروع بکار خواهد شد.
بخش امامزاده حسن ۳۴ روستا و جمعیتی افزون بر ۱۴هزار نفر دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آدینه با داستان/ چی از آسمان افتاد؟!
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • سخنرانی رئیس جمهور در امامزاده حسن(ع) تهران
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران