Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی دانشگاه اصفهان، وزارت علوم نتایج سطح بندی جدید 120 دانشگاه دولتی را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد که بر اساس آن، دانشگاه‌ اصفهان به عنوان دانشگاه سطح یک جامع کشور، انتخاب و معرفی شد.
اجرای برنامه آمایش آموزش عالی وزارت علوم با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفند ماه سال 94برای اولین بار کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سطح بندی موسسات و مراکز آموزش عالی یکی از بندهای مهم این برنامه بود که بر اساس آن همه موسسه های غیرانتفاعی سطح بندی شدند و در این سطح بندی ظرفیت بیش از 350 موسسه صفر شد و در ادامه اجرای این برنامه، فاز آزمایشی سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی سال گذشته برای حدود 60 مرکز اجرا شد و فاز نهایی آن در سطح وسیع‌تر برای 120 دانشگاه انجام و نتایج نهایی آن به این مراکز ابلاغ شد.
به منظور انجام سطح‌بندی دانشگاه‌های دولتی، نظام سطح‌بندی با عنوان 'یونی‌رنک' در وزارت علوم تعریف شد که براساس آن دانشگاه‌ها بر مبنای اسناد بالادستی و برنامه ششم توسعه مورد ارزیابی و به چهار سطح بین المللی، منطقه ای، ملی و محلی تقسیم شدند.
در سطح‌بندی انجام شده دانشگاه‌ها در سطح بین‌المللی از جهت محور فعالیت آنها در مرزهای دانش و توسعه علمی و فناوری، در سطح ملی از جهت توسعه علم و پژوهش و رفع نیازهای ملی، دانشگاه‌های منطقه‌ای از جهت رفع نیازهای منطقه‌ای و حل و مشکلات ملی و مراکز دانشگاه‌های محلی از جهت رفع نیازهای محلی و اولویت‌بخشی به نیازهای محلی ، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
در نهایت دانشگاه‌ها در چهار سطح و در دو دسته جامع و تخصصی سطح بندی شدند که براساس این سطح بندی دانشگاه اصفهان در سطح یک دانشگاه های جامع کشور قرار گرفت.
دانشگاه اصفهان با قریب 70 سال قدمت یکی از دانشگاه های جامع کشور در رشته های علوم انسانی و علوم پایه محسوب شده که با حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی دارای 13 دانشکده، 10 پژوهشکده و مرکز پژوهشی، هشت قطب علمی، 76 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، 182 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 105 رشته در مقطع دکتراست.
همچنین دانشگاه اصفهان در نظام رتبه بندی لایدن در بین یک هزار دانشگاه برتر رتبه 797 دنیا، ۲۶۹ آسیا و 15 کشور، در نظام رتبه بندی تایمز رتبه 801 جهان، 201 آسیا، 8 کشور، در نظام رتبه بندی سایمگو رتبه 596 جهانی و در نظام رتبه بندی وبومتریکس 1682 جهان، 509 آسیا، 73 خاورمیانه و 20 کشور را به خود اختصاص داده است.
د/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟

همتی فر، سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، متولی مجموعه مراکزی است که در حوزه تربیت کودکان زیر هفت سال فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این سازمان باید آیین‌نامه‌ها را مصوب و ساماندهی کرده و مجوزها را  تحت نظر خود در بیاورد.

او ادامه داد: سازمان تعلیم و تربیت کودک در انتهای سازماندهی و ساماندهی مراکز فعال پیشین است. مجوز این مراکز بر اساس قوانین و ضوابط جدید مورد بررسی و پالایش قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: به علت ساماندهی کودکستان‌ها، این مراکز و مربیان رتبه‌بندی نمی‌شوند.

گفتنی است که پیش از این همتی فر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرده بود: مراکز باید خود را با قوانین جدید تطبیق داده و در صورت نیاز قوانین خود را اصلاح کنند و پایگاه اطلاعاتی این مراکز ایجاد و به مردم اعلام می‌شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک اظهار کرد: فرایند مجوزدهی در سراسر کشور به صورت همزمان و مجازی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجوز برای جذب معلم صادر شده است
  • در دولت سیزدهم بیشترین مجور برای جذب معلم صادر شده است
  • رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های آسیا منتشر شد/ جایگاه ایران کجاست؟
  • آیا کودکستان‌های کشور رتبه بندی می‌شوند؟
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند