Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از بحرانی بودن ۳ دشت همدان خبر داد و گفت: دشت اسدآباد، رزن، قهاوند و کبودراهنگ به دلیل برداشت بیش از حد ممنوعه بحرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور ستوده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان همدان دارای 13 دشت است که از این تعداد 7 دشت مستقل و 6 دشت مشترک با سایر استان‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همه دشت‌های استان همدان ممنوعه بوده و محدودیت‌هایی در برداشت آب از منابع زیرزمینی آن‌ها اعمال می‌شود، اما 3 دشت به دلیل برداشت بیش از حد ممنوعه بحرانی هستند.

ستوده گفت: وضعیت منابع زیرزمینی در این دشت‌ها به دلیل اقدامات طرح احیا و تعادل بخشی بهبود پیدا کرده و ثبات نسبی پیدا کرده است که ادامه این روند نیازمند همراهی و هماهنگی از سوی مردم و کشاورزان منطقه است.

وی اعلام کرد: در سال آبی گذشته هزار و 966 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی در بخش‌های مختلف استان همدان مصرف شده که بیشترین آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: از منابع آب زیرزمینی استان همدان هزار و 761 میلیون مترمکعب معادل 90 درصد در بخش کشاورزی، 146 میلیون مترمکعب معادل هفت درصد در بخش شرب و بهداشت و 59 میلیون مترمکعب معادل 3 درصد در بخش صنعت مصرف شده است.

ستوده درباره ظرفیت منابع آبی استان همدان براساس آمار دراز مدت نیز گفت: میانگین نزولات جوی در استان همدان 329 میلی‌متر و متوسط حجم نزولات جوی سالانه استان همدان 6 هزار و 434 میلی‌متر است.

وی مقدار ظرفیت منابع آب تجدید شونده استان همدان را 2 هزار و 907 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سهم آب‌های سطحی از این مقدار 780 میلیون مترمکعب و سهم آب‌های زیرزمینی 2 هزار و 127 میلیون مترمکعب بوده است.

ستوده با اعلام اینکه متوسط کسری مخزن دشت‌های استان همدان 230 میلیون مترمکعب است، اعلام کرد: مقدار برداشت از آب‌های زیرزمینی در استان همدان هزار و 966 میلیون مترمکعب است.

انتهای پیام/

R41405/P1377/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد

جعفر مرادی‌حقیقی  در بازدید از طرح‌های آبخیزداری بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان گفت: هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان سمنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره‌سازی این سازه‌ها ۱۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان رواناب در بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت‌ امسال و اسفند ۱۴۰۲ در این سازه‌های آبخیزداری استان ذخیره‌سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید