Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@02:45:49 GMT

برنامه‌های بسیج و سپاه مسجد محور می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۴۷۴۳۰

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) عصر امروز در جمع خبرنگاران در مسجد جامع همدان به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بر مسجدمحوری و بنا به دستور فرماندهی سازمان بسیج، از این پس برنامه‌های سپاه و بسیج در مساجد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی دلیل این اتفاق مبارک را توجه به این کانون‌های مقدس و اثرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه چه در صدر اسلام و چه در زمان دفاع مقدس، مساجد به عنوان محور مورد توجه بودند، گفت: راه اصلی استمرار انقلاب اسلامی این است که حرکات و سکنات خود را با معیارهای مسجد تنظیم کنیم.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از تلاش برای تربیت نیروی مومن انقلابی پای کار در مساجد سخن به میان آورد و با بیان اینکه باید نسبت به تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی وارد کار شد، افزود: در حال حاضر در استان همدان 136 مسجد را به عنوان پایه اصلی کار انتخاب کرده‌ایم که باید سه وعده نماز جماعت در آنها برگزار شود.
وی با بیان اینکه تا پایان سال برای تمام مساجد استان مشتمل بر یک‌هزار و 800 مسجد برنامه‌ریزی شده است، از هماهنگی با 14 دستگاه دولتی که در این زمینه مسئولیت دارند؛ خبر داد.
سردارمجیدی در ادامه با اشاره به آغاز هفته بسیج از روز 29 آبان ماه با شعار «بسیج، مظهر مردمسالاری دینی» گفت: در هر یک از روزهای این هفته که به یک عنوان مزین شده است، برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.
افتتاح 20 پروژه اقتصاد مقاومتیوی افتتاح 20 پروژه اقتصاد مقاومتی، افتتاح 52 پروژه محرومیت‌زدایی، اعزام 25 گروه جهادی به مناطق محروم، بهره‌برداری از 72 پروژه اشتغالزایی، دیدار نخبگان بسیجی با ائمه جمعه و استاندار، اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور، برگزاری میز خدمت در 40 نقطه، ویزیت رایگان در 70 نقطه استان، توزیع بسته‌های حمایتی توسط واحدهای مقاومت در 45 نقطه را بخشی از برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان دام عشایر خبر داد و با بیان اینکه تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب(س) در 10 نقطه، کارگاه آموزشی و مهارتی برای بسیجیان در 380 نشست، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس و برگزاری 13 نمایشگاه اقتصاد مقاومت نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
وی برگزاری یادواره شهدا با عنوان «آبروی محله» در 70 نقطه از استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و اضافه کرد: برگزاری میقات صالحین در نماز جمعه، ارائه مشاوره رایگان به اقشار مختلف مردم، برگزاری نشست‌های بصیرتی در مساجد به تعداد 330 مورد، استفاده از توان قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خدمات‌رسانی به سه دهستان مشتمل بر 80 روستا، اجرای 50 پروژه در قرارگاه محرومیت‌زدایی نیز از دیگر اقدامات سپاه خواهد بود.
سردارمجیدی در ادامه با گریزی به اجرای طرح کرامت در شهرستان ملایر از وجود برخی موانع در راستای اجرای بهتر این طرح انتقاد کرد و با بیان اینکه طی جلسه‌ای با استاندار، قول رفع این مشکل داده شده است، گفت: اجرای طرح کرامت نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری است که برآورد ما 12 میلیارد تومان است.
راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در همدانوی از شناسایی مناطق آلوده به مواد مخدر در استان و برنامه‌ریزی برای پاکسازی آن خبر داد و در ادامه گفت: در راستای ایجاد امنیت بیشتر و بهتر برای استان، اجرای طرح «گشت محله‌محور» در دستور کار است که از هفته بسیج و در روز پنجم آذرماه آغاز خواهد شد.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اظهار کرد: در این طرح با استفاده از توان نیروی انتظامی و کلانتری‌ها، درصدد تأمین امنیت در مناطقی هستیم که مشکل دارند.
وی در ادامه از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در استان خبر داد و با بیان اینکه 80 صندوق راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این صندوق‌ها صرفاً برای اعطای وام پیش‌بینی نشده و درصدد استفاده از توان مردم برای اشتغالزایثی هستیم.
سردار مجیدی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت به مردم ایران به خاطر از دست دادن تعدادی از هموطنانمان در زلزله اخیر اظهار کرد: منطقه ازگله سرپل ذهاب منطقه مأموریتی تیپ 32انصارالحسین(ع) است که بچه‌های همدان در آن جا مستقر هستند، در جریان زلزله 20 نفر از این عزیزان دچار آسیب‌دیدگی شدند که البته در حال حاضر حال همه آنها خوب است.
وی از ارسال 85 کامیون کمک از استان همدان به مردم مناطق زلزله‌زده خبر داد و با بیان اینکه چهار تیم پزشکی در آن مستقر است، گفت: در حال حاضر نیاز اصلی مردم کرمانشاه، پوشاک، امکانات گرمایشی، پتو و چراغ است.
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از کمک‌های مردم استان همدان تقدیر کرد و با اشاره به اینکه مردم الحق و الانصاف خوب پای کار آمدند، اظهار داشت: سپاه در زمینه ساخت و ساز منازل مردم زلزله‌زده ورود خواهد کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: رسالت آموزش و پرورش، پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی است که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی مصرانه بایستد و تمام تلاش خود را به عمل بیاورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، رسول شیدایی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار کرد: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و بر این اساس اگر معلم عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگ بین سپاه و آموزش و پرورش افزود: در سازمان بسیج دانش‌آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به‌عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش‌آموزان ایجاد کرده است و از فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان ادامه داد: باتوجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی اضافه کرد: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آن‌ها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

کد خبر 750921

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان