Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن قربان خانی امروز در نشست خبری مشترک سازمان استاندارد تهران و نظام مهندسی ساختمان تهران به ارائه توضیحاتی در مورد کیفیت ساختمان‌های تهران پرداخت و اظهار داشت: حوزه ساختمان استان تهران بسیار گسترده است اما متأسفانه باید بگویم بسیاری از ساختمان‌های این شهر توسط افراد فاقد صلاحیت ساخته می‌شود. به این صورت که آمارها نشان می‌دهد حدود 90 درصد ساختمان‌های استان تهران توسط این افراد فاقد صلاحیت ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه متأسفانه با وجود قانون شهرداری سازنده‌های ساختمان را مکلف به دریافت شناسه فنی و ملکی نمی‌کند، افزود: بیمه تضمین کیفیت نیز باید از سوی سازنده‌ها به مردم ارائه شود اما متأسفانه کارفرما خود را الزام به صدور این بیمه نامه نمی‌کند. سازمان نظام مهندسی حدود 76 مورد گزارش از ساخت و سازهای فاقد استاندارد به شهرداری ارسال کرده اما باید بگویم تمام این موارد منجر به توقف پروژه نشده است.

هزار بار در سال گزارشات ساخت و ساز بی کیفیت در استان تهران را به شهرداری اطلاع داده‌ایم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تأکید براینکه نظام ساخت و ساز نیازمند تغییر اساسی در کشور است، تصریح کرد: اگر ابلاغیه مقام معظم رهبری در جلوگیری از حوادث طبیعی اجرایی می‌شد به طور حتم ما هر ساله شاهد اتفاقات مختلفی در بخش ساخت و ساز نبودیم.

قربان خانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هزار بار در سال گزارشات ساخت و ساز بی کیفیت در استان تهران را به شهرداری اطلاع داده‌ایم، گفت: متأسفانه شهرداری اهمیتی نمی‌دهد مگر در مواردی که گودبرداری‌های پرخطری انجام شده باشد.

*نظام مهندسی نظارتی به پروژه مسکن مهر ندارد

وی به بافت‌های فرسوده و اقدامات سازمان نظام مهندسی برای ایمنی این ساختمان‌ها اشاره کرد و افزود: دو میلیون و 300 هزار نفر در بافتهای فرسوده زندگی می‌کنند. قرار بود براساس مبحث 22 بازدیدها از ساختمان‌ها و سازه‌ها انجام و ایمنی آنها صورت گیرد. اما این موضوع نیز هنوز اجرایی نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در رابطه با ایرادات مسکن مهر که این‌روزها با انتقادات جدی روبرو شده است، گفت: نظارت بر ساخت مسکن مهر در زیرمجموعه سازمان نظام مهندسی نیست و دولت آن را نظارت می‌کند. برهمین اساس ما نمی‌توانیم در رابطه با این ساختمان‌ها و کیفیت آنها اظهارنظری کنیم.

 انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری ،خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در آیین کلنگ زنی نهضت ملی مسکن شهر گهرو گفت: این پروژه در ۶۷ پلاک و در ۱۳۴ واحد احداث خواهد شد.

باقری بیان کرد: شهر گهرو در شهرستان کیار واقع شده و از شهرهایی است؛ که در آن کمبود زمین نداریم. مساحت کل سایتی که به پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است ۱۴ هکتار است که این ۱۳۴ واحد به مساحت ۱۲۹۰۰ متر مربع در فاز اول ۵ هکتاری از سایت یاد شده ساخته خواهد شد و در حال حاضر در مرحله اول تمام کسانی که واجد شرایط بودند، پوشش داده است.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان طرح جوانی جمعیت در همین سایت قرار دارند که پس از انجام قرعه کشی، زمین به آنها جهت ساخت واحدهای خود واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر گهرو در راستای مردمی سازی بیشتر در قالب گروه‌های ساخت دو نفره ساخته خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901291

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس