Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب از شهرهای آبی جهان برایتان می گوییم و به معرفی شهرهای روی آب که جزو زیباترین ها هستند، می پردازیم. دیدن دریا و رودخانه و اصولا هر مکانی که آب در آن جریان دارد به انسان حس آرامش دست می دهد آرامشی که باید آن را مدیون لطف خداوند بزرگ و مهربان دانست . یکی از این بی نظیر ترین مکان ها آب هایی هستند که تشکیل رود و دریا و اقیانوس را داده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی جالب تر این که می توان شهر هایی را در جهان دید که در داخل آب ساخته شده اند یا پیرامون آن ها را آب فرا گرفته است. در ادامه مطلب با ما در مجله همگردی همراه باشید تا با برخی از شهر های آبی جهان آشنا شویم.

معرفی شهر های آبی جهان گانوی در بنین

این شهر که در کشور بنین واقع شده است یکی از شهرهای آبی جهان است که می توانید در آن از قایق سواری لذت ببرید .گانوی در آفریقا قرار دارد و به عنوان ونیز آفریقا شناخته می شود . این شهر را می توان یکی از شهر های روی آب منحصر به فرد دانست چون پایه های بناهای ساختمان ها در این شهراز جنس چوب می باشند که در آب فرو رفته اند .این شهر را باید بزرگترین شهر آبی جهان و نه تنها در قاره آفریقا دانست .

استکهلم در سوئد

شهر استکهلم  پایتخت سوئد است، شهری که در آن می توان شاهد برگزاری جشنواره های آبی زیادی بود. قایق سواری در این شهر بسیار لذت بخش است. مناظر بسیار زیبای را می توان با اجاره کردن قایق های زیادی که در اینجا وجود دارند مشاهده نمود و سفری خاطره انگیز را می توان در کنار 14جزیره رویایی که در این منطقه وجود دارد، تجربه کرد.

بانکوک در تایلند

بانکوک تایلند نیز یکی دیگر از جاهایی است که توریست های زیادی از سراسر دنیا به این مکان شلوغ و پر جنب و جوش سفر می کنند بانکوک پایتخت تایلند می باشد و دارای جاذبه های دیدنی زیادی است که یکی از زیباترین شان  رودخانه ای به نام چاپاریا در این شهر وجود دارد که می توانید با استفاده از قایق در آن به گشت وگذار بپردازید و لحظاتی خوب و رویایی از سفرتان ثبت کنید. معابد بیشماری را می توان در این شهر دید و بازار های شناور زیادی که در این جا وجود دارند می تواند علاقه مندان به خرید را خوشحال کند . 

نیوپورت بیچ کالیفرنیا در آمریکا

در نزدیکی آب های اقیانوس آرام منطقه ای است به نام تیوپورت بیچ که در آن می توان انواع ورزش ها و تفریحات آبی را انجام داد از غواصی تا شنا با دلفین ها . این منطقه گران قیمت ترین رستوران ها و گالری های هنری جهان را دارد و یکی از شهرهای آبی جهان است.

شوچیمیلکو مکزیکوسیتی در مکزیک

9 اسکله در جنوب مکزیکو سیتی و در 40 کیلومتری آن وجود دارد که می توان با قایق های زیبایی که در این منطقه است به قایق سواری و گشت و گذار بر روی آب های این ناحیه بپردزاید . آیلند آو دالز یکی از جاهای دیدنی است که حتما برای دیدن آن همراه خود دوربین عکاسی داشته باشید تا بتوانید خاطرات زیبایی از سفر خود ثبت کنید .شهر مکزیکو سیتی شهری است که بر روی آب بنا شده و منطقه ی زیبایی دراین شهر وجود دارد که شبیه ونیز ایتالیا می باشد منطقه ای به نام شوچیمیلکو که در کنار دریاچه شوچیمیلکو واقع گردیده است .کانال ها و جزایر کوچکی که در این منطقه وجود دارند سبب شده است که این منطقه در یونسکو ثبت جهانی شود و یکی از  شهر های روی آب یا همان شهرهای آبی جهان  باشد.

تراگیر در کرواسی

از نقاط دیدنی این شهر می توان به برج های ساعت و قصر ها که معماری بی نظیری دارند اشاره کرد و کاشی های قرمز رنگ شیروانی ها نیز جلوه ی هنری خاصی به این شهر بخشیده است شهری که در کشور کرواسی و در جنوب آن واقع شده است . شهر تراگیر که در واقع جزیره ای است با  قدمت 2300 ساله . بازی با لاک پشت هایی که در سواحل این منطقه یافت می شوند نیز در نوع خودش جالب توجه خواهد بود حتی می توانید قایقی را اجاره کرده و در آب های آن به تفریح و قایق سواری بپردازید. این شهر در یونسکو ثبت جهانی شده است .

تایگر در آرژانتین

تایگر هم یکی از شهرهای روی آب است. غذهای محلی این منطقه خیلی خوشمزه هستند  منطقه ای که 50 هکتار از آن را آب فرا گرفته است و گشت و گذار میان جنگل هایش با قایق حال و هوای دیگری دارد . تایگر منطقه ای زیبا و دوست داشتنی می باشد که در نزدیکی دلتای پارانا در آرژانتین واقع شده است.

 هیدرا در یونان

از ویژگی های خاص این شهر آبی اسکی روی آب می باشد با تاکسی های آبی می توانید کل این شهر را بگردید و چشم انداز های زیبای جزیره را ببینید و لذت ببرید . این شهر از جزیره های یونانی است که منطقه ای بکر و دست نخورده می باشد  و از آتن ، پایتخت یونان ، می توانید به راحتی خود را به آنجا برسانید .

بروژ در بلژیک

دراین شهر که در بلژیک قرار گرفته است و یکی از شهرهای روی آب جهان است، تعداد 80 پل زیبا قرار دارد . بروژ شهری است که به نوشیدنی ها و شکلات های منحصر به فردش مشهور است. این شهر دارای بارانداز ها و کانال های زیادی می باشد و تعداد زیاد  کلیساها در این شهر نیز در نوع خودش قابل تامل می باشد. این شهر در شمال غربی بلژیک واقع شده و از آنجایی که یکی از شهرهای روی آب شناخته شده است، آن را ونیز شمال اروپا نیز می خوانند.

ژوژانگ در چین

شهر ژوژانگ یکی از شهر های آبی چین می باشد.  شهری که در ورودی آن دو پل سنگی زیبا وجود دارد. زیبایی این منطقه بی نظیر می باشد. می توانید از کانال های این شهر با قایق عبور کرده و از میان معابد و ساختمان ها ی قدیمی که قدمت آنها به سال 1400 میلادی برمی گردند و همچنین  از داخل حیات  خانه  های مسکونی  بگذرید و به خرید از بازارهای شناوری که در این شهر وجود دارد بپردازید. تعداد پل های سنگی که در این شهر وجود ندارد به چهار می رسد و قدمت آنها به سال 1355 میلادی بازمی گردد. فاصله این شهر با شانگهای نیز 90 دقیقه است

کان تو در ویتنام

شهر کانتو در ویتنام بین بقیه شهر هایش مشهور تر و گردشگر پذیرتر می باشد و مردمانی مهمان نواز دارد. در این شهر بازار ها و خانه های شناور زیادی وجود دارد و با این که روی آب قرار گرفته اما جزو چهار شهر پرجمعیت ویتنام شمرده می شود

ونیز در ایتالیا

گردشگران زیادی هر ساله از شهر ونیز که یکی از شهر های روی آب و مکان دیدنی و عالی می باشد دیدن می کنند. مکان های بسیار مختلفی برای بازدید در این شهر وجود دارد از کانال های پر آب آن گرفته که در واقع خیابان های این شهر هستند تا مکان های رویایی و دیدنی دیگر. این شهر را می توان یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان به حساب آورد، شهری که بر روی آب بنا شده است.

منبع: مجله همگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hamgardi.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مجله همگردی» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • زیباترین تصاویر از خلیج فارس | ببینید
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • روز انتقام‌ برای ستاره دورتموند: صداتون نمی‌آد! (عکس)‏
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • زیباترین شب فوتبالی اراک