Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری - ایرنا - استاندار مازندران نسبت به بی توجهی به وجود زباله و نخاله در مناطق مختلف استان هشدار داد و گفت : برخی از نقاط مازندران مملو از زباله و نخاله است و با فرماندارانی که در حوزه استحفاظی زباله و نخاله داشته باشند برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی عصر پنجشنبه در نشستی با ائمه جمعه شرق مازندران در بهشهر افزود : مازندران مملو از ضایعات زیست محیطی و اجتماعی است و باید عقب ماندگی های این استان در حوزه های مختلف بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : تفکیک زباله از درب منازل از مسائل مهمی است که باید با قوت در مازندران اجرایی شود و فرمانداران مکلف به اجرای آن در حوزه استحفاظی هستند.
استاندار مازندران بر ضرورت توجه به پاکیزیکی و نظافت محیط در مازندران با توجه به گردشگر پذیری استان تاکید کرد و افزود : باید استان مازندران به دلیل ورود مسافران و گردشگران منظر زیبایی داشته باشد و همه ما در این بخش مسئول اجرای نظافت در محیط زندگی و کار هستیم.
بر اساس آمارهای رسمی ، سالانه بیش از 40 میلیون نفر شب گردشگر به مازندران سفر می کنند.
** بوم گردی و توجه به صنایع روستایی
اسلامی با بیان اینکه بوم گردی و توجه به صنایع روستایی از برنامه های اولویت دار برای توسعه است ، گفت : باید برای درآمدزایی و افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها تلاش بیشتری انجام شود.
وی افزود : بیکاری یکی از عوامل ایجاد فسادهای مختلف است که باید با افزایش تولید و اشتغال از بیکاری جلوگیری کرده و برای توسعه استان گام برداریم.
استاندار مازندران تمرکز بر آبادانی روستاها ، تثبیت جمعیت روستائی و توانمندسازی آنان را از محورهای مهم توسعه استان برشمرد و گفت : باید بدانیم کار و تلاش مستمر و پیگیر ، موفقیت و پیروزی به همراه دارد.
** پرهیز از تنش های سیاسی
استاندار مازندران ، تنش های سیاسی را مانع سرمایه گذاری و توسعه استان دانست و تاکید کرد : علت بسیاری از بی ثباتی ها در جامعه و انجام نشدن سرمایه گذاری در استان ، تنش های سیاسی و منازعات منطقه ای است که باید از آن جلوگیری شود.
وی افزود : منابع و سرمایه در هر استانی وجود دارد ، اما اگر اطمینان لازم و کافی برای سرمایه گذار نباشد و مخاطرات به همراه داشته باشد نمی تواند به چنین سرمایه گذاری ای اعتماد کند.
اسلامی با تاکید بر ضرورت حاکم کردن همدلی و انسجام فکری برای توسعه همه جانبه استان ، گفت : باید وسایل توانمندسازی مردم در بخش های مختلف فراهم شود تا مسیر رشد و توسعه هموار شده و آبادانی و سعادت ایجاد شود.
** بهشهر ، کانون بیکاری در مازندران
نماینده مردم نکا ، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : شرق مازندران بویژه بهشهر بالاترین رشد بیکاری را در استان مازندران دارد.
علی محمد شاعری افزود : بیکاری منطقه ما معلول عقب ماندگی و توسعه نیافتگی در طول زمان است و باید این مشکلات رفع شود.
وی تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به منطقه آزاد را از خواسته های مهم مردم منطقه برشمرد و گفت که کل پرونده تکمیل و باید تبدیل به لایحه شود و مازندران هم از منطقه آزاد برخوردار شود.
سید خالق سجادی ، فرماندار بهشهر هم از شهرستان بهشهر به عنوان شهر سرداران و علما یاد کرد و گفت که این شهرستان با داشتن پنج درصد جمعیت استان مازندران ، هشت درصد شهدای استان را دارد ، اما از توسعه لازم تاکنون برخوردار نبوده است.
امام جمعه بهشهر هم با اشاره به اینکه بیکاری مردم منطقه و شهرستان را رنج می دهد ، گفت : باید در این بخش با تلاش بیشتری وارد شده و توجه به مردم در کل استان مازندران در اولویت باشد.
حجت الاسلام سید عربعلی جباری افزود : توجه به زیر ساخت ها و آینده نگری از مسائل مهمی است که باید با تشکیل اتاق فکر در این بخش توجه ویژه اعمال شود و بودجه بندی ها در شرق و غرب مازندران و در مناطق شهری و روستایی سلیقه ای عمل نشود تا همه از برکات نظام بهره مند شوند.
شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه در شرق مازندران بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارند.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • جشن برآورده شدن آرزو‌های ایتام و محسنین در بهشهر
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است