Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@12:44:17 GMT

داستان‌های شگرف از امام حسن(ع)

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۷۱۲۳

در زندگی امام حسن (ع) موارد گوناگونی از بیان اخبار غیبی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. ناطقان: امامان معصوم (ع) از علم غیب برخوردار بودند و از حوادثی که در آینده اتفاق می‌افتاد، اطلاع داشتند و با خواست خداوند متعال، کارهایی می‌کردند که از پس انسان های عادی بر نمی‌آمد. در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام حسن (ع) و خبر از غیب

در زندگی امام حسن (ع) موارد گوناگونی از بیان اخبار غیبی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

1) زمانی امام حسین (ع) و عبدالله بن جعفر در تنگدستی واقع شده بودند. امام حسن (ع) یکی از روزهای ماه را نام برد و فرمود در آن روز از طرف معاویه هدایایی به آنان خواهد رسید. درست در همان روز، فرستاده معاویه هدایایی برای آنان آورد.

2) روزی امام حسن (ع) به افراد خانواده‌اش فرمود: «من با زهر شهید می‌شوم.» پرسیدند:«چه کسی تو را مسموم می‌سازد؟» فرمود: «یکی از زنان یا کنیزانم.» گفتند: «از خود دورش کن، و از خانه ات خارجش ساز.» فرمود: «مگر قضاء الهی قابل تغییر است؟ اگر او را از خود دور کنم، باز هم کشته شدن من به دست اوست، زیرا تقدیر الهی چنین رقم خورده است.» چیزی نگذشت که جعده، همسر امام، به دستور معاویه، امام را با سمی که در شیر ریخته بود، به شهادت رساند.

3) روزی امام حسن (ع) در جایی نشسته بود که کسی وارد شد و گفت: «یابن رسول الله، خانه‌ات آتش گرفت!» امام فرمود:«نه، خانه من آتش نگرفته است.» پس از مدتی شخص دیگری وارد شد و گفت: «یابن رسول الله، خانه همسایه شما آتش گرفت، و ما یقین کردیم آتش به خانه شما هم سرایت می‌کند اما این اتفاق نیفتاد و آتش خاموش شد.»

غذای بهشتی

قبيصه روايت می‌كند كه با حسن بن علی (ع) میرفتيم و آن جناب روزه بود (البته روزه در سفر جايز نيست و شايد در همان روز حركت روزه بوده‌اند واز مدينه بيرون رفته‌اند) وهيچ توشه وآبی وهيچ چيزی جز مركب سواری همراهش نبود. وقتی شفق (بقيه نور خورشيد كه در طرف مغرب تا حدود يک ساعت و نيم از شب باقی است) پنهان شد و نماز عشاء راخواند، درهای آسمانی باز شد و قنديل هايی آويخته شد و آنگاه فرشته‌هايی غذاها و ميوه‌ها و تشت‌ها و آفتابه‌ها را آوردند وغذاها چيده شد، به گونه‌ای که از هر گرم وسردی آوردند و ما هفتاد نفر غذا خوردیم و همه سیر شدیم و بدون آن كه چيزی كم شود دوباره بالا رفت.

درخت خشک رطب داد

 داستانی از سفر عمره امام حسن (ع) از حضرت صادق (ع) را اینگونه روايت كرده‌اند كه مردی از فرزندان زبير همراه با آن حضرت بود و به امامت آن حضرت اعتقاد داشت و در میانه راه در يكی از منازل بر سر آبی فرود آمدند که نزديک آن آب درختان خرمایی بود كه از بی آبی خشک شده بودند. براي آن حضرت زير درختی فرش انداختند و برای فرزندان زبير نیز در زير درخت ديگر مکانی برای استراحت ایجاد نمودند. یکی از همراهان نگاهی به بالا كرد و گفت: «اگر اين درخت خشک نشده بود از ميوه آن مي‌خورديم. حضرت فرمود: «رطب ميخواهی؟» گفت: «بلی». حضرت دست به سوی آسمان بلند كرد و دعايی كرد که آن مرد نفهميد، ناگهان آن درخت به اعجاز امام حسن (ع) سبز شد و رطب در آن به وجود آمد. شتربانی كه همراه ايشان بود گفت: «به خدا سوگند جادو كرد.» حضرت فرمود: «وای بر تو، اين جادو نيست، حق تعالی دعای فرزند پيغمبر خود را مستجاب كرد.» سپس مقداری رطب از آن درخت چيدند كه برای همه اهل قافله کافی بود.

  منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: داستان های شگرف ، امام حسن ، زندگی نامه

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی محمودنژاد در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاوردهایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

وی ابراز کرد: از جمله پروژه‌هایی رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

محمودنژاد افزود: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

کد خبر 6093128

دیگر خبرها

  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)