Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- حیواناتی که بر اثر زلزله یکشنبه شب در زیر خروارها آوار مانده اند تهدیدی برای سلامت و بهداشت عمومی مردم هستند که بیرون کشیدن و معدوم کردن این لاشه ها باید در دستور کار نیروهای امداد و نجات قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تصاویر منتشر شده از زلزله رخ داده در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو تعداد زیادی حیوان از جمله گوسفند، بز و گاو را نشان می دهد که در زمان وقوع حادثه در اصطبل ها ها بوده و امکان فرار نداشته اند و اکنون بعد از گذشت چهار روز از وقوع این حادثه همچنان زیر آوارها مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به تدریج بوی تعفن لاشه این حیوانات در محیط روستاهای زلزله زده پخش می شود و این معضل هم به مصایب مردم زلزله زده اضافه می گردد.
مسئولان دامپزشکی کرمانشاه پیش بینی می کنند 30 درصد دام های این مناطق زیر آوارها دفن شده باشند و از سوی دیگر سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا از تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در جریان زلزله یکشنبه شب غرب استان خبر داد.
مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه نیز می گوید در شهرستان ثلاث باباجانی امکانات لازم برای بیرون آوردن لاشه حیوانات در اختیار نداریم.
نادر پرور به خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت شهرستان ثلاث باباجانی در حوزه دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده در اثر زلزله مناسب نیست و مشکل مهم ما در این مناطق نبود امکانات برای حمایت از بحث های بهداشتی دامپزشکی است.
او گفت که قرار شده در اسرع وقت وسایل مورد نیاز همچون بیل مکانیکی، لودر و وسایلی که برای معدوم سازی و دفن بهداشتی دام ها نیاز است در اختیار اکیپ های معدوم سازی قرار دهند.
وی یادآور شد در صورتی که در اولین فرصت این امکانات در اختیار شبکه دامپزشکی ثلاث باباجانی قرار بگیرد هیچ مشکلی از لحاظ اقدام های دامپزشکی نخواهیم داشت، چرا که در حوزه تشخیص، درمان و ضدعفونی کردن تمام امکانات سازمان دامپزشکی بسیج شده است.
6 اکیپ دامپزشکی استان ایلام هم برای کمک به مناطق زلزله زده کرمانشاه به استان کرمانشاه آمده اند و مستقر شده اند.
سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه نیز اظهار کرده که 50 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت های وارده به عشایر استان اختصاص یافته است.
به گفته حسن احمدی، حدود چهار هزار خانوار عشایری در مناطق غربی استان کرمانشاه (زلزله زده) اسکان دارند که در این حادثه عشایر شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین خسارت را متحمل شدند.
در حالیکه مسئولان ستاد بحران استان کرمانشاه سخن از آغاز آواربرداری می کنند جا دارد بیرون کشیدن لاشه حیوانات و معدوم سازی آن ها توسط اکیپ های دامپزشکی در اولویت کاری قرار گیرد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
در این حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار و 397 نفر نیز مصدوم شدند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام