Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@04:00:02 GMT

بروکراسی ها مانع سرمایه گذاری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۸۴۰۲

بروکراسی ها مانع سرمایه گذاری در کشور

بروکراسی های دست و پاگیر مانع اصلی سرمایه گذاری برای رونق تولید و اشتغال در کشور است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون توسعه، اشتغال و تولید وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در یاسوج گفت: شیوه های کارآفرینی در برنامه های توسعه و پرداخت تسهیلات موثر و کارساز نبوده و نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیسی منصوری افزود: به صِرف پرداخت تسهیلات کار خلق نمی شود بلکه باید همه زمینه ها فراهم شود که این مهم مشارکت همه دستگاه ها را می طلبد.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در برنامه های توسعه ای سیاست اشتغال وجود نداشت اما در برنامه ششم توسعه سند سیاست گذاری اشتغال تدوین شده است.
وی اجرای طرح ملی اشتغال فراگیر بر محور تولید را از جمله برنامه های محوری دولت و مجلس برای مهار بیکاری خواند و افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت در مرحله اول بیش از 2هزار شغل است که به تدریج اضافه خواهد شد.
وی به ظرفیت های فراوان، توانمندی ها، ثروت های بی شمار خدادادی در استان اشاره کرد و گفت: وجود 28 هزار بیکار در استانی با این قابلیت ها دور از انتظار است در حالیکه شکوفایی این توانمندیها می تواند همه نیازهای استان به شغل را تامین کند.
وی افزود: تنها راه حل مشکل بیکاری در کشور و این استان میدان دادن به بخش خصوصی و توسعه سرمایه گذاری است که این هم با مصوبه و شعار عملی نمی شود بلکه باید همه دستگاه ها فعال شوند.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید کارگروه ویژه ای برای حمایت از سرمایه گذاران در استانداری تشکیل شود و زمینه های سرمایه گذاری راسریعا فراهم کرد.
در این نشست نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی بیکاری را دغدغه و مشکل اساسی مردم به خصوص جوانان عنوان کردند و خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به کهگیلویه و بویراحمد شدند.
نماینده بویر احمد و دنا درمجلس شورای اسلامی گفت: آنچه متولیان به عنوان نرخ بیکاری استان با رقم 12 و 8دهم درصد عنوان می کنند با واقعیات هم خوانی ندارد.
زارعی افزود: دولت و مجلس باید نگاه ویژه ای به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند و نوشتن نسخه ی واحد درمان بیکاری برای همه استانها نمی تواند مشکل بزرگ فراروی اشتغال این استان را حل کند.
هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده درمجلس شورای اسلامی هم نرخ بیکاری در این شهرستانها را بالاتر از 14 تا 16 درصد ذکر کرد و گفت: با ارایه آمار، مصوبه و نشست های پیاپی کار درست نمی شود.
وی بی توجی به عقب ماندگی های استان، ضعف سرمایه گذاری، ناکارآمدی مدیریت ها و ضعف زیرساخت ها را عامل این مشکلات خواند و افزود: برای رفع مشکا بیکاری در استان سرمایه گذاری بخش خصوصی،حمایت مالی دولت و رفع بروکراسی ضروری است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نظم جهانی در حال تحولی دیگر است، اظهار کرد: انجام عملیات وعده صادق، نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی است وامروز با استقامت و حکمت مقام معظم رهبری نظم جهانی و منطقه‌ای در حال دگرگونی است و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: دشمنان از تحریم اقتصادی هم ناامید هستند اما همچنان به دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند تا با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و آگاه بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم، افزود: اگر اردوهای راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب تر بودیم. وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری اردوهای راهیان نور تمام قد و خارج از بروکراسی اداری اهتمام جدی داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است و این تکلیف انقلابی و اعتقادی ما است

طبق اظهارات استاندار کردستان، دشمنان فعالیت رسانه‌ای ما را تحریم کرده‌اند، به طوری که اگر در فضای مجازی یک عکس از شهید سلیمانی بارگذاری و بازنشر شود، آن صفحه بسته خواهد شد که این اوج بی‌آبرویی برای مدعیان آزادی بیان است.

زارعی کوشا تصریح کرد: خاکریزهای ما امروز نه در شهرهای مرزی بانه، مریوان و شلمچه بلکه در دل آمریکا است و این‌ها معجزات انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6094243

دیگر خبرها

  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری باید تک رقمی شود
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند