Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  نماينده تهران با حضور در منطقه 22 با دبيران شوراياري محلات دوازدهگانه ،مدير روابط عمومي، شهردار ناحيه 4،نماينده ائمه جماعات منطقه ديدار کرد. در اين جلسه شوراياران و دبيران شوراياري منطقه به بيان مشکلات محلات، نقطه نظرات و درخواست هاي خود پرداختند.
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 22، کواکبيان نماينده مردم تهران در ابتداي اين جلسه به بيان سخنان خود پرداخت و گفت: از ابتداي سال 96 بنا بر برنامه ريزي هاي صورت گرفته قرار بر اين شد تا در هر منطقه 3 جلسه با شوراياران،مردم ومسئولان اجرايي مناطق برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوراياري ها به دليل اينکه در ارتباط مستقيم با مردم هستند و در دل محلات حضور دارند و از مشکلات شهروندان محلات باخبر هستند؛ کمک نمايند تا بتوانيم در مرتفع نمودن مشکلات همشهريان اقدامات موثري انجام شود. در جلسه ديگر تلاش خواهيم کرد تا در يکي از مساجد منطقه با دعوت از مسئولين ذيربط در مسجد و در جمع مردم جوابگوي مشکلات باشند. در جلسه سوم در فرمانداري شهر تهران پيگيري کليه مشکلات و مطالبات مناطق با حضور نمايندگان شوراي شهر و مسئولان اجرايي مناطق و شوراياران به بررسي مشکلات شهروندان خواهيم پرداخت.
وي يادآور شد: فلسفه برگزاري اين جلسات بر اين است تا فارغ از کليه بحث هاي سياسي مسائل اولويت دار مناطق بيان شود تا بر اساس آن با بکارگيري بعد نظارتي مجلس، خلاهاي قانوني موجود را در جهت رفع و حل مشکلات با دعوت از مسئولين امر از بين ببريم.
در ادامه قديمي دبير دبيران شوراياران منطقه 22 به بيان سخناني پرداخت و گفت: در کنار خيل عظيم پروژه هاي تجاري که در اين منطقه ساخته و در حال ساخت مي باشد متاسفانه تعداد مدارس موجود منطقه در کليه مقاطع اندک است. يکي از عمده ترين مشکلات منطقه 22 نداشتن آموزش و پرورش مستقل است. متاسفانه از سال 85 توسط شهرداري زمينه هايي به صورت رايگان به آموزش و پرورش به منظور ساخت مراکزآموزشي در منطقه داده شد و متاسفانه با توجه به مشکلات و اختلافات بوجود آمده کار ساخت و سازها نيمه تمام ماند.
وي افزود: با وجود تصفيه خانه شماره 6 سازمان آب در منطقه، متاسفانه آب شرب و مصرفي شهر تهران در اين منطقه وجود ندارد و به دليل نيترات بالاي زياد، آب اين منطقه براي مصارف شرب قابل استفاده نيست. بوي بد حاصل از فاضلاب، عدم روشنايي هاي کافي در سطح منطقه و عدم تعامل اداره برق منطقه با شهرداري،قطع برق تعدادي از سراهاي محلات، بوستان ها و معابر منطقه،کمبود مراکز بهداشتي درماني در دسترس، عدم آنتن دهي مناسب شبکه هاي موبايلي و تلويزيوني، وجود پادگان هاي نظامي، عدم وجود کميته امداد و بنياد شهيد مستقل،عدم ساماندهي ادارت و سازمان هاي دولتي، مساجد نيمه کاره منطقه مشکلات عديده اي را براي مردم بوجودآورده است.
قديمي بيان کرد: به دليل نبود خطوط مترو در منطقه و ضعف ناوگان حمل و نقلي منطقه، خط 7 مترو تهران بايد زيرنظر متخصصين امر در منطقه 22 کشيده شود. متاسفانه گازرساني در تعدادي از محلات منطقه با کپسول انجام مي شود و کمبود سرانه هاي ورزشي،خدماتي و آموزشي زنگ خطري براي آينده اين منطقه خواهد بود.
وي با بيان اينکه آسيب هاي اجتماعي در منطقه 22 به نسبت ساير مناطق شهر تهران کمتر است، عنوان کرد: وجود خيل کثير تعاوني ها،ارگانها و سازمان هاي مختلف مسکن ساز در اين منطقه مشکل ساز شده است. به اين نکته نيز اشاره شود که 30 درصد زمين هاي خريداري شده به تعاوني ها واگذار و مابقي به شهرداري براي ساخت معابر، خدمات عمراني،ورزشي واگذار مي شود تا اقدامات لازم براي ساخت امکانات رفاهي در محلات انجام شود. ضمنا از سوي شهرداري به سازمان هاي مختلف زمين هايي واگذار شده ولي متاسفانه خدمات رفاهي و خدماتي که بايد متقابلا از سوي سازمان هاي خدمات رسان منطقه ايجاد شود، ترتيب اثر داده نمي شود. بايد تلاش شود در ازاي هر واحد تجاري و عمراني که ساخته مي شود تعدادي مراکز درماني و آموزشي نيز ساخته شود.
قديمي اضافه کرد: ضمنا متاسفانه اکثريت انبوه سازان نيز از احداث سرانه هاي آموزشي،تفريحي، ورزشي و ... در محدوده اجراي پروژه خود سرباز زده اند و پس از ساخت نيز مطمئنا در اين خصوص اقدام نخواهند کرد.
دبير دبيران شوراياري محلات منطقه 22 در پايان سخنان خود افزود: با توجه به اينکه منطقه 22 قطب گردشگري شهر تهران محسوب مي شود، در ايام تعطيل تعداد بسيار زيادي گردشگر وارد منطقه مي شوند. در اين حال با وجود ظرفيت هاي زياد گردشگري مستقر در منطقه مي توان از فرصت هاي بوجود آمده براي تبديل تهديد ها به فرصت ها براي منطقه و حتي شهر تهران استفاده کرد. در اين بين ترافيک بوجود آمده در اين منطقه و کمبود پارکينگ هاي عمومي براي استفاده مردم يکي از مشکلات منطقه در ايام تعطيل است. ساخت و سازهاي غير اصولي برج هاي در اطراف درياچه شهداي خليج فارس نيز مشکلات زيست محيطي زيادي نيز بوجود آورده است.
در ادامه ساير دبيران محلات نيز نقطه نظرات و مشکلات خود را بيان کردند.
هاشميون مدير روابط عمومي شهردار منطقه نيز در سخناني با بيان اينکه منطقه 22 به عنوان يک منطقه برخوردار در سطح تهران شناخته شده اما متاسفانه از حيث برخورداري زيرساخت هاي خدماتي و رفاهي داراي مشکلات عديده اي است ، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با روي کارآمدن مديريت جديد شهر تهران و به تبع آن تغيير مديريت جديد منطقه 22 مصوبه شوراي عالي معماري و شهرسازي ملاک کليه برنامه هاي عمراني و ساخت و سازهاي منطقه خواهد بود ولي در اين بين مشکلاتي در سطح منطقه وجود دارد که مشکلات زيادي براي مردم بوجود آورده است. خوشبختانه با تلاشي که در سالهاي گذشته شده کليه زيرساخت ها و انشعابات آب از سد کرج شامل تونل و تصفيه خانه انجام شده است. اين تصفيه خانه بزرگترين تصفيه خانه آب خاورميانه خواهد بود و با کيفيت ترين آب شرب با ظرفيت 15 مترمکعب در ثانيه به مناطق 21 و 22 و شمال و شمال غرب تهران را تحت پوشش قرار خواهد داد که متاسفانه با پيشرفت بيش از 98 درصد و صرف حدود 2 هزار ميليارد ريال متوقف شده و معطل تامين اعتبار و نقدينگي دو درصد مي باشد.
به گفته مدير روابط عمومي همچنين عليرغم واگذاري ساختمان مناسب به آموزش و پرورش در سالهاي قبل و اعلام استقلال اداره مستقل آموزش و پرورش منطقه 22 متاسفانه به يکباره ساختمان تخليه و مجددا آموزش و پرورش منطقه 22 با منطقه 5 تجميع گرديد و قدر مسلم با استقلال آموزش و پرورش اين منطقه امکان پيگيري معضلات آموزشي به نحو بهتري ممکن خواهد بود.
وي عدم وجود سرکلانتري در منطقه را يکي از مشکلات مهم منطقه عنوان کرد و گفت: ساخت و سازها در منطقه در حال انجام است اما متاسفانه به تناسب کارهايي که شهرداري انجام مي دهد ساير سامانها خود را مکلف نمي بينند به اينکه تلاش کنند تا تاسيسات زيربنايي از جمله آب، گاز، برق و ... در منطقه راه اندازي شود و ان شالله با تعاملاتي که در آينده و با تلاش نمايندگان شهر تهران و مسئولين امر صورت خواهد گرفت، مشکلات منطقه 22 مرتفع شود.
در انتها نيز نگهبان شهردار ناحيه 4 شهرداري منطقه 22 نيز اظهار کرد: يکي از مهمترين مشکلاتي که در منطقه وجود دارد نبود آموزش و پرورش مستقل ،مشکل فاضلاب منطقه و عدم همکاري هاي لازم و زيرساخت ها در اين زمينه است که براي کليه ساکنين مشکل ساز شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: شخصی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضائی هرگز دست رد به او نمی‌ زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلاً با ما مشورت نگرفتی و اقدامی انجام داده‌ای به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آن‌ها به زودی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با همدلی همه نیروها برای حل مشکلات اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: موضوع اخیری که در استان رخ داده، نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هر حال اتفاقی است که رخ داده و یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت‌المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

کد خبر 748876

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • متاسفانه در سنوات گذشته از آسفالت مناسبی برای بزرگراه‌ها استفاده نشده است
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد