Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:37:11 GMT

تنها ۲۰ درصد اقتصاد ایران در دست بخش خصوصی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۵۸۹۴۱

تنها ۲۰ درصد اقتصاد ایران در دست بخش خصوصی است

زنجان-رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه نگاه به بخش خصوصی باید تقویت شود، گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد اقتصاد ایران خصوصی و ۸۰ درصد دولتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین جمیلی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، افزود: تصور بخش خصوصی بر این است که تمام مسئولان عالی رتبه کشور آگاهی لازم را در حوزه‌های مختلف دارند ولی نظر من این است که این تصور غلط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ادامه داد: از دولت دوازدهم انتظار داریم عقب ماندگی های گذشته استان زنجان را در بخش های مختلف بخصوص در حوزه صنعت و اقتصاد برطرف کند.

جمیلی با بیان اینکه باید چالش ها و مشکلات مسیر توسعه استان زنجان بیان شود، گفت: باید بر ای بهبود و ارتقاء وضعیت موجود برنامه ریزی مناسب صورت بگیرد و در این‌گونه جلسات نباید داشته‌ ‎های استان مطرح شود و بلکه باید تقاضاها و عقب‌ماندگی‌های استان برای بهبود شرایط اقتصادی بیان و بررسی شود.

وی با بیان اینکه  نباید پول بخش خصوصی که برای تولید به زحمت از سوی سیستم بانکی تهیه می شود برای تسویه حساب مالیاتی بلوکه شود، گفت: در استان زنجان غالب و عمده صادرات فقط توسط ۲۰ شرکت انجام می‌شود که از همین رو پیشنهاد می‌شود که استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده این شرکت‌ها در کمتر از یک ماه انجام شود.

جمیلی افزود: باید سمت و جهت دهی اقتصاد به سمت بخش خصوصی برود ولی در حال حاضر ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی و ۲۰ درصد خصوصی است و باید این بخش به خوبی حمایت شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۵۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کاهش پیدا می‌کند.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ مصطفی طاهری امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت- ماه در همایش صنعت برق با اشاره به اینکه سال گذشته قانون مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس تدوین شد، اظهار کرد: برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ هزینه تولید برق ناترازی مالی نداشت و این ناترازی برق به دلیل اجرای این قانون رفع شد.

وی با اشاره به اینکه بدهی دولت به صنعت برق بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: سال گذشته در مجلس ویژه برای صنعت برق ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق چاپ شد تا بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرعت پیشرفت صنعت با پیشرفت سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی یکی نیست، گفت: سالیانه نیاز به مصرف گاز و برق داریم اما تولید متناسب با مصرف نیست و عقب‌ماندگی وجود دارد.

طاهری گفت: به عبارتی با دست خودمان سالانه ۲۵ درصد تولید به واسطه همین ناترازی‌ها که در نهایت با قطع برق و گاز انجام می‌شود، کم شده و به تعطیلی کارخانه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهینه‌سازی در برق، نفت، گاز و حمل و نقل در کشور منابع خوبی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: فعالان تولید باید از این منابع استفاده مناسب داشته باشند.

کد خبر 749844

دیگر خبرها

  • سالانه ۲۵ درصد تولید برق به واسطه ناترازی‌ها کم می‌شود
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • نرخ عوارض آزادراه‌های کشور ۳۰ درصد افزایش یافت
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی