Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ستاد مدیریت بحران - امشب 24 آبانماه-با حضور استاندار کرمانشاه در فرمانداری سرپلذهاب برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، بازوند، استاندار کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت بحران در سرپل ذهاب اظهار داشت: تا فردا هیچ حادثه دیده ای نباید بدون چادر و سرپناه موقت باشد.

وی بیان کرد: تنها در امروز سه هزار چادر از طریق هوایی در روستاهای صعب العبور زلزله زده توزیع گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️جعفر همتی؛ مشاور عالی استاندار و معین سرپل ذهاب در نشست ستاد مدیریت بحران در سرپل ذهاب گفت: طی کمتر از سه روز از وقوع زلرله، خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان بینظیر بوده است، اما برای جلب رضایت مردم باید بیشتر تلاش کنیم.

️ در نشست ستاد مدیریت بحران در فرمانداری سرپل ذهاب عنوان شد که در ۴۸ ساعت تمام مجروحین به مراکز درمانی استان و کشور انتقال داده شده اند. در کمتر از سه روز مشکل آب و برق سرپل ذهاب و گاز بیش از پنجاه درصد از نقاط حادثه دیده وصل شده است.

همچنین عنوان شد: بهترین داور عملکرد مدیران در خدمت رسانی، خود حادثه دیدگان هستند، مردم دردمند سرپل‌ذهاب و دیگر نواحی سزاوار بهترین خدمات هستند.

عملکرد سپاه و ارتش بسیار کارگشا و تاثیرگذار بوده است. دولت ونیروهای نظامی و انتظامی، همه باید خدمتگزار مردم باشند.

رسانه های استان به ویژه در شبکه های مجازی با انعکاس به موقع کاستی ها، فرایند امداد حادثه دیدگان را بهبود بخشیدند. 

در این نشست عنوان شد: برخی معاندان و ‌دشمنان کشور در پی آن اند که با ناکارآمد جلوه دادن دولت در خدمترسانی، باعث دلسردی مردم از نظام شوند و رسانه ها وظیفه روشنگری خود را به خوبی انجام دهند.

برنامه ریزی توزیع امداد دقیق باشد/ سپاه هرچه داشت آورد

سردار عظیمی در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: انصافا همه دستگاه ها با همه توان پای کار بودند. فرمانده نیروی زمینی سپاه، فرمانده کل سپاه، نیروهای ما در لشکر نبی اکرم (ص)، تیپ انصارالرسول و هر آنچکه در بضاعت سپاه بوده در خدمت مردم قرار گرفته است.

وی افزود: یک بخشی از این نابسامانی ها طبیعت این حادثه بزرگ و دردناک است. من در بطن حادثه بم حضور داشتم و شاهد بودم. آنچکه کار مارا سخت می کند به انحراف رفتن بخشی از کمک های ماست. 

عظیمی گفت: روزی که قرار شد سپاه خدمت رسانی به روستاها را داشته باشد ما بلافاصله فرمانده محورها را مشخص کردیم، با بخشدارها تشکیل جلسه دادیم و با هماهنگی لازم وارد کار شدیم. 

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف غرب گفت: شب اول ۲۰۰۰ تخته چادر را با حساب و کتاب توزیع کردیم، همه قرارگاه های ما هم هرچه داشتند آوردند. الان هم مشخص است که کدام منطقه چند خانوار است و چند تخته چادر دارد.

وی افزود: باید با برنامه ریزی کار کرد. این که بیاییم و چادر ها را بریزیم و برویم نمی شود. باید با حساب کتاب کار کرد و سپاه هرچه داشته است را آورده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در توزیع اقلام گفت: امروز با عدد و رقم می توانیم نیازها را بگوییم و موجودی خود را اعلام کنیم. خواهش ما کار با برنامه ریزی و دقیق است.

این فرمانده ارشد نظامی گفت: ۱۰۰۰ تخته چادر دیگر نیز از آماد و پشتیبانی سپاه در مسیر است و به زودی خواهد رسید. مهمترین موضوع برای زلزله زدگان چادر است و مهمتر از آن نحوه توزیع آن است.

 از نظر اقلام هیچ کمبودی نداریم/ ایجاد خط هوایی در مناطق زلزله زد

رستمی نماینده هلال احمر کشور امروز در جلسه شورای مدیریت بحران که در سرپل ذهاب ایجاد شد، اظهار داشت: با همکاری فرماندهی ارتش و سپاه، ۱۵۰ کامیون اقلام را ارسال کردیم و امروز ۱۰۰ کامیون به پادگان الله اکبر رسیده در اسلام آباد غرب رسیده است.

وی گفت: مطمئن باشید ما از نظر اقلام هیچ کمبودی نداریم، خط هوایی ایجاد کردیم و امروز ۱۰ فروند بالگرد مرتب ثلاث باباجانی و همه روستاها را رفتند، بیش از ۳۰۰۰ چادر را یکی یکی در این روستاها پیاده کردیم.

وی با بیان اینکه در بحث نجات  و انتقال مجروحان خوب کار شده است، گفت:۳۱ هزار دستگاه چادر را فرستادیم، چادر خوب توزیع شد اما قطعا ناعدالتی در آن وجود دارد.

رستمی با اشاره به اینکه فقدان اطلاعات در بحث مناطق زلزله زده وجود دارد، افزود: برخی از مناطق را نمیشناسیم، از فردا باید اسکان کامل ایجاد کنیم، انبارهای سپاه و ارتش در این بحث اشباع می شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی امنیت را در مناطق زلزله زده ایجاد کرد، گفت: بیش از سیصد کامیون در راه داریم و تا فردا توزیع می‌شود.

سپاه پاسداران علاوه بر ماموریت خود یاری رسان ارتش هم بوده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپلذهاب اظهار داشت: ارتش دو ساعت بعد از حادثه پای کار بوده است.

امیر کیومرث حیدری گفت: ستاد بحران ارتش بلافاصله در منطقه تشکیل شد. منطقه را به چهار قسمت تقسیم کردیم و وارد عمل شدیم.

وی افزود: اولویت با خروج زنده ها و انتقال آنها بود و با ۵۲ پرواز به بیمارستان منتقل شدند. حقا با اینکه ماموریت سپاه هم نبود به ما کمک کردند و وارد عمل شدند.

امیر حیدری گفت: ما برای توزیع چادر صبر کردیم تا ببینیم حقیقتا چادر ندارند به اینها چادر برسد و روی سر خانوارهایی که چادر ندارند تا نیمه شب چادر توزیع کردیم.

بحران ملی را متوجه نیستید؟/مشکلات امشب حل نشود برخورد می‌کنم

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب خطاب به برخی مسئولین شهرستانی و استانی برنامه ریزی توزیع امدادها گفت: این نمی شود که بگویید امشب مشکل توزیع چادر تمام می شود و فردا هم باز این مشکل ادامه داشته باشد.

هوشنگ بازوند گفت: از امشب آمار بی اساس را نمی پذیرم و میدانی نحوه توزیع چادر را رصد می کنم. هیچ خانواری نباید بدون چادر بماند.

استاندار کرمانشاه پس از شنیدن برخی گزارش ها گفت: این چه شیوه گزارش دادن است؟ اینکه برق ۱۰ درصد وصل شده فردا ۵ درصد این چه سیستمی است؟ متوجه نیستید بحران است و مردم بی خانمان شدند؟ درصد یعنی چه؟ برق باید فوری برقرار شود.

وی گفت: حتی یک شب دیگر هم نباید این وضعیت ادامه پیدا کند. من با معاون اول رییس جمهور تماس می گیرم و می گویم وزارت نیرو قادر به حل بحران نیست. صورت جلسه کنید اگر تا ساعت مشخص برق وصل نشد تکلیف را روشن می کنم.

بازوند تصریح کرد: چرا وقتی مقامات کشور اینجا هستند حرف نمیزنید که مشکل داریم؟ الان یادتان افتاده؟ این یک بحران ملی است و وقتی رهبر انقلاب آن جملات را می گویند تکلیف روشن است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکل تلفن همراه گفت: این همراه اول کی می خواهد مشکل تلفن را حل کند؟ من با هر کدام از مدیرانم می خواهم تماس بگیرم نمی شود...

پیش از ظهر فردا برق رسانی به روستاهای سرپل ذهاب تکمیل می‌شود

مرادی مجد در جلسه شورای مدیریت بحران که در سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: در شهرستان سرپل ذهاب یک پست ۲۳۰ هزار و دو پست ۶۳ هزار وجود دارد که ما برای برق رسانی با چهار پست برق منطقه را توزیع کرده ایم.

وی افزود: ۸۰ درصد مناطق روستایی این شهرستان و تمامی نقاط شهری آن و صد درصد نقاط شهری و روستایی ثلاث باباجانی برق دار شده اند.

مرادی مجد گفت: در حال حاضر ۱۲استان با ۳۵۰ نیرو به یاری نیروهای برق رسانی کرمانشاه شتافته اند.

وی افزود: تمام تلاشها بر این است که تا ساعت ده صبح فردا تمامی روستاهای سرپل ذهاب برق دار شوند.

نیروی انتظامی برای توزیع منظم امکانات بسیج شده است

سردار امان الهی، در جلسه شورای مدیریت بحران که امروز در سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار داشت: در پی موارد طرح شده در روز گذشته نیروی انتظامی برای توزیع منظم بسیج شد و حتی اجازه ندادند کمکها به شهرستان وارد شود بلکه بخشی را به مقرهای خود و خودروهای یگان ویژه انتقال دادیم.

وی از انجام حدود ۵۰ سرویس توزیع امکانات خبر داد و افزود: بی نظمی و تخلف برخی نباید به همه تعمیم یابد چه اینکه در مواردی که پلیس حضور یافته توزیع به خوبی انجام گرفت.

سردار امان الهی با تاکید بر اینکه اگر از نیروهای پلیس درخواستی هست حتما مطرح شود گفت: از نظر نیرو، نظم بخشی، ترافیک و هرآنچه لازم است آمادگی کامل داریم.

وی مشاهده برخی بی نظمی ها را در مواردی نظیر زلزله طبیعی دانست و افزود: اشاعه اخباری مبنی بر ناامنی بازتابهایی منفی به دنبال داشته و دیگران فکر می کنند اگر به کرمانشاه بیایند به گرز و نا امنی گرفته می شوند.

سردار امان الهی باتاکید بر اینکه پلیس هرچه در توان داشته بسیج کرده گفت: منکر برخی موارد نمی شویم اما در اظهار نظرها توجه شود در مجموع شاید کمتر از یک درصد مردم ناامنی ایجاد کردند بقیه با نجابت و کرامت رفتار کردند.

وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا پلیس حضور نقطه به نقطه نداشته افزود: نیروهای ما از همان لحظات اول درخواست نیروی کمکی داده و توانستیم دو گردان یگان ویژه از شش استان و نیروهای نظامی چهار استان را به کارگیری کنیم.

سردار امان الهی خواستار توجه بیشتر به تعامل و هماهنگی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۴۵۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به اینکه شدت بارش‌ها از امروز پیش‌بینی شده، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان آماده‌باش هستند.

خسرو کیانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از روز چهارشنبه تا جمعه، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در سطح استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: رانندگان احتیاط لازم را در هنگام تردد داشته باشند زیرا در هنگام بارندگی اندکی سطح جاده‌ها لغزنده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور