Web Analytics Made Easy - Statcounter

گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین گفتگوی خود با پایگاه سعودی «ایلاف» اعلام کرد: اسرائیل و عربستان منافع مشترکی علیه ایران دارند و ریاض و تل آویو در مورد ایران و ضرورت مقابله با آن در منطقه به توافق کامل رسیده اند.به گزارش بلاغ، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو آماده همکاری اطلاعاتی با عربستان سعودی علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اولین گفتگوی خود با پایگاه سعودی «ایلاف» اعلام کرد: اسرائیل و عربستان منافع مشترکی علیه ایران دارند و ریاض و تل آویو در مورد ایران و ضرورت مقابله با آن در منطقه به توافق کامل رسیده اند.

وی اعلام کرد: در گذشته ارتش کشورهایی همچون سوریه برای ما تهدید محسوب می شد اما در حال حاضر به ۳ دلیل، خطر بزرگ در منطقه برای ما ایران است. اول اینکه هیچ شکی در مورد انگیزه های ایران برای دستیابی به توانمندی های هسته ای وجود ندارد.

دوم اینکه ایران برای گسترش نفوذ خود در مناطق مختلف و فعال کردن بازوهایی همچون حزب الله، انصار الله و جنبش جهاد اسلامی که بتوانند ماموریت هایی را انجام دهند، تلاش می کند.

سوم اینکه ایران سعی دارد قوانین بازی در منطقه را از طریق انتقال تجربه ها، ایجاد کارگاه های تولید سلاح، افزایش سلاح های پیشرفته، پهپادها و سرمایه گذاری در زمینه جنگ و آموزش نیروهای نظامی تغییر دهد.

آیزنکوت مدعی شد: ایران درصدد تسلط به منطقه از طریق دو هلال شیعی است، باید مانع از این اقدام شد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یک ائتلاف بین المللی جدید در منطقه تشکیل و راهبردی فراگیر و بزرگ برای مقابله با ایران تدوین شود.

وی درباره حزب الله لبنان نیز گفت: ارتش اسرائیل قصد ندارد به حزب الله لبنان حمله کند اما ما هیچ گونه تهدید راهبردی علیه خود را نمی پذیریم. اگر امر اقتضا کند ما آمادگی همکاری اطلاعاتی با عربستان را داریم چرا که منافع مشترک بسیاری میان ما وجود دارد. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی علاوه براین از آمادگی خود برای تبادل اطلاعات با کشورهای عربی به اصطلاح میانه رو و همکاری اطلاعاتی با آنها برای مقابله با ایران خبر داد.

آیزنکوت در خصوص اوضاع لبنان نیز اعلام کرد: وضعیت لبنان پیچیده است و استعفای سعد الحریری از ریاض غافلگیر کننده بود. ما از آرامش ۱۱ ساله در مرز لبنان واقعا خوشحالیم اما از سوی دیگر شاهد اقدامات ایران هستیم که ممکن است به درگیری بینجامد اما در مرحله کنونی این موضوع را بعید می دانم. حزب الله تلاش می کند نیروهای خود را به نهادهای امنیتی لبنان راه دهد و با اینکه سعد الحریری مخالف این امر بوده اما حزب الله در این زمینه موفق شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه نیز مدعی شد: اینکه گفته می شود اسرائیل به گروه های تروریستی همچون جبهه النصره کمک می کند کذب است و النصره و داعش و غیره همگی دشمن اسرائیل هستند.


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدوربیانیه‌هایی از عملیات‌های جدید خود علیه موضع‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه خود تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن به روستاهای پایدار و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه در شهرک‌های کفرکلا و کفرشوبا، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ حمله‌ای ترکیبی را به وسیله پهپادهای انتحاری و موشک‌های هدایت‌شونده علیه مقر فرماندهی نظامی شهرک المناره و موضع‌گیری نیروهای گردان ۵۱ تیپ گولانی به انجام رساندند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۳۰ عصر امروز شنبه بیست‌وهفتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به خاک لبنان نیز همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در حدفاصل شهرک‌های «یاطر» و «صربین» ۱۱ غیرنظامی لبنانی زخمی شده‌اند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «حولا» و «القوزح» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

کد خبر 6090412

دیگر خبرها

  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟