Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:21:48 GMT

یک مفتی عقد ازدواج یک زوج را به صورت رسمی ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۱۲۵۷

یک مفتی عقد ازدواج یک زوج را به صورت رسمی ثبت کرد

آنکاراـ ایرناـ شبکه تلیویزیونی هالک تی.وی ترکیه اعلام کرد: برای اولین بار در ترکیه، یک مفتی(روحانی ترک) صیغه عقد دائم یک زوج را جاری و به طور رسمی ثبت کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از وبسایت شبکه هالک تی.وی ترکیه، روز گذشته مراسمی از سوی شهرداری بسمل استان دیاربکر برای ثبت ازدواج 30 زوج با حضور بیش از 500 نفر برگزار شده و در این مراسم ابتدا تورگای گولن معاون شهردار بسمل صیغه نکاح و عقد ازدواج یک زوج را خواند و سند ازدواج را به عروس تقدیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا بر اعلام این رسانه، در ادامه مراسم برای اولین بار در ترکیه، یک مفتی صیغه نکاح و عقد دائم یک زوج را خواند و به صورت رسمی ثبت کرد.
به نوشته این رسانه، مفتی منطقه بسمل در حین خواندن صیغه نکاح و عقد دائم دچار اشتباهاتی شد که مامور رسمی صیغه نکاح و ازدواج به تصحیح آن پرداخت.
به نوشته وبسایت هالک تی وی، صیغه نکاح و عقد دائم مابقی زوجین به صورت دسته جمعی از سوی مامور رسمی نکاح جاری و ثبت شد.
هالک تی.وی اضافه کرد: در پایان مراسم معاون شهرداری بسمل به هر کدام از زوجین یک ماشین ظرفشویی، یک دستگاه ماشین لباسشویی، یک یخچال، یک پرچم ترکیه و یک جلد قرآن کریم هدیه داد.
به گزارش ایرنا، چندی قبل مجلس ترکیه اصلاحیه قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن روحانیون سنی این کشور نیز در کنار مراجع رسمی می توانند ازدواج افراد را به ثبت برسانند.
تا پیش از تصویب این اصلاحیه، بر اساس قانون دولت لائیک ترکیه، مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، شهرداری و دفاتر رسمی، تنها مرجع رسمی ثبت ازدواج به شمار می رفتند، هرچند زوج ها در ترکیه اغلب به دو شکل ثبت رسمی و غیر رسمی مراسم ازدواج خود را برگزار می کردند.
مطرح شدن پیش نویس این اصلاحیه جدید که از سوی حزب عدالت و توسعه پیشنهاد شده بود، در آخرین ساعات روز چهارشنبه 26 مهرماه به تصویب مجلس ملی ترکیه رسید.
بر اساس قانون اساسی ترکیه، نباید قوانین کشور از قوانین مذهبی تبعیت کنند.
منتقدان همچنین می گویند تصویب این اصلاحیه تساوی میان افراد سنی مذهب با سایر اقلیت هی دینی و مذهبی را از بین می برد.
بر اساس یک قانون مصوب در سال 1926 میلادی، کسانی که ازدواج خود را تنها به صورت شرعی ثبت کرده باشند، با مجازات زندان رو به رو می شوند.
موافقان اصلاحیه معتقدند به دلیل عدم دسترسی به مرکز ثبت رسمی ازدواج، در بسیاری از نقاط کشور این قانون اجرا نمی شود.
طرفداران حقوق زنان معتقدند با رسمیت یافتن این قانون، آمار ازدواج های اجباری و ازدواج کودکان افزایش خواهد یافت.
مردادماه امسال، اعلام صلاحیت داشتن مفتی ها(روحانیان ترک) برای خواندن صیغه نکاح و عقد زوجین و ثبت ازدواج موجب اعتراض گروه ها و تشکل های لائیک در مناطق مختلف ترکیه شد.
به گزارش ایرنا، در ترکیه قانونی وجود دارد که زن بعد از ازدواج با نام فامیل شوهرش شناخته می شود و در محافل قانونی و رسمی نیز او را با نام خانوادگی شوهرش می شناسند.
در ترکیه مردان نمی توانند چند همسر داشته باشند و این امر به عنوان جرم تلقی می شود.
همچنین ازدواج ها باید به صورت رسمی و قانونی صورت پذیرد و به صرف این که به صورت شرعی انجام شود، اما در جایی ثبت نشود، غیرقانونی محسوب می شود.
کسانی که با در نظر گرفتن اعتقادات دینی ازدواج در ترکیه را انتخاب کنند، بعد از اتمام کامل مراحل ثبت ازدواج رسمی باید نسبت به عقد شرعی اقدام کنند که برای این کار معمولا به امام جمعه مساجد مراجعه می کنند و اصطلاحاً در ترکیه به این فرد نکاح امامی می گویند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یوونتوس - میلان؛ ترکیب رسمی

یوونتوس و میلان، تیم‌های سوم و دوم جدول به مصاف یک‌دیگر می‌روند؛ این مسابقه می‌تواند در تعیین رتبه‌های دو تیم در پایان فصل، تعیین‌کننده باشد.

طرفداری | در هفته 34 سری آ ایتالیا 24-2023، دو تیم میلان و یوونتوس که حال‌وروز چندان خوبی ندارند، ساعت 19:30 امروز شنبه در استادیوم آلیانز تورین با قضاوت مائوریتزیو ماریانی مقابل هم قرار می‌گیرند.

 

ترکیب ابتدایی یوونتوس و میلان یوونتوس (2-5-3): شزنی | گاتی، برمر، دنیلو | وه‌آ، کامبیاسو، لوکاتلی، رابیو، کوستیچ | ییلدیز، ولاهوویچ میلان (1-3-2-4): منیان | موسی، شاو، گابیا، فلورنتزی | عدلی، ریندرس | پولیشیچ، لوفتوس‌چیک، لیائو | ژیرو

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • مبلغ وام ازدواج سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزییات
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • مبلغ وام ازدواج براساس سن اعلام شد
  • یوونتوس - میلان؛ ترکیب رسمی
  • (ویدئو) پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود