Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@13:49:45 GMT

واکنش قاسمی به وزیر خارجه فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۳۶۸

واکنش قاسمی به وزیر خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه گفت: تکرار نگرانی های ساختگی و خصمانه علیه ایران کمکی به خروج عربستان از بحرانهای داخلی و منطقه ای که با آنها دست به گریبان است، نمی کند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه فرانسه در سفر به عربستان و در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود گفت: اینکه برخی مقامات کشور‌های فرامنطقه‌ای به خلیج فارس سفر کنند و با نادیده انگاشتن واقعیات موجود و بسیار روشن منطقه، تحت تاثیر القائات مقامات متوهم و جنگ افروز سعودی، نگرانی‌های ساختگی، بی اساس و خصمانه آن‌ها را در قبال ایران تکرار کنند، مشکلی از بحران‌هایی که در تمامی آن‌ها نقش مخرب عربستان سعودی قطعی و کاملا عیان و آشکار است کم نکرده و حتی به این کشور برای خروج و عبور از بحران‌های داخلی و منطقه‌ای که با آن‌ها دست به گریبان است نیز کمکی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی افزود: فروش تسلیحات مرگبار توسط برخی کشور‌های فرامنطقه‌ای به کشور‌های منطقه که از جمله در جنگ خانمانسوز علیه مردم یمن به کار گرفته می‌شود و حمایت‌های آن‌ها از عربستان سعودی و شرکایش در منطقه، تنها این کشور‌ها را در ایجاد بحران‌های جدید گستاخ‌تر کرده و باعث وخیم‌تر شدن و تشدید شرایط بی ثباتی و ناامنی در این منطقه حساس از جهان شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد فرانسه به بحران‌ها و فجایع انسانی در خاورمیانه نگاهی یکسویه و جانبدارانه دارد و این رویکرد خواسته یا ناخواسته حتی به بالفعل شدن بحران‌های بالقوه کمک می‌کند. وضعیت کنونی این منطقه و لزوم تقویت و گسترش ثبات و امنیت و همچنین کمک به مبارزه و اضمحلال هر چه بیشتر تروریسم، نیازمند گفتار و کردار واقع بینانه و از سر مسئولیت مقامات دیگر کشور‌ها است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی درجریان دیدار با وزیر امورخارجه امارات در ابوظبی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه بحران وخیم انسانی در نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات امروز (پنجشنبه) در ابوظبی با یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات، وزیر خارجه امارات درجریان این دیدار بر اهمیت ایجاد یک چشم‌انداز سیاسی جدی برای انجام مذاکرات با هدف برقراری صلح فراگیر براساس راهکار تشکیل دو دولتی که در تقویت ثبات و برقراری امنیت دائمی در منطقه و نیز پایان یافتن اقدامات خشونت‌بار روزافزون سهم به‌سزایی دارد، تاکید کرد.

عبدالله بن زاید آل نهیان طی این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری و تلاش در راستای حصول آتش‌بس و ممانعت از توسعه درگیری‌ها در منطقه، خاطرنشان کرد اولویت خاتمه بخشیدن به تنش و خشونت، حفاظت از جان غیرنظامیان و نیز تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ازطریق گذرگاه‌های امن و بدون مانع به‌طور روزافزون و مداوم است.

در همین رابطه، دفتر یائیر لاپید نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که لاپید طی «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات دیدار کرد. دو طرف درجریان این دیدار درخصوص تلاش‌های فعلی جهت دستیابی به توافق برای آزادی اسرا و این موضوع که غزه در مرحله پساجنگ چگونه خواهد بود، رایزنی کردند.

لاپید طی این دیدار ضمن تاکید بر لزوم نیاز فوری برای آزادی اسرا، خطاب به وزیر خارجه امارات گفت: «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد.»

پیشتر سخنگوی رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که لاپید روز چهارشنبه در یک «سفر کوتاه سیاسی» به ابوظبی پایتخت امارات خواهد رفت.

وی جزئیات بیشتری در مورد اهداف این سفر و دستور کار و دیدارهایش اعلام نکرد.

لاپید در سال ۲۰۲۱ در یک سفر رسمی به عنوان اولین وزیر اسرائیلی به امارات رفت و سفارت این رژیم در ابوظبی و کنسولگری‌اش در دبی را افتتاح کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • وقوع سیلاب سهمگین در شمال مکه مکرمه
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • وزیر خارجه فرانسه به قاهره می‌رود 
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم