Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@04:17:02 GMT

فضیلت و ثواب کمک به مومنان در کلام رسول اکرم(ص)

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۳۷۵۹

فضیلت و ثواب کمک به مومنان در کلام رسول اکرم(ص)

خبرگزاری شبستان: رسول خدا - صلی الله علیه و آله فرمودند: «هر كس یك نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت های فراوان او را روا سازد كه كمترین آن بهشت باشد».

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان: در ایام رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) که مصادف و قرین با حادثه غمبار زلزله برای مردم غیور کرمانشاه شده است، بر آن شدیم تعدادی از احادیث حضرت رسول(ص) را که در مورد کمک کردن و یاری رساندن به مردم بیان فرموده اند را مرور کنیم:

 

«قال رسول الله - صلی الله علیه و آله  : مَنْ قَضی لِمُؤمنٍ حاجةً‌ قَضی اللهُ لَهُ حوائجَ كثیرةً أَدْناهُنَّ الجنَّةُ»

«رسول خدا - صلی الله علیه و آله  فرمود: هر كس یك نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت های فراوان او را روا سازد كه كمترین آن بهشت باشد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«قرب الاسناد، ص 119».

 

«قال رسول الله - صلی الله علیه و آله  : خِدمَةُ المُؤمِنِ لِأخیهِ المُؤمِنِ دَرَجَةٌ لا یُدرَكُ فَضلَها إلاّ بِمِثلِها»؛

«رسول خدا - صلی الله علیه و آله- فرمود: خدمت كردن مؤمن به برادر مؤمن خود، مقامی است كه فضیلت و ثواب آن جز با آن (خدمت کردنبه برادر مؤمن) به دست نیاید». «مستدرك الوسائل، ج 12، ص 429»

 

«قال رسول الله - صلی الله علیه و آله- : مَنْ مَنَعَ طالِباً حاجَتَهُ و هو قادرٌ علی قَضائِها فَعَلیهِ مِثلُ خَطیئةِ عَشّارٍ»

«رسول خدا - صلی الله علیه و آله فرمود: كسی كه بتواند حاجت نیازمندی را برآورد ولی دست رد بر سینة او زند، گناهش چون گناه باجگیر است». «ثواب الاعمال، ص 365»

 

«قال رسول الله - صلی الله علیه و آله  : أَبلِغُونی حَاجَةَ مَن لاَ یستَطیعُ اِبلاَغَ حَاجَتهِ، فَاِنَّهُ مَن اَبلَغَ سُلطاناً حَاجَةَ مَن لاَ یستَطیعُ إِبلاَغَها، ثَبَّتَ اللهُ قَدَمَیهِ عَلَی الصِّرَاطِ یومَ القِیامَةِ»

«پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله  فرمود: در خواست نیازمندی را که خودش نمی تواند آن را ابلاغ کند به من برسانید. و هر که تقاضای درمانده ای را به مسئولی برساند در حالی که نیازمند، خودش از رساندن نامه اش ناتوان است؛ خداوند او را در روز قیامت بر صراط ثابت قدم نماید». «بحار الأنوار، ج 3، ص 384»

 

«قال رسول الله - صلی الله علیه و آله - : مَن اَصبَحَ لاَیهتَمُّ بِاُمُورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ مِنهُم و مَن سَمِعَ رَجُلاً ینادِی یالَلمُسلِمینَ! فَلَم یجِبهُ فَلَیسَ بَمُسلِمٍ».

«پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله - فرمود: کسی که شب را به روز آورد و به امور مسلمانان رسیدگی نکند، پس از مسلمانان نیست و نیز هر که بشنود مردی از مسلمین فریاد رسی می خواهد و به او پاسخ ندهد، از مسلمین نیست».

«الکافی، ج 2، ص 164»

 

«قال رسول الله - صلی الله علیه و آله : مَن سَعی فی حاجَةِ اَخیهِ المُسلِمِ طَلَبَ وَجهِ اللهِ کَتَبَ اللهُ عَزَّوَجَّلَ لَهُ أَلفَ أَلفَ حَسَنَةً».

«پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله : هر کس که در بر طرف کردن نیاز مسلمانی به خاطر خدا کوشش کند، خداوند بزرگ برای او هزار هزار حسنه می نویسد». «الکافی، ج 2، ص 197»

پایان پیام/248

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما جنبش حزب الله اعلام کرد مبارزان ما حمله ترکیبی را با استفاده از پهپادهای انتحاری و موشک های هدایت شونده علیه مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شهرک المناره و محل استقرار نیروهای گردان ۵۱ وابسته به تیپ گولانی انجام دادند و عملیات موفقیت آمیز بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

تصاویر یک صهیونیست از شلیک موشک از لبنان به شهرک «المناره»
کانال تلگرام شبکه «قدس فید» در زیر تصویری نوشت: یک شهرک نشین لحظه فرود آمدن موشک به شهرک «المناره» در شمال فلسطین اشغالی در شب گذشته، که از لبنان شلیک شده بود، تصویربرداری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تصاویر برخورد موشک‌های حزب الله به اطراف «جبل الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی
شبکه تلویزیونی «العالم»، تصویری را از لحظه برخورد موشک‌های حزب الله لبنان به اطراف «جبل الجرمق» در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد.
پایگاه نظامی «میرون» ارتش اسرائیل در این منطقه قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«حزب الله لبنان» شامگاه شنبه ده‌ها موشک و راکت به سمت بخش‌های شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای مهمان ویژه استقلال که باعث قطع دست او شده است
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ترتیل صفحه 240 کلام الله مجید+ صوت
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟