Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-09@02:10:04 GMT

تصاویر/ حال و هوای شب 28 صفر در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۴۵۷۷

تصاویر/ حال و هوای شب 28 صفر در استان گلستان

همزمان با شب 28 ماه صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مردم استان گلستان با پخت حلیم نذری، برپایی مراسمات عزاداری و...، این شب را در سوگ آن بزرگواران به احیا نشستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، در ایام ماه محرم و عزای سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه تاسوعا، عاشورا ، اربعین و شب 48 محرم آیین حلیم پزان در شهرستان رامیان برپا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با شب رحلت حضرت رسول(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شب 48 محرم و 28 صفر، مردم رامیان با پخت نذری حلیم ارادتشان را به ساحت آن امامان بزرگ نشان دادند.

حسن صادقلو استاندار سابق گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان، فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای شهر رامیان در جمع عزادارن رامیانی حضور داشتند.

تصاویر/ یادواره شهدای پایگاه بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) کردکوی

یادواره ۴ شهید همیشه سرافراز پایگاه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) کردکوی امشب با سخنرانی حجت الاسلام رضایی امام جمعه نوکنده و با حضور فرمانده سپاه شهرستان کردکوی و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار شد.

شهید سیدصالح حسینی، شهید اسماعیل درزی، شهید علی اکبر کیا و شهید حسنعلی فرصاد خراسانی شهدای پایگاه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع) کردکوی هستند.

تصاویری از این مراسم:

آیین پخت حلیم و آش گوشت نذری در بندرگز

همه ساله در شب وفات پیامبر(چهل و هشتم) آیین پخت حلیم و آش گوشت نذری در بندرگز برپاست.

بر سر دیگ های نذری علاوه بر قرائت صلوات و توسل به ائمه اطهار، حال و هوا و صفای خاصی وجود دارد که محبان اهل بیت تا اذان صبح با همان انرژی اولیه در پای دیگ های نذری برای کسب حاجات خود حضور دارند.

یادواره یک‎هزار و 400 شهید شهرستان گرگان

یادواره یک‎هزار و 400 شهید شهرستان گرگان همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۴۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارباب و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار با حضور مردم در حسینیه حضرت ابوالفضل این روستا برگزار شد.
روایتگری، اجرای سرود، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و تلاوت یک سوره از قرآن به نیابت شهدا از برنامه‌های این یادواره بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در دشت ذهاب
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • حضور کاروان سفیران کریمه اهل بیت(س) در کرمانشاه
  • برگزاری یادواره‌ شهید شیرودی در یادمان این شهید
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • اجرای ۸۰ برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان
  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار