Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:55:58 GMT

تشریح چالش‌های انگلیس درباره برگزیت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۵۸۱۰

تشریح چالش‌های انگلیس درباره برگزیت

به اعتقاد کارشناس مسائل اروپا، طرف اروپایی خواستار عبور سریع از شرایط عدم قطعیت کنونی مذاکرات برگزیت است. چون این شرایط به‌ هیچ‌ عنوان برای اقتصادهای اروپایی مفید نیست.

«حسین مفیدی احمدی» پژوهشگر مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص چالش­‌های انگلیس درباره برگزیت، با اشاره به نوع مواجهه این کشور با برگزیت، بیان داشت: در واقع در خصوص انتخاب برگزیت نرم یا برگزیت سخت در سپهر سیاسی و اقتصادی انگلستان اجماع وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به چالش­‌هایی که انگلستان درباره برگزیت دارد، گفت: ترزا می با سه مشکل اساسی در حوزه برگزیت مواجه است. نخست آنکه حرکت می به سمت هر کدام از دو مدل، از جمله مدل مرتبط با ترتیبات با دسترسی پایین به بازار واحد که با کنترل بالای انگلیس بر قواعد اقتصادی همراه باشد یا مدل مرتبط با ترتیبات با دسترسی بالا به بازار واحد اروپایی که با کنترل اندک بر فرآیند قاعده سازی اتحادیه اروپا همراه باشد، احتمالاً با واکنش شدید طرف مقابل مواجه می‌شود.

پژوهشگر مسائل اروپا با تأکید بر چالش دوم درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اشاره داشت: مشکل دوم عبارت است از اینکه راه‌حل فقدان توافق در صورت توافق بد، با توجه به تبعات بزرگ و غیرقابل‌پیش‌بینی آن، قابل‌ قبول نخواهد بود.

وی با اشاره به سومین چالش در این حوزه با توجه به مدل­‌های مذکور تأکید کرد: مشکل سوم نیز عبارت است از اینکه انگلستان مطمئن نیست اگر هر کدام از این مدل‌ها را انتخاب کند، طرف اروپایی نیز با چارچوب خواسته‌های انگلستان موافقت کند.

مفیدی احمدی با توجه به نگاهی که اروپایی­‌ها به وضعیت کنونی مذاکرات برگزیت دارند، گفت: طرف اروپایی خواستار عبور سریع از شرایط عدم قطعیت کنونی است. چون این شرایط به‌ هیچ‌ عنوان برای اقتصادهای اروپایی مفید نیست.

وی با تأکید بر تبعات وضعیت کنونی مذاکرات برگزیت برای انگلیس نیز اشاره کرد: این شرایط برای انگلستان نیز مخاطرات و پیامدهای منفی بسیاری در پی دارد؛ لذا در خصوص آینده مذاکرات خروج با توجه به تبعات غیر قابل‌ انکار شکست مذاکرات برای طرفین، نشانه‌هایی از انعطاف طرف انگلیسی هویدا شده است.

پژوهشگر مسائل اروپا با اشاره به مصادیقی از انعطاف انگلیسی­‌ها در مذاکرات برگزیت مطرح کرد: انگلستان به‌ عنوان‌ مثال موافقت کرده است حق اتباع اروپایی که تا سال 2019 وارد این کشور می‌شوند، رعایت شود. همچنین در حوزه صورتحساب طلاق برای شرایط دوره گذار نیز انعطاف نشان داده است.

وی با توجه به احتمال بروز تغییراتی در کابینه انگلیس برای افزایش انعطاف در زمینه برگزیت گفت: دور از ذهن نیست که در این چارچوب برخی از وزرای سرسخت‌تر مثل وزیر خارجه انگلستان در آینده نه‌ چندان دور از دولت این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

R1396/P36439/S8,89,95/CT3 موضوعات مرتبط مذاکرات برگزیت

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی

وضعیت مبهم فدراسیون فوتبال اسپانیا و تصمیم دولت این کشور برای مداخله در امور آن نارضایتی نهاد حاکم بر فوتبال اروپا را به همراه داشته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نابسامانی چند هفته‌ای فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از افشای فساد گسترده در این سازمان کم بود که اکنون بحث مداخله احتمالی دولت نیز مطرح شده که این موضوع ممکن است تبعاتی منفی برای فوتبال اسپانیا به همراه داشته باشد.

رئیس جدید فدراسیون هنوز منصوب نشده و نامزدهای اصلی تصدی این پست نیز همگی به دلیل احتمال نقش داشتن در پرونده فساد فعلاً تعلیق هستند. طبق گزارش نشریه آ اس اسپانیا، وضعیت فعلی فدراسیون فوتبال این کشور و به ویژه دخالت دولت که برخلاف اساسنامه فدراسیون است، نارضایتی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را به همراه داشته و این می‌تواند منجر به محرومیت تمامی نمایندگان لالیگا از رقابت‌های اروپایی فصل آینده شود، اتفاقی که پس از وقوع جنگ اوکراین، برای نمایندگان فوتبال روسیه رخ داد.

حمله پلیس به فدراسیون فوتبال اسپانیا و خانه روبیالس

محرومیت‌های ناشی از مداخله دولت اسپانیا در امور فدراسیون فوتبال این کشور اما به محرومیت نمایندگان این کشور از رقابت‌های باشگاهی محدود نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که تیم ملی این کشور نیز از حضور در یورو 2024 و دوره بعدی لیگ ملت‌های اروپا نیز محروم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد