Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:36:21 GMT

وررود 136 هزار زائر پیاده به مشهد و اسکان 72 هزار نفر

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۶۵۸۳۵

وررود 136 هزار زائر پیاده به مشهد و اسکان 72 هزار نفر

مشهد - ایرنا - سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: 136 هزار و 814 زائر پیاده در قالب 684 کاروان تا پایان وقت 25 آبانماه از طریق 6 محور جاده ای به مشهدالرضا وارد شده اند.

حسین رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 53 هزار و 120 نفر از طریق محور قوچان، 40 هزار 300 نفر از جاده نیشابور، هشت هزار و 370 نفر از محور تربت حیدریه و بقیه از سایر جاده ها به مشهد وارد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علاوه بر این جمعیت تا شب گذشته 65 هزار نفر در طول محورهای جاده ای استان در حرکت بودند که امروز این رقم به 85 هزار نفر رسیده است.
وی عنوان کرد: کاروان سه هزار نفره بانوان نیشابوری و نیز یک هزار و 500 نفر از دانشجویان کشور هم با پای پیاده در مسیر ملک آباد - مشهد در حرکت هستند.
رضایی اظهار کرد: 275 ایستگاه صلواتی در طول مسیرها به این زائران خدمت رسانی می کنند ضمن آنکه بسیاری از مردم طی هماهنگی های انجام شده با خودروهای شخصی و اهدای نذور خود اقدام به پذیرایی از این زائران می کنند.
وی گفت: در این میان از کل زائران پیاده ای که تا کنون به مشهد الرضا (ع) وارد شده اند بیش از 72 هزار نفر در محل های اسکان تدارک دیده شده اقامت یافته اند.
رضایی افزود: هیچ مشکل و محدودیتی برای اسکان زائران و کاروان های پیاده ای که در مشهد محل اقامت ندارند، وجود ندارد و ظرفیتی 110 هزار نفری برای آنان در مشهد فراهم شده است.
وی گفت: نیروهای جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده هم در طول جاده ها حضور دارند و جمعیتی که از قبل هماهنگی لازم را در این زمینه نکرده اند هم شناسایی و در مشهد اسکان داده می شوند.
وی تصریح کرد: در این میان برخی از شهروندان هم آمادگی خود را برای اسکان زائران پیاده در منازل خود اعلام کرده اند.
برآورد می شود دردهه آخر ماه صفر تا روز شهادت امام رضا (ع) 320 هزار زائر پیاده به مشهد الرضا (ع) وارد شوند.
این رقم در سال گذشته 270 هزار نفر بود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

وحید اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ زائر گیلانی به سرزمین وحی خبر داد و اظهار کرد: صبح امروز زائران گیلانی از تهران به سمت جده پرواز کردند.

وی با بیان اینکه طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روزه است، افزود: زائران پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه استقرار می‌یابند و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می‌کنند.

اسکندری ادامه داد: زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان نیز ۱۲۰ و ۱۳۵ نفر سوم خرداد ماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گیلان تصریح کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی گفت: ۶۳۰ نفر زائر حج تمتع امسال از گیلان را ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد تشکیل می‌دهند که از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

کد خبر 6089949

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی