Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر جامعه واعظین جهادی گفت: هر جامعه‌ای که عافیت‌اندیش و عافیت‌طلب باشد و در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبرین و شیاطین بین‌المللی مقاومت نکند عاقبتی جز عاقبت جامعه کوفه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از امیدیه، حجت‌الاسلام حسین علاءالدین امروز در جمع اعضاء هیأت علمی، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد شهر امیدیه سخنرانی اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام نمونه‌های فراوانی وجود دارد که جامعه اسلامی و خواص تاثیرگذار در تشخیص تکلیف خود با تاخیر و تعلل وارد صحنه شده و همین امر موجب صدمات و لطمات جبران‌ناپذیری شده که از واقعه فاجعه آمیز شهادت اباعبدالله(ع) می‌توان به عنوان شاخص ترین این صدمات و لطمات بر پیکره جامعه اسلامی یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از این نمونه‌های تاریخی، جامعه کوفه است. جامعه کوفه جامعه‌ای بود که هرچند ادعای خیرخواهی و همراهی با اهل بیت پیامبر را داشت اما هیچگاه در تشخیص وظیفه و تکلیف خود در لحظه‌های حساس تاریخ به موقع وارد صحنه نشد و همواره زمانی به خود آمد که کار از کار گذشته بود.

دبیر جامعه واعظین جهادی از شخصیت سلیمان صرد خزایی به عنوان یکی از خواص و مؤثرین جامعه کوفه یاد کرد و گفت: اگر او تکلیف شرعی خود را در لحظه تاریخی و حساس عمل به وظیفه، تشخیص می داد و به آن عمل می کرد یقینا حوادث روز عاشورا آن گونه رقم نمی خورد و خاندان عترت آن قدر در مظلومیت و فشار قرار نمی گرفتند.

وی با بیان اینکه جامعه مدینه به عنوان نمونه تاریخی دیگری که در تشخیص و عمل به تکلیف خود کوتاهی کرد، گفت: اباعبدالله الحسین(ع) از یک سال قبل از خروج از شهر مدینه شیعیان و خواص مدینه را از خطری که جامعه اسلامی را تهدید می کرد آگاه و آنان را به جهاد دعوت کرد ولی آنان از همراهی اباعبدالله(ع) سر باز زدند و از جهاد در رکاب آن حضرت خودداری کردند اما پس از شهادت اباعبدالله(ع) متوجه خطر بنی امیه شدند و به فکر جهاد با بنی امیه افتادند ولی دیگر دیر شده بود و این بیداری سودی نداشت.

حجت الاسلام علاءالدین اظهار داشت: زمانی که اباعبدالله(ع) از شخصیتی نظیر عبدالله بن حنظله که از خواص و مؤثرین جامعه مدینه بود برای جهاد دعوت کرد او از همراهی حضرت خودداری کرد و به تکلیف خود عمل نکرد ولی بعد از شهادت اباعبدالله(ع) متوجه خطر بنی امیه شد و به فکر جهاد با آنان افتاد اما از لشگر شام به سختی شکست خورد.

وی وقوع واقعه حره در تاریخ را نتیجه عدم تشخیص به موقع تکلیف و عمل به آن توسط جامعه اسلامی دانست و افزود: در واقعه حره که تنها یک سال پس از شهادت اباعبدالله(ع) اتفاق افتاد بیش از ده هزار نفر از شیعیان مدینه کشته شدند که اگر این ده هزار نفر اباعبدالله(ع) را یاری می کردند اساسا طومار بنی امیه برچیده شده بود.

دبیر جامعه واعظین جهادی با برشمردن آسیب های مورد ابتلای جوامع اسلامی، عافیت اندیشی و عافیت طلبی را یکی از مهم ترین این آسیب‌ها دانست و افزود: هر جامعه ای که عافیت اندیش و عافیت طلب باشد و در برابر زیاده خواهی های مستکبرین و شیاطین بین المللی مقاومت نکند عاقبتی جز عاقبت جامعه کوفه نخواهد داشت و نه تنها آخرت خود را تباه می سازد که حیات دنیویش همراه با ذلت خواهد شد چرا که زیاده خواهی مستکبرین حدی ندارد و آنان جز به خاری و ذلت جوامع اسلامی راضی نخواهند شد.

انتهای پیام/

R41468/P1486/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۶۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته ها» برگزار می‌شود.

نشست علمی «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته ها» با حضور حجت الاسلام محمدصفر جبرییلی عضو هیأت علمی گروه کلام اسلامی و الهیات جدید پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ به صورت مجازی برپا خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند به لینک پخش مجازی: aparat.com/el_balagh/live مراجعه کنند.

کد خبر 6087357 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود